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  •   【トピックス経営学】市場戦略/市場戦略Ⅱ  
      TAKEYASU ICHIKOHJI  
      経  
       
      後期 水曜日 1講時  

    マーケティングの基本的概念であるとその運用に関して、4つのP(製品、価格、販売促進、流通チャネル)を中心に講義と発表やグループワークなどを通じて理解する。

    This course aims to help students understand the basic concepts of marketing and its operation through lectures and group works.

  •   【トピックス経営学】市場戦略/市場戦略Ⅰ  
      TAKEYASU ICHIKOHJI  
      経  
       
      後期 月曜日 2講時  

    マーケティングの基本的概念とその運用に関して、環境分析を中心に講義と発表やグループワークなどを通じて理解する。

    This course aims to help students understand the basic concepts of marketing and its operation through lectures and group works.

  •   産業組織論演習(I)a  
      SHIGEMI IZUMIDA  
      経  
       
      前期 金曜日 2講時 経済学部第5演習室  

    産業組織論はミクロ経済学と計量経済学の知識を利用して企業行動や産業組織を分析する学問分野です。今期の演習では、産業組織論の標準的なテキストを用いて基礎的な内容を学習します。

    In this course, students learn about the basic concept of Industrial Organization. Positive participation in classes is expected.

  •   Seminar in Economics a  
      SHIGEMI IZUMIDA  
      経  
       
      前期 金曜日 2講時 経済学部第5演習室  

    産業組織論はミクロ経済学と計量経済学の知識を利用して企業行動や産業組織を分析する学問分野です。今期の演習では、産業組織論の標準的なテキストを用いて基礎的な内容を学習します。

    In this course, students learn about the basic concept of Industrial Organization. Positive participation in classes is expected.

  •   経営戦略特論  
      KIYOHIRO YAMAZAKI  
      経  
       
      後期 金曜日 3講時 経済学部第1演習室  

    本講義では、具体的な経営事象を学ぶことによって、経営戦略の基本的・専門的な知識を理解することを目的とする。

    This course covers several management cases to help students understand the basic and expert knowledge of strategic management.

  •   コーポレートファイナンス 1  
      SHINSUKE KAMOTO  
      経  
       
      後期 月曜日 7講時  

     本授業は,コーポレートファイナンスの基礎理論を紹介する.本授業では,コーポレートファイナンスにおける投資プロジェクトの意思決定,資金調達と資本構成,ペイアウト政策に関する基本的な考え方について説明する.

     This course introduces basic theory of corporate finance. This course demonstrates basic concepts on corporate investment decisions, financing and capital structure, dividend policy in corporate finance.

  •   特講)経営管理  
      TAKEYASU ICHIKOHJI  
      経  
       
      前期 水曜日 2講時  

    本講義では経営学の基本分野であるミクロ・マクロ組織論、経営戦略論、マーケティングに加えて、近年注目が集まっている情報化や企業の社会的責任などの論点について学ぶと同時に、経営学について自発的に学習する際に必要な知識を習得する。

    The aim of this course is to help students learn about the basic fields of business administration, such as micro/macro organization theory, management strategy, and marketing, as well as the recent focus on information technology and corporate social responsibility, and at the same time acquire the knowledge necessary for independent study of business administration.

  •   経営戦略特殊講義  
      KIYOHIRO YAMAZAKI  
      経  
       
      後期 金曜日 3講時  

    本講義では、具体的な経営事象を学ぶことによって、経営戦略の基本的・専門的な知識を理解することを目的とする。

    This course covers several management cases to help students understand the basic and expert knowledge of strategic management.

  •   経営管理  
      TAKEYASU ICHIKOHJI  
      経  
       
      前期 水曜日 2講時  

    本講義では経営学の基本分野であるミクロ・マクロ組織論、経営戦略論、マーケティングに加えて、近年注目が集まっている情報化や企業の社会的責任などの論点について学ぶと同時に、経営学について自発的に学習する際に必要な知識を習得する。

    The aim of this course is to help students learn about the basic fields of business administration, such as micro/macro organization theory, management strategy, and marketing, as well as the recent focus on information technology and corporate social responsibility, and at the same time acquire the knowledge necessary for independent study of business administration.

  •   マーケティング  
      MASAHARU WADA  
      経  
       
      後期 水曜日 1講時 / 後期 水曜日 2講時  

    The objective of this lecture is to understand basic theories of marketing. The essence of marketing is to realize CS,customer satisfaction, what is intangible and basically psychological. We have to control all the factors influencing CS and to realize the effective marketing system. In this lecture, we approach the real efforts of leading companies to win the CS excellence and nourish the marketing sense to analize market phenomena.

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