内容に類似性のあるシラバス

1152 件ヒット (0.027秒):

  •   国際政治経済論総合演習B  
      大窪 和明  
      国文  
       
      後期 木曜日 4講時  

    受講生各自がそれぞれの研究テーマに即して、報告・発表を行い、それをめぐって参加者全員で分析・討論を行う。受講生が国際政治経済の特質、研究対象、研究方法の基礎を学び、それぞれの問題意識をもとに教員による研究・論文作成の指導を受ける。

    The students make presentations on each topic, and exchange views on it. They are requested to learn the essence, topics and methodologies of IPE, and to have tuitions by their supervisors.

  •   国際政治経済論総合演習A  
      大窪 和明  
      国文  
       
      前期 木曜日 4講時 CALL教室 M305  

    受講生各自がそれぞれの研究テーマに即して、報告・発表を行い、それをめぐって参加者全員で分析・討論を行う。受講生が国際政治経済の特質、研究対象、研究方法の基礎を学び、それぞれの問題意識をもとに教員による研究・論文作成の指導を受ける。

    The students make presentations on each topic, and exchange views on it. They are requested to learn the essence, topics and methodologies of IPE, and to have tuitions by their supervisors.

  •   国際政治経済論特別演習A  
      大窪 和明  
      国文  
       
      前期 木曜日 4講時  

    受講生各自がそれぞれの研究テーマに即して、報告・発表を行い、それをめぐって参加者全員で分析・討論を行う。受講生が国際政治経済の特質、研究対象、研究方法の基礎を学び、それぞれの問題意識をもとに教員による研究・論文作成の指導を受ける。

    The students make presentations on each topic, and exchange views on it. They are requested to learn the essence, topics and methodologies of IPE, and to have tuitions by their supervisors.

  •   国際政治経済論特別演習B  
      大窪 和明  
      国文  
       
      後期 木曜日 4講時  

    受講生各自がそれぞれの研究テーマに即して、報告・発表を行い、それをめぐって参加者全員で分析・討論を行う。受講生が国際政治経済の特質、研究対象、研究方法の基礎を学び、それぞれの問題意識をもとに教員による研究・論文作成の指導を受ける。

    The students make presentations on each topic, and exchange views on it. They are requested to learn the essence, topics and methodologies of IPE, and to have tuitions by their supervisors.

  •   日本語教育学総合演習Ⅱ / Applied Japanese Linguistics(Integration Seminar)II  
      島崎 薫, 小河原 義朗  
      文  
      2学期  
      後期 水曜日 5講時  

     大学院生・大学院研究生全員が参加し、各自の研究テーマについて研究計画・進捗状況・結果報告をプレゼンテーションし、教員を含む参加者全員でディスカッション・フィードバックを行う。

    This course provides students with opportunities to make a presentation about their own study (the current progress status, the research plan and the results of analyses) and have in-depth discussion between themselves.

  •   日本語教育学総合演習Ⅰ / Applied Japanese Linguistics(Integration Seminar)I  
      島崎 薫, 小河原 義朗  
      文  
      1学期  
      前期 水曜日 5講時  

     大学院生・大学院研究生全員が参加し、各自の研究テーマについて研究計画・進捗状況・結果報告をプレゼンテーションし、教員を含む参加者全員でディスカッション・フィードバックを行う。

    This course provides students with opportunities to make a presentation about their own study topics (the current progress status, the research plan and the results of analyses) and have in-depth discussion between themselves afterwards.

  •   ヨーロッパ・アメリカ研究総合演習B  
      小原 豊志  
      国文  
       
      後期 木曜日 4講時  

    ヨーロッパ、およびアメリカの文学・歴史・社会・文化を研究対象とする学生の修士論文作成に向け、受講生が研究報告をおこない、その報告に関する質疑応答や意見交換を出席者全員でおこなう。

    In this course the students will make presentations on their research topics, one or a couple of students per week, and the others will discuss them. Thereby the students will acquire the necessary skills to conduct research in European and American studies and to present the results.

  •   言語学論文演習Ⅱ / Linguistics Research (Seminar) II  
      小泉 政利, 木山 幸子, 内藤 真帆  
      文  
      6  
      後期 金曜日 3講時  

     3年生は前期に引き続き論文紹介を行いそれを卒業論文にどう繋げるかを発表するか、卒業論文の構想を発表する。これにより、卒業論文作成のための知識ならびに方法をさらに深く身につけることを目的とする。

     4年生は卒業論文の進捗状況を中間発表する。テーマの選択や先行研究のまとめだけでなく、データ収集・調査・実験等の実施方法、分析手法、予想される結果と意義、およびその時点までに得られた暫定的な結果とその解釈などについて、できるだけ具体的に発表する。

     その日の発表者以外の参加者は、他者の発表を聴き、ディスカッションに参加することによって、言語学の多様なアプローチへの理解を深めるとともに、論文を書くための方法を学びとる。

    In this course third year students will deliver an oral presentation of a journal article of their own choice, while fourth year students an interim report of their thesis. Oral presentations will be followed by a discussion among the participants.

    1. An oral presentation should adequately cover the aim, data, method, results, discussion and conclusion of the article/thesis.

    2. Participants should seek to gain acquaintance with various fields of linguistic studies and to participate in the discussion in order to help the presenter to improve their presentation.

  •   臨床心理学特別研究Ⅰ  
      安保 英勇  
      教  
       
      通年集中 その他 連講 その他  

    n/a

  •   教育心理学特別研究Ⅰ  
      工藤 与志文  
      教  
       
      通年集中 その他 連講 その他  

    n/a

もっと見る…