2895 件ヒット (0.025秒):
1.授業の目標:本講義では、教員に必要な心理学理論について解説する。2.授業の概要:本講義では主に5つの領域(①発達理論②学習と知能③パーソナリティと適応④動機づけとアイデンティティ⑤発達支援)の心理学理論を紹介する。
1.Object of class:This course provides students with psychological theories necessary for teacher. 2.Summary of class:This lecture introduces the psychological theory of five areas ((1) developmental theory (2) learning and intellect (3) personality and adaptation (4) motivation and identity (5) developmental support).
実生活場面で見られる様々な場面を心理学の視点からみるとどのようにとらえられるのか、また心理学の知識を修得しておけば、実生活でどのように有利なのか、などについて学ぶ。
This class offers you to study psychology with psychological phenomena in your daily lives. The topics will be broad from "seeing ghosts" to "why we do not want to eat bugs". The approaches are mainly knowledge based on the experimental psychology.
教育心理学における中核的な対象が教授学習過程であること、また、その典型が日常行われている「授業」であることをふまえ、第一は、発達・学習・教育評価など、授業実践にかかわりの深い教育行為や心理的事象をとらえる際の対立的な観点について検討することを目的とする。第二の目的は、この検討内容を教師としての手足の動かし方に結び付けてとらえることである。
The main object of educational psychology is to improve the process of teaching-learning activities. And the typical activities of it is a class in school.So,this course offers an opportunity to investigate opposing views about human development,learning process,educational evaluation,etc. And this course helps students relate those investigations to teachers'activities in class.
1)外国語教育の基本・基礎について理解を深める。
2)外国語学習動機づけの基本について理解を深める。
3)英語科授業の模擬授業や英語教育についてのディスカッションを行う。
1) Deepening understanding of foreign language pedagogy
2) Deepening understanding of foreign language learning motivation
3) Participating in microteaching and discussions related to foreign language education