内容に類似性のあるシラバス

822 件ヒット (0.022秒):

  •   家族心理学特論(家族関係・集団・地域社会における心理支援に関  
      若島 孔文  
      教  
       
      後期 火曜日 6講時 その他  

    n/a

  •   臨床心理学講義Ⅰ(臨床心理学概論)  
      若島 孔文  
      教  
       
      後期 火曜日 5講時 総合研究棟206教室  

    n/a

  •   臨床心理学基礎論  
      若島 孔文  
      教  
       
      後期 火曜日 5講時 その他  

    n/a

  •   産業心理学特論(産業・労働分野に関する理論と支援の展開)  
      若島 孔文  
      教  
       
      前期 火曜日 6講時 その他  

    n/a

  •   産業・組織心理学  
      若島 孔文  
      教  
       
      前期 火曜日 5講時 総合研究棟206教室  

    n/a

  •   心理学的支援法  
      吉田 沙蘭, 安保 英勇, 梅田 亜友美, SCHLEMPER LENNA, 前田 駿太, 若島 孔文  
      教  
       
      後期 月曜日 4講時 総合研究棟206教室  

    n/a

  •   心理演習  
      前田 駿太, 安保 英勇, 梅田 亜友美, SCHLEMPER LENNA, 松川 春樹, 吉田 沙蘭, 若島 孔文  
      教  
       
      後期 月曜日 3講時 総合研究棟206教室  

    n/a

  •   臨床心理実習Ⅰ(心理実践実習Ⅰ)  
      SCHLEMPER LENNA, 吉田 沙蘭, 若島 孔文, 梅田 亜友美, 安保 英勇, 本多 奈美, 前田 駿太  
      教  
       
      通年集中 その他 連講 その他  

    n/a

  •   社会心理学概論(社会・集団・家族心理学) / Social,Group and Family Psychology (General Lecture)  
      辻本 昌弘  
      文  
      3  
      前期 木曜日 1講時  

    2者関係から社会全体までさまざまなレベルの集団や集合体を視野に入れて人間の社会性を論じる。授業では社会心理学の理論モデルや研究例を、日常の具体的現象に関連づけながら解説していく。

    An introduction to social psychological research and theory regarding interpersonal relations and group processes.

  •   子供と家族の理論とアセスメント Theories and assessment of advanced practical nursing for children and their families  
      塩飽 仁  
      医  
      2024年4月8日(月)-2024年8月5日(月) April 8 2024 -August 5 2024  
      毎週月曜日 8:50-10:20 Monday, 08:50-10:20  

    看護の対象である子供と家族の個々の特徴とそれらの相互的・相補的作用に基づいた成長・発達理論について学習する。特に学童期・思春期にあらわれる身体的,心理・社会的発達上の問題とその背景に焦点をおき,乳幼児期・学童期における精神発達,身体的成長,疾病・障害の相互関係について理解するとともに,子供と家族を身体,心理・社会面から包括的にアセスメントする方法について学習する。

    Students will learn about growth and development theories based on the individual characteristics of children and families, who are the targets of nursing care, and their mutual and complementary effects.

    The content of the lecture focuses on the physical, psychological, and social developmental problems that appear during school-age and adolescence, and their backgrounds.

    Students will learn about mental development, physical growth, and In addition to understanding the interrelationships between diseases and disabilities, students will learn how to comprehensively assess children and their families from physical, psychological, and social aspects.

もっと見る…