4137 件ヒット (0.036秒):
本講義では、教育の方法と技術に関する基礎的な理論として、提示された情報からの知識の獲得過程と、その適用を促す教授方法に関する知見を紹介します。とりわけ、教授以前に学習者が有している知識の様相に焦点をあて、事前認識の成り立ちや思考の特質について解説します。そして、それらを踏まえた教授方法の在り方と具体的な学習援助の技術について、豊富な事例を紹介しながら検討を加えます。これらを通して、受講者が、学習者の特質や事前状態をよく把握した上で効果的な教材を作成でき、より本質的で適切な学習指導が行えるようになることを目指します。
In this lecture, we will introduce the knowledge acquisition process from the presented information and the teaching methods that promote its application as basic theories on teaching methods and techniques.In particular, it focuses on the aspects of knowledge that the learner has before teaching, and explains the formation of prior recognition and the nature of thinking.Then, we will discuss the ideal teaching method and specific learning support techniques based on those facts while introducing a wealth of examples.Through these, we aim to make it possible for students to understand the characteristics and pre-conditions of learners, create effective teaching materials, and provide more essential and appropriate learning guidance.
教育心理学における中核的な対象が教授学習過程であること、また、その典型が日常行われている「授業」であることをふまえ、第一は、発達・学習・教育評価など、授業実践にかかわりの深い教育行為や心理的事象をとらえる際の対立的な観点について検討することを目的とする。第二の目的は、この検討内容を教師としての手足の動かし方に結び付けてとらえることである。
The main object of educational psychology is to improve the process of teaching-learning activities. And the typical activities of it is a class in school.So,this course offers an opportunity to investigate opposing views about human development,learning process,educational evaluation,etc. And this course helps students relate those investigations to teachers'activities in class.
よりよい教育場面を創造するために必要な知識・技術という観点から、学習が効果的に成立するための諸条件の操作を中心にこれまでの知見を紹介する。このことを通じ、指導スタイルの確立や教育場面改善向上の必要性を理解するとともに、それらの方法獲得を目指す。
We will examine findeings about remolding the conditions to make better education. And we will conside about the points of view through classroom works. Through these considering, this course aims to develop constructing your own teaching style and improving your process of education.
この授業では、日本の大学・高等教育機関で教員を目指す本学大学院学生が、現代日本の大学教育・高等教育で求められる基礎的知識を習得し、自分自身で授業を分析・設計・開発・実施・評価する自己省察力を身につけることを目的とする。
The purpose of this class is twofold.
The first is to provide graduate students of our university who wish to become teachers in Japanese universities and higher education institutions with the basic knowledge required in modern Japanese university education and higher education.
The second is for the students to acquire self-reflection skills to analyze, design, develop, implement, and evaluate their own classes.
地域で健康問題を抱えながら生活する人々が、主体的かつ自立的に健康問題を解決し、予防的に対処できるように支援するための個別ケアマネジメントの方法について学習する。
To learn about methodology to provide individual care management, preventive measures and to suggest solution for health problem through subjective and autonomic measures for the people living in the community with health issues.
Google Classroom のクラスコード「 lc7k4hk 」
東北財務局による寄付講座です。財務省と金融庁の地方出先機関である東北財務局が担っている、財政・経済・金融等を取り巻く現状や課題等についての理解を深めることを目的とし、当局の幹部・担当官が政策現場での経験をもとに講義を行います。また、特に専門性の高いテーマは、本省庁や関係機関等をゲストスピーカーとして招聘します。
In this course, officials including executives from the Tohoku Local Finance Bureau will introduce the policy of the Ministry of Finance and Financial Services Agency and how they are carried out in the local region. Also officials from the Ministry of Finance and Financial Services Agency will provide their experience on how the public finance and financial policies are decided in the central government level.