内容に類似性のあるシラバス

2710 件ヒット (0.017秒):

  •   高等英文解釈法 / Advanced English for Intensive Reading  
      佐藤 元樹  
      文  
      4  
      後期 金曜日 3講時  

    様々な形式の多様なジャンルの英文テキストを読み、英語の読解力および批判的思考力を養成する。

    This course is designed to develop reading and critical thinking skills by reading and interacting with a wide variety of reading genres in different formats.

  •   高等英文解釈法 / Advanced English for Intensive Reading  
      佐藤 元樹  
      文  
      3  
      前期 金曜日 3講時  

    様々な形式の多様なジャンルの英文テキストを読み、英語の読解力および批判的思考力を養成する。

    This course is designed to develop reading and critical thinking skills by reading and interacting with a wide variety of reading genres in different formats.

  •   工学教育院特別講義(英語で学ぶ理工学) / Special lectures (English for Science and Engineering Students)  
      KAVANAGH BARRY  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部HPにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    科学と工学の分野における重要な概念を探求しながら、言語能力を高める。そのために、内容言語統合学習(CLIL)を取り入れた授業を行う。授業は日本語によるサポートを受けながら英語で行われ、科学的知識の習得とともにアカデミックな英語力とプレゼンテーション能力を伸ばす機会を提供する。また、理工系の教授を招く回も設ける。

    内容および語学力について、各々の目的は次の通りである。

    内容の習得: 科学と工学の基本概念を理解し、批判的思考と分析力を養う。

    語学力の向上: 科学的な語彙やアカデミックな表現に重点を置きながら、英語運用能力(listening, speaking, reading, writing)を向上させる。優れたアカデミック・ライティングの基礎を学び、理工学分野で興味のあるトピックについてプレゼンテーションを行う。

    This Content and Language Integrated Learning (CLIL) course in Science and Engineering is designed to enhance students' language proficiency while exploring key concepts in the fields of science and engineering. The course is conducted in English with Japanese language support and provides students with the opportunity to develop their academic English language and presentation skills in conjunction with acquiring scientific knowledge.

    Some of the classes will also include a guest science or engineering professor.

    Content Mastery: Gain an understanding of some fundamental concepts in science and engineering, fostering critical thinking and analytical skills. 

    Language Proficiency: Develop and improve student’s English language skills, focusing on listening, speaking, reading, and writing, with an emphasis on scientific vocabulary and academic language. In this course, students will also learn the fundamentals of good academic writing and give a presentation on a topic within science and engineering that interests them.

    学修の 到達目標 /Goal of Study

    アカデミックイングリッシュを話し言葉と書き言葉の両方で学び、以下のことができるようになる:

    1) 重要な概念を分類し、定義する。

    2) 手順や実験を説明する。

    3) 科学的現象に関する原因と結果を説明する。

    4) 数字、公式、測定法を理解する。

    5) 学習した内容に基づいて意見を述べ、アイデアを共有する。

    6) アカデミックな内容のリスニングとライティングを上達させる。

    7) 科学・工学に関連したテーマでプレゼンテーションを行う。

    8) アカデミック・ライティングの基礎を学ぶ。

    Students will learn both spoken and written academic English to be able to:

    1) Classify and define key concepts.

    2) Describe procedures and experiments.

    3) Explain cause and effect related to scientific phenomena.

    4) Understand numbers, formulae, and measurements.

    5) Give opinions and share ideas based on the content learned.

    6) Improve their listening and writing of academic content.

    7) Give a presentation on a topic related to science and engineering

    8) Learn the basics of academic writing

  •   工学教育院特別講義(アカデミック・リーディング~科学技術英文 / Academic Reading  
      須藤 祐子, 浅川 照夫, 羅 漢  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    【対面授業】

    目的:最先端の科学技術に関する情報はほぼ英語で提供されている。英語で書かれた科学技術に関する記事を題材にAcademic Englishに関する読解力を身に付け、英語論文の構成や論理の流れを理解し、多方面の科学技術に関する情報収集力を養う。

    概要:新聞、雑誌、専門誌に掲載された科学・工学の思考法に関する記事、論文を読みながら、科学技術英語構文の構成や論理展開の手法について学ぶ。

    達成方法等:以下の学習活動に重点を置く

    (1) 複雑な英文の文法構造を正確かつ素早く分析する

    (2) テキストの論理の流れを正確に把握する

    (3) 辞書を十分に活用し、語彙力を高める

    (4) 自然科学に関する深い知識と教養を身に付ける

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    This course aims to improve students’ reading comprehension of Academic English. Students will read articles on methods of scientific and engineering thinking taken from newspapers, magazines and professional journals. The course has four main goals as in the following:

    (1) To develop skills to analyze the grammatical structure of a complex English sentence accurately and promptly

    (2) To comprehend a logical line of reasoning in an academic article

    (3) To build a strong vocabulary, making good use of dictionaries

    (4) To foster deep knowledge and resourcefulness about natural science

  •   比較教育学研究演習  
      井本 佳宏  
      教  
       
      後期 金曜日 2講時 その他  

    n/a

  •   工学教育院特別講義(アカデミック・リーディング~科学技術英文 / Academic Reading  
      須藤 祐子, 浅川 照夫, 羅 漢  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    【対面授業】

