内容に類似性のあるシラバス

3380 件ヒット (0.072秒):

  •   グローバル学習  
      渡部 由紀  
      全  
      1/3セメスター  
      前期 火曜日 5講時 川北キャンパスA101  

    本科目は東北大学グローバル人材育成プログラム(以下、TGLプログラム)に参加する学生のための必須科目である。学生が自ら情報収集、ディスカッション、プレゼンテーション等を行う学習者主体の参加型授業を通して、TGLプログラムのコア能力のうちのコミュニケーション力、国際教養力、行動力の向上を目指す。最終的には、グローバル社会で活躍できる人材となるために、国際社会にある様々な課題を自分事としてとらえ、自ら情報収集し、課題解決に向けた目標や計画を設定し、形(アウトプット)として示していくための意識改革・動機付けをすることを目的としている。授業は基本的に日本語でおこない、授業内容により英語を補助的に使うことがある。

    This course is mandatory for the Global Leader Certificate of the Tohoku University Global Leadership (TGL) Program. The course, through active learning, aims at enhancing the student’s knowledge of inter-cultural communication and understanding, and skills in planning and presentation. Eventually, this course is intended to boost the student’s global leadership, including global perspectives, goal-oriented mindset and self-management/planning skills, in order to achieve their targeted goals. This course will be conducted in Japanese. English may be used as a supplemental language, depending on the content of the class.

  •   グローバル学習  
      小嶋 緑  
      全  
      1/3セメスター  
      前期 火曜日 5講時 川北キャンパスA105  

    本科目は東北大学グローバル人材育成プログラム(以下、TGLプログラム)に参加する学生のための必須科目である。学生が自ら情報収集、ディスカッション、プレゼンテーション等を行う学習者主体の参加型授業を通して、TGLプログラムのコア能力のうちのコミュニケーション力、国際教養力、行動力の向上を目指す。最終的には、グローバル社会で活躍できる人材となるために、国際社会にある様々な課題を自分事としてとらえ、自ら情報収集し、課題解決に向けた目標や計画を設定し、形(アウトプット)として示していくための意識改革・動機付けをすることを目的としている。授業は基本的に日本語でおこない、授業内容により英語を補助的に使うことがある。

    This course is an essential subject for the Global Leader Certificate of the Tohoku University Global Leadership (TGL) Program. The course, through active learning, aims at enhancing the student’s knowledge of intercultural communication and understanding, and skills in planning and presentation. Eventually, this course is intended to boost the student’s global leadership, including global perspectives, goal-oriented mindset and self-management/planning skills, in order to achieve their targeted goals. This course will be conducted in Japanese basically, with English used as a supplement depending on the content of the classes.

  •   グローバル学習  
      渡部 留美  
      全  
      1/3セメスター  
      前期 木曜日 5講時 川北キャンパスA102  

    本科目は東北大学グローバル人材育成プログラム(以下、TGLプログラム)に参加する学生のための必須科目である。学生が自ら情報収集、ディスカッション、プレゼンテーション等を行う学習者主体の参加型授業を通して、TGLプログラムのコア能力のうちのコミュニケーション力、国際教養力、行動力の向上を目指す。最終的には、グローバル社会で活躍できる人材となるために、国際社会にある様々な課題を自分事としてとらえ、自ら情報収集し、課題解決に向けた目標や計画を設定し、形(アウトプット)として示していくための意識改革・動機付けをすることを目的としている。授業は基本的に日本語でおこない、授業内容により英語を補助的に使うことがある。

    This course is an essential subject for the Global Leader Certificate of the Tohoku University Global Leadership (TGL) Program. The course, through active learning, aims at enhancing the student’s knowledge of intercultural communication and understanding, and skills in planning and presentation. Eventually, this course is intended to boost the student’s global leadership, including global perspectives, goal-oriented mindset and self-management/planning skills, in order to achieve their targeted goals. This course will be conducted in Japanese basically, with English used as a supplement depending on the content of the classes.

