内容に類似性のあるシラバス

4350 件ヒット (0.03秒):

  •   教育アセスメント概論  
      有本 昌弘  
      教  
       
      前期 木曜日 6講時 その他  

    n/a

  •   教育アセスメント研究演習Ⅰ  
      有本 昌弘  
      教  
       
      後期 月曜日 6講時 その他  

    n/a

  •   教育情報アセスメント基礎論  
      有本 昌弘  
      教  
       
      前期 火曜日 5講時 その他  

    n/a

  •   教育アセスメント論講義  
      有本 昌弘  
      教  
       
      前期 火曜日 5講時 総合研究棟306教室  

    n/a

  •   教育アセスメント特論Ⅰ  
      有本 昌弘  
      教  
       
      前期 月曜日 6講時 その他  

    n/a

  •   産業組織論演習(I)b  
      SHIGEMI IZUMIDA  
      経  
       
      後期 金曜日 2講時 経済学部第5演習室  

    産業組織論はミクロ経済学と計量経済学の知識を利用して企業行動や産業組織を分析する学問分野です。今期の演習では、産業組織論を政府の政策に応用した競争政策論のテキストを用いて学習します。

    In this course, students learn about the basic concept of Competition Policy. Positive participation in classes is expected.

  •   グローバル共生教育論合同演習Ⅱ  
      劉 靖, その他教員, 松本 大  
      教  
       
      後期 木曜日 2講時 その他  

    n/a

  •   グローバル共生教育論合同演習Ⅰ  
      劉 靖, その他教員, 松本 大  
      教  
       
      前期 木曜日 2講時 その他  

    n/a

  •   Seminar in Economics b  
      SHIGEMI IZUMIDA  
      経  
       
      後期 金曜日 2講時 経済学部第5演習室  

    産業組織論はミクロ経済学と計量経済学の知識を利用して企業行動や産業組織を分析する学問分野です。今期の演習では、産業組織論を政府の政策に応用した競争政策論のテキストを用いて学習します。

    In this course, students learn about the basic concept of Competition Policy. Positive participation in classes is expected.

  •   救急・急性期精神看護 Psychiatric Emergency Nursing  
      吉井 初美  
      医  
      2024年12月25日(水)~2025年2月4日(火) From Wed, 25 Dec 2024 to Tuesday, 4 February 2025  
      毎週火曜日10:30-14:30/Every Tuesday, 10 / 30am-2 / 30pm 毎週水曜日13:00-14:30/Every Wed, 1 / 00pm-2 / 30pm  

    精神疾患の救急・急性期における患者とその家族に対して、これまでに学んだ危機理論をはじめとする各種理論を用いた高度な精神看護を実践するための能力を養う。また、行動制限中の患者や精神科救急・急性期の患者に見られがちな興奮・攻撃性に対するアセスメントとリスクマネジメント、暴力の予防、援助技法を演習を通して習得する。さらに、精神看護専門看護師の役割である、実践、教育、相談、研究、調整、倫理的調整の方法と技術を精神科救急・急性期で発展させる。

    To foster the competence to practice advanced mental health nursing interventions to patients with mental illness in psychiatric emergency and/or acute care and their families by applying various theories such as the crisis theory that were learnt in previous sessions. In addition, to learn assessment and risk management of agitation and aggression that are often observed in patients with behavioural restrictions, or those in psychiatric emergency and/or acute care units; violence prevention, and support techniques through the practice sessions. Furthermore, to extend approaches and skills in psychiatric emergency and/or acute care for practice, education, consultation, research, coordination, and ethical coordination that are roles of psychiatric-mental health clinical nurse specialists.

もっと見る…