    目的:最先端の科学技術に関する情報はほぼ英語で提供されている。英語で書かれた科学技術に関する記事を題材にAcademic Englishに関する読解力を身に付け、英語論文の構成や論理の流れを理解し、多方面の科学技術に関する情報収集力を養う。

    概要:新聞、雑誌、専門誌に掲載された科学・工学の思考法に関する記事、論文を読みながら、科学技術英語構文の構成や論理展開の手法について学ぶ。

    達成方法等:以下の学習活動に重点を置く

    (1) 複雑な英文の文法構造を正確かつ素早く分析する

    (2) テキストの論理の流れを正確に把握する

    (3) 辞書を十分に活用し、語彙力を高める

    (4) 自然科学に関する深い知識と教養を身に付ける

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    This course aims to improve students’ reading comprehension of Academic English. Students will read articles on methods of scientific and engineering thinking taken from newspapers, magazines and professional journals. The course has four main goals as in the following:

    (1) To develop skills to analyze the grammatical structure of a complex English sentence accurately and promptly

    (2) To comprehend a logical line of reasoning in an academic article

    (3) To build a strong vocabulary, making good use of dictionaries

    (4) To foster deep knowledge and resourcefulness about natural science

  •   農業科教育法Ⅱ  
      北柴 大泰  
      農  
      5セメ  
      前期集中 その他 連講 未設定  

    高等学校農業科教員には,農業科教育の基本理念を理解した上で,実践的な学習指導法の習得が求められる。

    本講義では,グローバル化に対応できる幅広い識見を持ち,研究熱心で実践力がある農業科教員の育成を目的に,農業各分野に関する科目の学習指導法と授業展開等について説明する。さらに,実際の教育現場において農業の基礎的な知識と技術を駆使しながら,農業教材の活用と教材開発ができるよう,基礎的な農業科目の授業計画と授業設計,模擬授業に関する実践的な演習を行う。

    Teachers in agriculture course need to understand basic principle of agricultural education and to develop practical teaching method. The purposes of this lecture are to develop practical skills and inquire mind in globalized world. This course lectures teaching plans of each agricultural class through making full use of agricultural materials.

  •   多文化教育論概論  
      渡部 由紀  
      教  
       
      前期 月曜日 2講時 その他  

    n/a

  •   西洋史基礎講読 / European and American History(Introductory Reading)  
      有光 秀行  
      文  
      4  
      後期 火曜日 4講時  

    専門書・論文を読める英文読解力を身につけると同時に、西洋史研究についても理解を深めることを目指します。

    The purposes of the course are developing English reading skills to read articles and books on European and American history, and deepening understandings of European and American history.

  •   工学教育院特別講義(英語で学ぶ理工学) / Institute of Engineering Education Special lectures  
      KAVANAGH BARRY  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    科学と工学の分野における重要な概念を探求しながら、言語能力を高める。そのために、内容言語統合学習(CLIL)を取り入れた授業を行う。授業は日本語によるサポートを受けながら英語で行われ、科学的知識の習得とともにアカデミックな英語力とプレゼンテーション能力を伸ばす機会を提供する。また、理工系の教授を招く回も設ける。

    内容および語学力について、各々の目的は次の通りである。

    内容の習得: 科学と工学の基本概念を理解し、批判的思考と分析力を養う。

    語学力の向上: 科学的な語彙やアカデミックな表現に重点を置きながら、英語運用能力(listening, speaking, reading, writing)を向上させる。優れたアカデミック・ライティングの基礎を学び、理工学分野で興味のあるトピックについてプレゼンテーションを行う。

    This Content and Language Integrated Learning (CLIL) course in Science and Engineering is designed to enhance students' language proficiency while exploring key concepts in the fields of science and engineering. The course is conducted in English with Japanese language support and provides students with the opportunity to develop their academic English language and presentation skills in conjunction with acquiring scientific knowledge.

    Some of the classes will also include a guest science or engineering professor.

    Content Mastery: Gain an understanding of some fundamental concepts in science and engineering, fostering critical thinking and analytical skills. 

    Language Proficiency: Develop and improve student’s English language skills, focusing on listening, speaking, reading, and writing, with an emphasis on scientific vocabulary and academic language. In this course, students will also learn the fundamentals of good academic writing and give a presentation on a topic within science and engineering that interests them.

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    学修の 到達目標 /Goal of Study

    アカデミックイングリッシュを話し言葉と書き言葉の両方で学び、以下のことができるようになる:

    1) 重要な概念を分類し、定義する。

    2) 手順や実験を説明する。

    3) 科学的現象に関する原因と結果を説明する。

    4) 数字、公式、測定法を理解する。

    5) 学習した内容に基づいて意見を述べ、アイデアを共有する。

    6) アカデミックな内容のリスニングとライティングを上達させる。

    7) 科学・工学に関連したテーマでプレゼンテーションを行う。

    8) アカデミック・ライティングの基礎を学ぶ。

    Students will learn both spoken and written academic English to be able to:

    1) Classify and define key concepts.

    2) Describe procedures and experiments.

    3) Explain cause and effect related to scientific phenomena.

    4) Understand numbers, formulae, and measurements.

    5) Give opinions and share ideas based on the content learned.

    6) Improve their listening and writing of academic content.

    7) Give a presentation on a topic related to science and engineering

    8) Learn the basics of academic writing

もっと見る…