内容に類似性のあるシラバス

1778 件ヒット (0.044秒):

  •   実践ロシア語Ⅰ  
      ラエフスキー アレクサンドル  
      全  
      5セメスター  
      前期 火曜日 5講時 川北キャンパスA306  

    本授業の目的は、ロシア語の学生のうち特に希望するものを対象に、個別化されたガイダンスとコーチングのもとで、学生それぞれの学習目的・目標、現状の能力、学習条件に合わせた形でのロシア語運用能力拡張の機会を提供することにある。ロシア語の音声・文章理解・音声・文章産出・音声でのやりとりの各技能領域についてバランスの取れた運用能力を獲得することをめざす。

    The purpose of this course is to provide personalized guidance and coaching to students of Russian language who are particularly interested in learning it. The aim is to give opportunities for students to expand their Russian language proficiency. We aim to acquire a well-balanced operational ability in areas of pronunciation, sentence comprehension, speech and sentence production, and vocal interaction in Russian language.

  •   実践ロシア語Ⅱ  
      ラエフスキー アレクサンドル  
      全  
      6セメスター  
      後期 火曜日 5講時 川北キャンパスA306  

    本授業の目的は、ロシア語の学生のうち特に希望するものを対象に、個別化されたガイダンスとコーチングのもとで、学生それぞれの学習目的・目標、現状の能力、学習条件に合わせた形でのロシア語運用能力拡張の機会を提供することにある。ロシア語の音声・文章理解・音声・文章産出・音声でのやりとりの各技能領域についてバランスの取れた運用能力を獲得することをめざす。 また、もう一つ大事なのは、楽しくロシア語を練習するのも重要なポイントです。

    The purpose of this course is to provide personalized guidance and coaching to students of Russian language who are particularly interested in learning it. The aim is to give opportunities for students to expand their Russian language proficiency. We aim to acquire a well-balanced operational ability in areas of pronunciation, sentence comprehension, speech and sentence production, and vocal interaction in Russian language. And having fun while studying is also very important!

  •   実践スペイン語Ⅰ  
      セシリア シルバ  
      全  
      3セメスター  
      前期 水曜日 5講時 川北キャンパスA301  

    本授業の目的は、スペイン語の学生のうち特に希望するものを対象に、個別化されたガイダンスとコーチングのもとで、学生それぞれの学習目的・目標、現状の能力、学習条件に合わせた形でのスペイン語運用能力拡張の機会を提供することにある。CEFRに準拠し、スペイン語の音声・文章理解・音声・文章産出・音声でのやりとりの各技能領域についてバランスの取れた運用能力を獲得することをめざす。

    This course is aimed at offering to those students who have finished at least a first year of Spanish language learning with willingness to learn further, an additional opportunity to enhance their proficiency in this language under a personalized guidance and coaching according to each student’s needs and readiness. This course will rely on CEFR for reference and the students will acquire a balanced proficiency of Spanish in each of its domains of oral and written comprehension, oral and written output and oral interaction.

    Classes will meet on Wednesdays (5) and Fridays (5). Topics, materials, and activities of both days are coordinated; therefore, students can choose to attend the class only one day or both.

    2024: in case of online classes, material will be distributed in GoogleDrive, and there will be a real-time communication with the facilitators (teacher and TA) on Google Meet.

  •   実践スペイン語Ⅰ  
      エディ モンティージャ  
      全  
      3セメスター  
      前期 金曜日 5講時 川北キャンパスA304  

    本授業の目的は、スペイン語の学生のうち特に希望する者を対象に、個別化されたガイダンスとコーチングのもとで、学生それぞれの学習目的・目標、現状の能力、学習条件に合わせた形でのスペイン語運用能力拡張の機会を提供することにあります。CEFRに準拠し、スペイン語の音声・文章理解・音声・文章産出・音声でのやりとりの各技能領域についてバランスの取れた運用能力を獲得することを目指します。

    Object and Summary of Class

    This course is aimed at offering to those students who have finished at least the first year of Spanish language program an additional opportunity to enhance their proficiency in this language under a personalized guidance and coaching according to each student’s needs and readiness. This course will rely on CEFR for reference and the students will acquire a balanced proficiency of Spanish in oral and written comprehension, oral and written output and oral interaction.

  •   実践スペイン語Ⅱ  
      エディ モンティージャ  
      全  
      4セメスター  
      後期 金曜日 5講時 川北キャンパスA304  

    本授業の目的は、スペイン語の学生のうち特に希望する者を対象に、個別化されたガイダンスとコーチングのもとで、学生それぞれの学習目的・目標、現状の能力、学習条件に合わせた形でのスペイン語運用能力拡張の機会を提供することにあります。CEFRに準拠し、スペイン語の音声・文章理解・音声・文章産出・音声でのやりとりの各技能領域についてバランスの取れた運用能力を獲得することを目指します。

    Object and Summary of Class

    This course is aimed at offering to those students who have finished at least the first year of Spanish language program an additional opportunity to enhance their proficiency in this language under a personalized guidance and coaching according to each student’s needs and readiness. This course will rely on CEFR for reference and the students will acquire a balanced proficiency of Spanish in oral and written comprehension, oral and written output and oral interaction.