  •   グローバル学習  
      新見 有紀子  
      全  
      1/3セメスター  
      前期 火曜日 5講時 川北キャンパスA102  

    本科目は東北大学グローバル人材育成プログラム(以下、TGLプログラム)に参加する学生のための必須科目である。学生が自ら情報収集、ディスカッション、プレゼンテーション等を行う学習者主体の参加型授業を通して、TGLプログラムのコア能力のうちのコミュニケーション力、国際教養力、行動力の向上を目指す。最終的には、グローバル社会で活躍できる人材となるために、国際社会にある様々な課題を自分事としてとらえ、自ら情報収集し、課題解決に向けた目標や計画を設定し、形(アウトプット)として示していくための意識改革・動機付けをすることを目的としている。授業は基本的に日本語でおこない、授業内容により英語を補助的に使うことがある。

    This course is an essential subject for the Global Leader Certificate of the Tohoku University Global Leadership (TGL) Program. The course, through active learning, aims at enhancing the student’s knowledge of intercultural communication and understanding, and skills in planning and presentation. Eventually, this course is intended to boost the student’s global leadership, including global perspectives, goal-oriented mindset and self-management/planning skills, in order to achieve their targeted goals. This course will be conducted in Japanese basically, with English used as a supplement depending on the content of the classes.

  •   グローバル学習  
      米澤 由香子  
      全  
      1/3セメスター  
      前期 木曜日 5講時 川北キャンパスA101  

    本科目は東北大学グローバル人材育成プログラム(以下、TGLプログラム)に参加する学生のための必修科目である。学生が自ら情報収集、ディスカッション、プレゼンテーション等を行う学習者主体の参加型授業を通して、TGLプログラムのコア能力のうちのコミュニケーション力、国際教養力、行動力の向上を目指す。最終的には、グローバル社会で活躍できる人材となるために、国際社会にある様々な課題を自分事としてとらえ、自ら情報収集し、課題解決に向けた目標や計画を設定し、形(アウトプット)として示していくための意識改革・動機付けをすることを目的としている。授業は基本的に日本語でおこない、授業内容により英語を補助的に使うことがある。

    This course is mandatory for the Global Leader Certificate of the Tohoku University Global Leadership (TGL) Program. The course, through active learning, aims at enhancing the student’s knowledge of inter-cultural communication and understanding, and skills in planning and presentation. Eventually, this course is intended to boost the student’s global leadership, including global perspectives, goal-oriented mindset and self-management/planning skills, in order to achieve their targeted goals. This course will be conducted in Japanese basically, with English used as a supplement depending on the content of the classes.

  •   グローバル学習  
      三隅 多恵子  
      全  
      1/3セメスター  
      前期 木曜日 5講時 川北キャンパスA105  

    本科目は東北大学グローバル人材育成プログラム(以下、TGLプログラム)に参加する学生のための必須科目である。学生が自ら情報収集、ディスカッション、プレゼンテーション等を行う学習者主体の参加型授業を通して、TGLプログラムのコア能力のうちのコミュニケーション力、国際教養力、行動力の向上を目指す。最終的には、グローバル社会で活躍できる人材となるために、国際社会にある様々な課題を自分事としてとらえ、自ら情報収集し、課題解決に向けた目標や計画を設定し、形(アウトプット)として示していくための意識改革・動機付けをすることを目的としている。授業は基本的に日本語でおこない、授業内容により英語を補助的に使うことがある。

    This course is an essential subject for the Global Leader Certificate of the Tohoku University Global Leadership (TGL) Program. The course, through active learning, aims at enhancing the student's knowledge of intercultural communication and understanding, and skills in planning and presentation. Eventually, this course is intended to boost the student's global leadership, including global perspectives, goal-oriented mindset and self-management/planning skills, in order to achieve their targeted goals. This course will be conducted in Japanese basically, with English used as a supplement depending on the content of the classes.

