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  •   【トピックス経営学】市場戦略/市場戦略Ⅰ  
      TAKEYASU ICHIKOHJI  
      経  
       
      後期 月曜日 2講時  

    マーケティングの基本的概念とその運用に関して、環境分析を中心に講義と発表やグループワークなどを通じて理解する。

    This course aims to help students understand the basic concepts of marketing and its operation through lectures and group works.

  •   【トピックス経営学】市場戦略/市場戦略Ⅱ  
      TAKEYASU ICHIKOHJI  
      経  
       
      後期 水曜日 1講時  

    マーケティングの基本的概念であるとその運用に関して、4つのP(製品、価格、販売促進、流通チャネル)を中心に講義と発表やグループワークなどを通じて理解する。

    This course aims to help students understand the basic concepts of marketing and its operation through lectures and group works.

  •   経営戦略特論  
      KIYOHIRO YAMAZAKI  
      経  
       
      後期 金曜日 3講時 経済学部第1演習室  

    本講義では、具体的な経営事象を学ぶことによって、経営戦略の基本的・専門的な知識を理解することを目的とする。

    This course covers several management cases to help students understand the basic and expert knowledge of strategic management.

  •   経営戦略特殊講義  
      KIYOHIRO YAMAZAKI  
      経  
       
      後期 金曜日 3講時  

    本講義では、具体的な経営事象を学ぶことによって、経営戦略の基本的・専門的な知識を理解することを目的とする。

    This course covers several management cases to help students understand the basic and expert knowledge of strategic management.

  •   経営管理  
      TAKEYASU ICHIKOHJI  
      経  
       
      前期 水曜日 2講時  

    本講義では経営学の基本分野であるミクロ・マクロ組織論、経営戦略論、マーケティングに加えて、近年注目が集まっている情報化や企業の社会的責任などの論点について学ぶと同時に、経営学について自発的に学習する際に必要な知識を習得する。

    The aim of this course is to help students learn about the basic fields of business administration, such as micro/macro organization theory, management strategy, and marketing, as well as the recent focus on information technology and corporate social responsibility, and at the same time acquire the knowledge necessary for independent study of business administration.

  •   マーケティング  
      MASAHARU WADA  
      経  
       
      後期 水曜日 1講時 / 後期 水曜日 2講時  

    The objective of this lecture is to understand basic theories of marketing. The essence of marketing is to realize CS,customer satisfaction, what is intangible and basically psychological. We have to control all the factors influencing CS and to realize the effective marketing system. In this lecture, we approach the real efforts of leading companies to win the CS excellence and nourish the marketing sense to analize market phenomena.

  •   産業組織論演習(I)a  
      SHIGEMI IZUMIDA  
      経  
       
      前期 金曜日 2講時 経済学部第5演習室  

    産業組織論はミクロ経済学と計量経済学の知識を利用して企業行動や産業組織を分析する学問分野です。今期の演習では、産業組織論の標準的なテキストを用いて基礎的な内容を学習します。

    In this course, students learn about the basic concept of Industrial Organization. Positive participation in classes is expected.

  •   特講)経営管理  
      TAKEYASU ICHIKOHJI  
      経  
       
      前期 水曜日 2講時  

    本講義では経営学の基本分野であるミクロ・マクロ組織論、経営戦略論、マーケティングに加えて、近年注目が集まっている情報化や企業の社会的責任などの論点について学ぶと同時に、経営学について自発的に学習する際に必要な知識を習得する。

    The aim of this course is to help students learn about the basic fields of business administration, such as micro/macro organization theory, management strategy, and marketing, as well as the recent focus on information technology and corporate social responsibility, and at the same time acquire the knowledge necessary for independent study of business administration.

  •   Seminar in Economics a  
      SHIGEMI IZUMIDA  
      経  
       
      前期 金曜日 2講時 経済学部第5演習室  

    産業組織論はミクロ経済学と計量経済学の知識を利用して企業行動や産業組織を分析する学問分野です。今期の演習では、産業組織論の標準的なテキストを用いて基礎的な内容を学習します。

    In this course, students learn about the basic concept of Industrial Organization. Positive participation in classes is expected.

  •   金融行政Ⅰ  
      KANJIRO ONISHI  
      経  
       
      前期 月曜日 3講時  

    本講義は、企業や国などが、株式・公社債等を発行して、必要な資金を証券市場を通じ直接貸し手から調達する直接金融についての理解を深め、当該市場や市場参加者を規制・監督する金融庁等の役割についての知識を習得することを目的とする。特に、欧米に比して利益率が低いとされる家計の金融資産運用の課題や展望について考察していきたい。

    The purpose of this lecture is to deepen understanding of direct finance, in which companies and countries issue corporate bonds, stocks, and public bonds to raise necessary funds directly from lenders through securities markets,and to acquire knowledge of the roles of the Financial Services Agency and others that regulate and supervise such markets and market participants.

    In particular, we would like to examine the challenges and prospects for households' financial asset management, which is less profitable than in the U.S. and Europe.

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