  •   実践スペイン語Ⅱ  
      セシリア シルバ  
      全  
      4セメスター  
      後期 水曜日 5講時 川北キャンパスA204  

    本授業の目的は、スペイン語の学生のうち特に希望するものを対象に、個別化されたガイダンスとコーチングのもとで、学生それぞれの学習目的・目標、現状の能力、学習条件に合わせた形でのスペイン語運用能力拡張の機会を提供することにある。CEFRに準拠し、スペイン語の音声・文章理解・音声・文章産出・音声でのやりとりの各技能領域についてバランスの取れた運用能力を獲得することをめざす。

    This course is aimed at offering to those students who have finished at least a first year of Spanish language learning with willingness to learn further, an additional opportunity to enhance their proficiency in this language under a personalized guidance and coaching according to each student’s needs and readiness. This course will rely on CEFR for reference and the students will acquire a balanced proficiency of Spanish in each of its domains of oral and written comprehension, oral and written output, and oral interaction.

    Classes will meet on Wednesdays (5) and Fridays (5). Topics, materials, and activities of both days are coordinated; therefore, students can choose to attend the class only one day or both.

    2024: in case of online classes, material will be distributed in GoogleDrive, and there will be a real-time communication with the facilitators (teacher and TA) on Google Meet.

  •   展開ロシア語Ⅳ  
      柳田 賢二  
      全  
      6セメスター  
      後期 金曜日 4講時 川北キャンパスA203  

     動詞の仮定法、不完了体動詞の受動態、形容詞の比較級や絶対最上級など中級文法に属する項目を終え、さらに上級文法のうち標準的難易度のロシア語原文を読むために必要不可欠な項目を学ぶ。これらを終えたらすぐにドストエフスキー『白夜』の原文から難易度を落とさず冗長部分をカットしたテキストを読み始める。これまでと同様に徹底して語形変化に注意しつつ、文法的意味を丁寧に確認しながら正確にロシア語の文章を読む訓練をする。

     この科目におけるロシア文法の説明は、全て日本語で行う。以上の日本語文が理解できない者は履修を認めない。

    This course provides all explanations of Russian grammar in Japanese. Students who are unable to comprehend this Japanese paragraph are ineligible to enroll in this course.

  •   基礎フランス語Ⅱ  
      深井 陽介、ベレック クロエ  
      法経②  
      2セメスター  
      後期 火曜日 1講時 川北キャンパスA404 / 後期 金曜日 4講時 川北キャンパスA404  

    ・初学者を対象に、フランス語の初歩を修得します。

    ・初級文法を学習します。

    ・歌や映像などを通して、フランス語圏の文化を学びます。

    The purpose of this class is for beginners to learn basic French through their knowledge of English.

    Students will acquire a worldview different from English or Japanese.

    Students will learn francophone culture through music and visual images.

  •   基礎フランス語Ⅱ  
      中本 武志、ベレック クロエ  
      工(1~5、15~16組)①  
      2セメスター  
      後期 火曜日 2講時 川北キャンパスA303 / 後期 木曜日 3講時 川北キャンパスA205  

    ・初学者を対象に、フランス語の初歩を修得します。

    ・ネイティブスピーカーの教員による実践的な練習によって、基礎的なコミュニケーション能力をつけます。

    ・詳しい文法の学習は日本人教員が担当します。

    ・歌や映像などを通して、フランス語圏の文化を学びます。

    The purpose of this class is for beginners to learn basic French through their knowledge of English.

    Students will acquire a worldview different from English or Japanese.

    Students will learn francophone culture through music and visual images.

    Chloé BELLEC, a native speaker of French, is in charge of practical lessons, and Nakamoto, in charge of grammar.

  •   基礎スペイン語Ⅱ  
      田林 洋一  
      工(1~5、15~16組)②  
      2セメスター  
      後期 火曜日 2講時 川北キャンパスA305 / 後期 木曜日 3講時 川北キャンパスA305  

    スペイン語の基礎的な運用能力を身につけることを目的とします。言語の修得はただ会話が出来ればいいというものではありません。書かれている内容を分析する力も要求されます。文法事項を中心に扱いますが、副次的にスペイン語圏の文化、歴史、文学などについての講義やDVDの鑑賞なども予定しています。

    The object of this class is to develop the basic ability of Spanish. In the acquisition of the second language, we are required not only to have the ablity of oral communication, but also to read and write in that language. In this class we focus on learning Spanish grammar. We also plan to study Spanish culture, history, literature etc, through visual materials.

もっと見る…