シラバスの表示

高等英文解釈法 / Advanced English for Intensive Reading

後期 金曜日 3講時. 単位数: 2. 担当教員/Instructor: 佐藤 元樹. セメスター: 4. 履修年度: 2024. 科目ナンバリング: LHM-ENG202J. 使用言語: 日本語.

主要授業科目/Essential Subjects

高等英文解釈法

授業題目

英文解釈の技法

Course Title (授業題目)

Advanced Reading Skills in English

授業の目的と概要

様々な形式の多様なジャンルの英文テキストを読み、英語の読解力および批判的思考力を養成する。

Course Objectives and Course Synopsis(授業の目的と概要)

This course is designed to develop reading and critical thinking skills by reading and interacting with a wide variety of reading genres in different formats.

学習の到達目標

英文を正確に読み、要点と細部を区別すること、対比的な考えを判別すること、著者の意図を理解すること、推測して結論を出すことができる。

Learning Goals(学習の到達目標)

Students can distinguish main ideas from details, identify contrasting ideas, understand the author’s intent, and make inferences.

授業内容・方法と進度予定

1. オリエンテーション
2. Unit 5 Nutritional Science – Reading 1: Eating well
3. Unit 5 Nutritional Science – Reading 2: A personalized nutrition company will use your DNA to tell you what to eat
4. Unit 5 Nutritional Science – Reading skill / critical thinking strategy / writing skill
5. Unit 6 Education– Reading 1: From student to employee
6. Unit 6 Education – Reading 2: Making my first post-college career decision
7. Unit 6 Education – Reading skill / critical thinking strategy / writing skill
8. Unit Test 学習事項の確認
9. Unit 7 Geology– Reading 1: Ocean discoveries
10. Unit 7 Geology – Reading 2: Alaska’s Pebble Mine
11. Unit 7 Geology – Reading skill / critical thinking strategy / writing skill
12. Unit 8 Engineering – Reading 1: The Tacoma narrows bridge collapse and the lessons learned
13. Unit 8 Engineering – Reading 2: How to design a student project that benefits the developing world
14. Unit 8 Engineering – Reading skill / critical thinking strategy / writing skill
15. まとめの解説と学期末試験

成績評価方法

学期末試験および各Unitの課題にもとづいて、総合的に評価する。

教科書および参考書

Daise, Debra and Charl Norloff, Q: Skills for Success Level 4 Reading and Writing 3rd edition, Oxford UP, 2019.

授業時間外学習

授業で扱ったテキストを読み返し、テキストの設問に答える。

その他

辞書を持参すること。

 これと関連したシラバス 学務情報システムで確認
このシラバスを共有