内容に類似性のあるシラバス

5497 件ヒット (0.017秒):

  •   教育学実習  
      石井山 竜平  
      教  
       
      通年 金曜日 3講時 総合研究棟203演習室  

    n/a

  •   グローバル教育論  
      松本 大  
      教  
       
      前期 火曜日 5講時 その他 / 後期 火曜日 2講時 その他  

    n/a

  •   教育調査法  
      李 仁子  
      教  
       
      前期 月曜日 4講時 総合研究棟202教室  

    n/a

  •   社会学各論 / Sociology (Special Lecture)  
      徳川 直人  
      文  
      5  
      前期 水曜日 3講時  

    社会学における質的方法の理論と方法について学ぶ。参加者は教材を読み、資料収集や日常観察などの実践を試みることで、理解を深める。

    In this course, students will learn some methods and theories in sociological qualitative inquiry in introductory lectures, and understand them through reading texts, and some practice of documents collection and observation in everyday life.

  •   成人教育研究演習Ⅱ  
      松本 大  
      教  
       
      後期 月曜日 4講時 その他  

    n/a

  •   行動科学基礎演習 / Behavioral Science (Introductory Seminar)  
      佐﨑 愛  
      文  
      3  
      前期 金曜日 4講時  

    この授業では、行動科学の研究に必要なリテラシーを身につけることを目指す。このリテラシーとは、文献探索、スライド作成、論文・レポートの作成技術を指す。また、社会科学の中で行動科学と連携が期待される質的調査の技法についても取り扱う。

    The aims of this course is to provide students with the literacy necessary to conduct research of the behavioral sciences. This literacy refers to the techniques of reference search, preparation, and writing papers and reports. The course will also deal with qualitative research techniques that are expected to be linked to behavioral science in the social sciences.

  •   成人教育研究演習Ⅰ  
      松本 大  
      教  
       
      前期 月曜日 5講時 その他  

    n/a

  •   成人教育概論  
      松本 大  
      教  
       
      前期 水曜日 5講時 その他  

    n/a

  •   社会学特論Ⅰ / Sociology(Advanced Lecture)I  
      徳川 直人  
      文  
       
      前期 水曜日 3講時  

    社会学における質的方法の理論と方法について、より深く学ぶ。参加者はオリジナル教材を読み、資料収集、日常観察、フィールドノーツなどの実践を試みることで、理解を深める。その基礎のうえにたって、モダンバージョンの理論・方法とポストモダンバージョンの理論・方法とのちがいについて学び、新しい基準、倫理なども理解する。

    In this course, students will learn methods and theories in sociological qualitative inquiry in deeper meaning, and understand them through reading texts, and some practice of documents collection, observation of everyday life, and writing fieldnotes. On this ground, students will learn the difference between the modern version and the post-modern version of qualitative inquiry, and understand new criteria, ethics, and responsibilities as a researcher.

  •   国際教育開発論研究演習Ⅱ  
      劉 靖  
      教  
       
      後期 木曜日 5講時 その他  

    n/a

もっと見る…