内容に類似性のあるシラバス

1765 件ヒット (0.015秒):

  •   多文化教育論研究演習Ⅰ  
      末松 和子  
      教  
       
      前期 月曜日 3講時 その他  

    n/a

  •   多文化教育論研究演習Ⅱ  
      末松 和子  
      教  
       
      後期 月曜日 3講時 その他  

    n/a

  •   多文化教育論研究演習Ⅰ  
      渡部 由紀  
      教  
       
      前期 月曜日 3講時 その他  

    n/a

  •   多文化教育論研究演習Ⅱ  
      渡部 由紀  
      教  
       
      後期 月曜日 3講時 その他  

    n/a

  •   日本語教育方法論研究演習Ⅱ / Methodologies in Japanese Language Teaching(Advanced Seminar)II  
      島崎 薫  
      文  
      2学期  
      後期 水曜日 2講時  

    受講者が興味関心のある領域の研究論文を持ち寄って批判的に検討し、研究論文の内容をまとめる力、批判的に検討する力を養う。また、先行研究を検討した上でどのように問いを立てるのか、先行研究を論文でどのようにまとめるのかについても学ぶ。

    Students will bring research papers in their areas of interest for critical review, and develop the ability to summarize and critically examine the content of research papers. In this course, they will also learn how to create questions after reviewing previous research and how to write a dissertation literature review.

  •   多文化教育論特論  
      髙松 美能  
      教  
       
      後期 月曜日 2講時 その他  

    n/a

  •   グローバル共生教育論合同演習Ⅰ  
      劉 靖, その他教員, 松本 大  
      教  
       
      前期 木曜日 2講時 その他  

    n/a

  •   多文化理解PBL特別演習  
      末松 和子  
      全研究科  
      前期  
      前期 水曜日 2講時 その他  

    私達が共に暮らす多文化社会の課題について、留学生と国内学生がディスカッションやグループワークを行う課題解決型の授業です。言語や文化の壁を越えて学び合い協働することで、視野を広げ、新たな考え方やアプローチの方法を身につけます。正しい情報を収集・選択し、やさしい日本語や英語を補完的に使いながら、プロジェクトに取り組み、異文化間コミュニケーション力を磨きます。

    This class provides both international and domestic students with opportunities to learn from each other through thematic discussions and collaborative projects. Interactions among students from diverse linguistic and cultural backgrounds are built into the learner-centered lessons where different ways of thinking, values, communication as well as working-styles are embraced in this class. The class will be conducted in Japanese, but English can be used as supplement.

  •   国際教育開発論研究演習Ⅱ  
      劉 靖  
      教  
       
      後期 木曜日 5講時 その他  

    n/a

  •   国際教育開発論研究演習Ⅰ  
      劉 靖  
      教  
       
      前期 木曜日 5講時 その他  

    n/a

もっと見る…