内容に類似性のあるシラバス

6236 件ヒット (0.021秒):

  •   心理検査法(心理的アセスメント)  
      安保 英勇, 梅田 亜友美, 野口 和人, その他教員, 前田 駿太, 吉田 沙蘭  
      教  
       
      後期 木曜日 1講時 総合研究棟202教室  

    n/a

  •   臨床心理査定演習Ⅰ(心理的アセスメントに関する理論と実践)  
      安保 英勇  
      教  
       
      前期 木曜日 5講時 その他  

    n/a

  •   教育心理学Ⅰ  
      川端 壮康  
      全(歯を除く)  
      3セメスター  
      前期 金曜日 5講時 川北キャンパスA101  

    1.授業の目標:本講義では、教員に必要な心理学理論について解説する。2.授業の概要:本講義では主に5つの領域(①発達理論②学習と知能③パーソナリティと適応④動機づけとアイデンティティ⑤発達支援)の心理学理論を紹介する。

    1.Object of class:This course provides students with psychological theories necessary for teacher. 2.Summary of class:This lecture introduces the psychological theory of five areas ((1) developmental theory (2) learning and intellect (3) personality and adaptation (4) motivation and identity (5) developmental support).

  •   発達障害学講義Ⅲ(障害者・障害児心理学)  
      野口 和人  
      教  
       
      後期 木曜日 5講時 総合研究棟206教室  

    n/a

  •   子供の病態と治療に関する知識に基づいたアセスメント Assessment based on knowledge about child's pathophysiology and treatment  
      塩飽 仁  
      医  
      2024年10月3日(木)-2025年1月16日(木) October 3 2024 - January 16 2025  
      毎週木曜日 14:40-16:10 Thursday, 14:40-16:10  

    子供の疾患と治療を理解して専門的ケアを提供するための病態生理,検査とその解釈法,治療法,症状マネジメント等を学ぶ。

    In this course, students will understand the children's diseases and treatment and learn about pathophysiology, examination, approach to treatment and symptom management.

  •   発達臨床論演習Ⅱ  
      神谷 哲司  
      教  
       
      前期 木曜日 3講時 総合研究棟203演習室  

    n/a

  •   生命倫理学(検査)  
      浅井 篤, 圓増 文, 及川 正範  
      保健学科検査技術科学専攻  
      2セメスター  
      後期 月曜日 5講時 保健学科大講義室  

    目的:

    (1) 臨床場面において、患者の意思を尊重しながら、倫理性・社会性・科学性に基づいた合理的な意思決定が行えるように修練する。

    (2) 人間の生老病死にまつわる科学技術と医療、社会との関わりを考察することで、医療職に求められる高い水準の規範、倫理観、死生観を涵養する。

    (3) 社会の要請に対応したプロフェッショナリズムを身に付け、適切なリーダーシップや倫理・心理・社会的問題に対応できる能力を養う。

    概要 :

    講義を中心とし、一部少人数ディスカッションを行う。

    Aim:

    (1) To be able to make rational decisions based on ethical, social, and scientific aspects while respecting patients' intentions in clinical settings.

    (2) To cultivate the high-level norms, ethics, and views of life and death required for medical profession by examining the relationship between science and technology, medical care, and society related to human aging and mortality.

    (3) To acquire professionalism that responds to the demands of society, and to develop appropriate leadership and the ability to respond to ethical, psychological and social issues.

    Outline:

    Lecture is a main part of this course, including occasional small group discussions.

  •   発達障害学講義Ⅰ  
      野口 和人  
      教  
       
      後期 火曜日 2講時 総合研究棟201教室  

    n/a

  •   心理学研究法 / Psychological Experiment(Experimentation)  
      荒井 崇史, 河地 庸介, 阿部 恒之, 坂井 信之, 辻本 昌弘, RAEVSKIY ALEXAND  
      文  
      3  
      前期 火曜日 3講時 / 前期 火曜日 4講時  

    心理学では現象の解明のために,実験・調査・面接・心理検査,あるいは事例研究など,さまざまな手法を活用する。その基本は現象の観察によるデータの収集と解析である。実験実習に参加することによって心理学実験の基本を学ぶとともに,心理学研究の進め方を習得する。実習テーマは毎回異なる。心理学実験では主として実験的方法を用いたメニューを,心理学研究法では,調査・心理検査など,そのほかの手法についてのメニューを用意している。参加者は原則的に毎回レポート提出が義務付けられている。 なお,以下の授業計画は担当者の都合などによる変更の可能性がある。

    Psychologists use various empirical methods like experimental method, survey method, interview method, psychological test, and case-study method to understand and explain behavior. The fundamentals are the observation of behavior and data collection and analysis. In this course, the students practically acquire the knowledge and skills essential for psychological research. The students are required to submit the report for each class.

  •   心理学研究実習Ⅰ / Psychological Methodology I  
      阿部 恒之, 河地 庸介, 荒井 崇史, 坂井 信之, 辻本 昌弘, RAEVSKIY ALEXAND  
      文  
       
      前期 火曜日 3講時  

    心理学では現象の解明のために,実験・調査・心理検査,あるいは事例研究など,さまざまな手法を活用する。その基本は現象の観察によるデータの収集と解析である。実験実習に参加することによって心理学実験の基本を学ぶとともに,心理学研究の進め方を習得する。実習テーマは毎回異なる。心理学実験では主として実験的方法を用いたメニューを,心理学研究法では,調査・心理検査など,そのほかの手法についてのメニューを用意している。参加者は原則的に毎回レポート提出が義務付けられている。 なお,以下の授業計画は担当者の都合などによる変更の可能性がある。

    Psychologists use various empirical methods like experimental method, survey method, interview method, psychological test, and case-study method to understand and explain behavior. The fundamentals are the observation of behavior and data collection and analysis. In this course, the students practically acquire the knowledge and skills essential for psychological research. The students are required to submit the report for each class.

もっと見る…