4259 件ヒット (0.039秒):
大学院生・大学院研究生全員が参加し、各自の研究テーマについて研究計画・進捗状況・結果報告をプレゼンテーションし、教員を含む参加者全員でディスカッション・フィードバックを行う。
This course provides students with opportunities to make a presentation about their own study topics (the current progress status, the research plan and the results of analyses) and have in-depth discussion between themselves afterwards.
大学院生・大学院研究生全員が参加し、各自の研究テーマについて研究計画・進捗状況・結果報告をプレゼンテーションし、教員を含む参加者全員でディスカッション・フィードバックを行う。
This course provides students with opportunities to make a presentation about their own study (the current progress status, the research plan and the results of analyses) and have in-depth discussion between themselves.
受講生各自がそれぞれの研究テーマに即して、報告・発表を行い、それをめぐって参加者全員で分析・討論を行う。受講生が国際政治経済の特質、研究対象、研究方法の基礎を学び、それぞれの問題意識をもとに教員による研究・論文作成の指導を受ける。
The students make presentations on each topic, and exchange views on it. They are requested to learn the essence, topics and methodologies of IPE, and to have tuitions by their supervisors.
英語でのコミュニケーションスキルの向上を目的として、統合化学国際共同大学院(GP-Chem)に属する学生自身の研究領域の動向調査報告と討論を英語で行う。博士後期課程2年次では、博士研究の進捗を含めた研究発表を異分野の研究者にもわかるように行う。様々な背景を持つ研究者との質疑応答を通して、分野横断的な広い視点を身につける。
With the aim of improving communication skills in English, students belonging to the international Joint Graduate Program in Integrated Chemistry (GP-Chem) report trends in areas related to their research fields and conduct discussions in English. In the second year of the doctoral program, a research presentation, including the progress of the doctoral research, should be made in a way that researchers with different backgrounds can understand. This course is designed to help the students to acquire a broad cross-disciplinary perspective through question-and-answer sessions with researchers in various fields.
受講生各自がそれぞれの研究テーマに即して、報告・発表を行い、それをめぐって参加者全員で分析・討論を行う。受講生が国際政治経済の特質、研究対象、研究方法の基礎を学び、それぞれの問題意識をもとに教員による研究・論文作成の指導を受ける。
The students make presentations on each topic, and exchange views on it. They are requested to learn the essence, topics and methodologies of IPE, and to have tuitions by their supervisors.