4190 件ヒット (0.039秒):
国語科教育を支える理論や学習指導要領の目標・内容を理解するとともに、国語の授業づくりに必要とされる基本的技能の理論を身につける。国語科教育の意義や目的を踏まえつつ、国語科の課題や学習指導要領の目標や内容を理解する。その上で指導方法の知識を身につける。
国語科教育を支える理論や学習指導要領の目標・内容を理解するとともに、国語の授業づくりに必要とされる基本的技能の理論を身につける。国語科教育の意義や目的を踏まえつつ、国語科の課題や学習指導要領の目標や内容を理解する。その上で指導方法の知識を身につける。
高等学校学習指導要領における地理科目の指導内容のポイントとその具体的展開や教材の取扱いを学び、学習指導案を作成して模擬授業を行える実践的な指導力を育成する。
Learn the points of the teaching contents of geography subjects in National curriculum for high schools, their specific development, and the handling of teaching materials. Base on that, develop practical teaching ability to create a class plan and do a trial lesson.
高等学校学習指導要領における歴史科目の指導内容のポイントとその具体的展開や教材の取扱いを学び、学習指導案を作成して模擬授業を行える実践的な指導力を育成する。
Learn the points of the teaching contents of history subjects in National curriculum for high schools, and the handling of teaching materials. Base on that, develop practical teaching ability to create a class plan and do a trial lesson.
中学校・高等学校で数学の授業を行うための基礎知識をつける。そのため、教科書および学習指導要領とその解説の注意すべき点、授業の行い方、適切な説明の仕方などを学習する。また、現在の中学校・高等学校の教育の現場での様々な問題や、日本の数学教育が持っている問題について考える。
The purpose of this course is to understand how to teach mathematics. We will learn contents and points to notice in textbooks and Curriculum Guidelines of mathematics. We will also consider educational problems of mathematics in middle and high schools.
グローバル化のなかで,価値観が多様化し,SDGs,生物多様性や自然環境の保全など,循環型社会への転換が叫ばれるなかで,農業の多面的機能と教育力が評価され,農業教育への関心が高まっている。
本講義では,高等学校農業科教育への情熱と使命感を持ち,専門的な識見と実践力を備えた農業科教員の育成を目的に,新しい高等学校学習指導要領を基に,農業学習の特性や農業学習に必要な基礎的知識と技術,指導方法や学習の進め方などについて,プロジェクト学習指導法の理論と実践を中心に説明する。
From a global point of view, multiple functions and educational potential of agriculture are highly evaluated. Therefore, there is a great concern for agricultural education these days.
The purposes of this lecture are to develop professional insights and to be a person of action.
The goals of this lecture are to develop basic agricultural knowledge and skills, teaching method and progress of learning, especially based on the practice and the theory of“Project based Learning”.