2017 件ヒット (0.032秒):
本授業は、特定の映画監督や映画作品について講義を行う。そして人間が創り出す芸術的表現について、理論や技術、歴史を学ぶことを目的としている。
In this class, lectures will be given on specific film directors and film works. And the purpose is to learn the theory, technique and history of artistic expression created by human beings.
本授業は、特定の映画監督や映画作品について講義を行う。そして人間が創り出す芸術的表現について、理論や技術、歴史を学ぶことを目的としている。
In this class, lectures will be given on specific film directors and film works. And the purpose is to learn the theory, technique and history of artistic expression created by human beings.
「オカルト的」や「オカルトっぽい」といった言葉は、現代の日本で生きる人間であれば、恐らく目にしたことがあるであろう。漫画や小説、アニメや映画など、「オカルト」の語をそのタイトルに掲げる作品は数多く存在し、現代日本文化に深く浸透しているといえるものである。しかし、今日の我々が何となく使用しているその「オカルト」という言葉はいったい、如何なるものを指しているのだろうか。占星術や降霊術など、前近代の残存とも思われる実践を思い浮かべる人もいれば、円盤や宇宙人という近代独自の現象を連想する人もいる。本科目では、特に19世紀以降における「宗教」と「科学」といった領域の形成を念頭に置きつつ、「オカルト」を軸としたもう一つの近現代史を考えたい。
まずリュミエール、メリエスから1910年代末頃までの映画史の流れを再検討する。D・W・グリフィスが1910年代後半までに映像によって物語る方法を完成した後、映像表現を物語に従属させることから離反して行こうとする映画作家たちの試みを考察する。具体的にはフェルナン・レジェ『バレー・メカニック』(1924)、ルネ・クレール『幕間』(1924)、ジガ・ヴェルトフ『カメラを持った男』(1929)、ブニュエル/ダリ『アンダルシアの犬』(1929)を取り上げる。
First, we will re-examine the history of the cinema from its beginning (Auguste and Louis Lumière, Georges Méliès) to the end of the1910's when D. W. Griffith complete the manners of narration by film. Secondly, we will exmanine a contrary tendance of cinema : deconstruction / reconstruction of the narrative by cinema. On this point of view, we will analyse Ballet mécanique (Fernand Légier, 1924), Entr’acte (René Clair, 1924), Man with a Movie Camera (Dziga Vertov, 1929), Un chien andalou (Buñuel, Dalí, 1929).
本コースでは映画作品鑑賞と少人数議論を交互に行い、生命医療倫理関連問題について医療人文学的アプローチを行う。
This course presents students commercial films as case involving ethical dilemmas and the students discuss identified moral problems in a small group from the medical humanities’ standpoint of view.
フランツ・カフカ(Franz Kafka: 1883-1924)の小説をテキストとして、ドイツ文学作品を原文で読解・解釈する訓練を行います。映画化された作品も鑑賞する予定です。文学研究や他の関連する話題に関する簡単な講義なども行いたいと考えています。
The aim of this course is to help students improve the ability to read and interpret the literary text written in German, by the practice of close reading of Franz Kafka's fiction. We'll also watch some filmed works related to texts. Brief lectures on literary studies and other relevant subjects will be also given incidentally.
フランツ・カフカ(Franz Kafka: 1883-1924)の小説をテキストとして、ドイツ文学作品を原文で読解・解釈する訓練を行います。映画化された作品も鑑賞する予定です。文学研究や他の関連する話題に関する簡単な講義なども行いたいと考えています。
The aim of this course is to help students improve the ability to read and interpret the literary text written in German, by the practice of close reading of Franz Kafka's fiction. We'll also watch some filmed works related to texts. Brief lectures on literary studies and other relevant subjects will be also given incidentally.
フランツ・カフカ(Franz Kafka: 1883-1924)の小説をテキストとして、ドイツ文学作品を原文で読解・解釈する訓練を行います。映画化された作品も鑑賞する予定です。文学研究や他の関連する話題に関する簡単な講義なども行いたいと考えています。
The aim of this course is to help students improve the ability to read and interpret the literary text written in German, by the practice of close reading of Franz Kafka's fiction. We'll also watch some filmed works related to texts. Brief lectures on literary studies and other relevant subjects will be also given incidentally.
フランツ・カフカ(Franz Kafka: 1883-1924)の小説をテキストとして、ドイツ文学作品を原文で読解・解釈する訓練を行います。映画化された作品も鑑賞する予定です。文学研究や他の関連する話題に関する簡単な講義なども行いたいと考えています。
The aim of this course is to help students improve the ability to read and interpret the literary text written in German, by the practice of close reading of Franz Kafka's fiction. We'll also watch some filmed works related to texts. Brief lectures on literary studies and other relevant subjects will be also given incidentally.
よりよい教育場面を創造するために必要な知識・技術という観点から、学習が効果的に成立するための諸条件の操作を中心にこれまでの知見を紹介する。このことを通じ、指導スタイルの確立や教育場面改善向上の必要性を理解するとともに、それらの方法獲得を目指す。
We will examine findeings about remolding the conditions to make better education. And we will conside about the points of view through classroom works. Through these considering, this course aims to develop constructing your own teaching style and improving your process of education.