後期 木曜日 4講時. 単位数/Credit(s): 2. 担当教員/Instructor: 小原 豊志. 履修年度: 2024. 科目ナンバリング/Course Numbering: KIC-ARS610J. 使用言語/Language Used in Course: 日本語.
大学院専門科目-国際文化研究科専門科目(MC)
ヨーロッパ・アメリカ研究の基礎 (2024-2)
The Basics of European and American Studies (2024-2)
ヨーロッパ、およびアメリカの文学・歴史・社会・文化を研究対象とする学生の修士論文作成に向け、受講生が研究報告をおこない、その報告に関する質疑応答や意見交換を出席者全員でおこなう。
In this course the students will make presentations on their research topics, one or a couple of students per week, and the others will discuss them. Thereby the students will acquire the necessary skills to conduct research in European and American studies and to present the results.
研究報告ならびに議論をつうじ、学術研究の方法を習得するとともに、完成度の高い修士論文を作成する能力を身につけること。
In this course the students will acquire
(1) the necessary skills to conduct research in European and American studies
(2) the ability to generate a high-level master's thesis.
1 年次学生は研究テーマのさらなる絞り込みのため、研究報告を数回にわたっておこなう。2年次学生は修士論文の完成に向けて、研究報告を数回にわたって行う。対面授業を予定しているが、場合によってはオンライン(Google Classroom)による。
1.MC first-year students make several presenrations to refine their own topics.
2.MC second-year students make several presenrations for completing their master's thesis.
オリエンテーション
Orientation
研究発表と議論 (1)
Presentations and Discussions (1)
研究発表と議論(2)
Presentations and Discussions (2)
研究発表と議論 (3)
Presentations and Discussions (3)
研究発表と議論 (4)
Presentations and Discussions (4)
研究発表と議論 (5)
Presentations and Discussions (5)
研究発表と議論 (6)
Presentations and Discussions (6)
研究発表と議論 (7)
Presentations and Discussions (7)
研究発表と議論 (8)
Presentations and Discussions (8)
研究発表と議論 (9)
Presentations and Discussions (9)
研究発表と議論 (10)
Presentations and Discussions (10)
研究発表と議論 (11)
Presentations and Discussions (11)
研究発表と議論 (12)
Presentations and Discussions (12)
研究発表と議論(13)
Presentations and Discussions (13)
研究発表と議論(14)
Presentations and Discussions (14)
研究報告内容および議論への参加度を総合的に評価する。
Evaluation will be based on the presentation and participation in the discussion.
教科書は使用しない。参考書は適宜、授業のなかで示す。
No textbooks will be used, although some literature might be recommended in the course if necessary.
学生は自分の発表の際に用いるハンドアウトを決められた日までに提出すること。
The students have to submit their handouts on the designated day.
オフィスアワーについては別途提示する。
Office hours will be announced separately.