  •   グローバル学習  
      米澤 由香子  
      全  
      2セメスター  
      後期 水曜日 5講時 川北キャンパスA105  

    本科目は東北大学グローバル人材育成プログラム(以下、TGLプログラム)に参加する学生のための必修科目である。学生が自ら情報収集、ディスカッション、プレゼンテーション等を行う学習者主体の参加型授業を通して、TGLプログラムのコア能力のうちのコミュニケーション力、国際教養力、行動力の向上を目指す。最終的には、グローバル社会で活躍できる人材となるために、国際社会にある様々な課題を自分事としてとらえ、自ら情報収集し、課題解決に向けた目標や計画を設定し、形(アウトプット)として示していくための意識改革・動機付けをすることを目的としている。授業は基本的に日本語でおこない、授業内容により英語を補助的に使うことがある。

    This course is mandatory for the Global Leader Certificate of the Tohoku University Global Leadership (TGL) Program. The course, through active learning, aims at enhancing the student’s knowledge of inter-cultural communication and understanding, and skills in planning and presentation. Eventually, this course is intended to boost the student’s global leadership, including global perspectives, goal-oriented mindset and self-management/planning skills, in order to achieve their targeted goals. This course will be conducted in Japanese basically, with English used as a supplement depending on the content of the classes.

  •   グローバル学習  
      新見 有紀子  
      全  
      2セメスター  
      後期 水曜日 5講時 川北キャンパスA106  

    本科目は東北大学グローバル人材育成プログラム(以下、TGLプログラム)に参加する学生のための必須科目である。学生が自ら情報収集、ディスカッション、プレゼンテーション等を行う学習者主体の参加型授業を通して、TGLプログラムのコア能力のうちのコミュニケーション力、国際教養力、行動力の向上を目指す。最終的には、グローバル社会で活躍できる人材となるために、国際社会にある様々な課題を自分事としてとらえ、自ら情報収集し、課題解決に向けた目標や計画を設定し、形(アウトプット)として示していくための意識改革・動機付けをすることを目的としている。授業は基本的に日本語でおこない、授業内容により英語を補助的に使うことがある。

    This course is an essential subject for the Global Leader Certificate of the Tohoku University Global Leadership (TGL) Program. The course, through active learning, aims at enhancing the student’s knowledge of intercultural communication and understanding, and skills in planning and presentation. Eventually, this course is intended to boost the student’s global leadership, including global perspectives, goal-oriented mindset and self-management/planning skills, in order to achieve their targeted goals. This course will be conducted in Japanese basically, with English used as a supplement depending on the content of the classes.

  •   国際教養特定課題  
      渡部 由紀  
      全  
      2/4/6/8セメスター  
      後期 火曜日 5講時 川北キャンパスA305  

    This course will examine the issues of Japanese universities and their students in the process of globalization, from a variety of perspectives ranging from the individual experience to the role of higher education in the larger Japanese society. Discussions based on relevant readings, lectures, and student presentations will be the platform for this course. In addition to classroom discussion, students will explore one of five selected issues of universities and their students in the globalizing and diversifying society as a group project. This course requires a certain level of English proficiency. TOEFL ITP 530 or higher is desirable.

    本科目では、グローバル化の過程おける日本の大学と学生の問題を、個人の体験から、日本社会における高等教育の役割に至るまで、さまざまな観点から考察します。この科目は、関連する読書、講義、学生のプレゼンテーションに基づいたディスカッションを中心とした授業です。また、学生はグローバル化・多様化する社会における大学とその学生に関する5つの課題のうち1つを取り上げて、グループプロジェクトを行います。この授業はすべて英語で行います。ディスカッションを中心とした授業のため、一定の英語力(TOEFL ITP 530以上が望ましい)が必要です。

  •   多文化PBL  
      小嶋 緑  
      全  
      2/4/6/8セメスター  
      後期 木曜日 3講時 川北キャンパスC304  

    In this PBL course, groups of Japanese and international students will be provided with opportunities to conduct research and give proposals on promotion of DEI (diversity, equity and inclusion) on university campus. Students will deepen their understanding of minorities in Japanese society and Tohoku University's policy of promoting DEI, and conduct their own research projects to identify problems through interviews, surveys and literature reviews, and propose how we can promote DEI campuses. This class incorporates intercultural co-learning methods where students from different backgrounds will collaborate on the projects.

    この授業は、留学生と日本人学生のグループが大学キャンパスのDEIを進めるための調査・提案を行うPBL型授業である。日本社会におけるマイノリティや東北大学のDEI推進方針に関する理解を深め、インタビューやサーベイ、文献レビューなどの調査プロジェクトを通じて課題を発見し、どのようにDEIなキャンパス作りを推進していけるのかを検討・提案する。本授業は、留学生と国内の学生が共に学ぶ国際共修授業で英語を主要言語とする。

もっと見る…