内容に類似性のあるシラバス

3962 件ヒット (0.021秒):

  •   社会基盤デザイン研修B / Infrastructural Engineering Studies B  
      建築・社会環境工学科 担当教員  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    社会における社会基盤デザイン分野の課題を見出し,それを解決するための方策を企画して実際に研究を実施し,創造性ある成果をまとめ,発表・討議できる能力を身につける.指導教員が提示した研究テーマ等から各自が研究対象を選び,それに対して自らが調査・企画を立てた実験・計測・計算を実施して,問題解決のための何らかの知見を明らかにし,卒業論文としてまとめて提出し,その発表を行う.工学の標準的な研究プロセスを実体験することにより,現象のモデル化や問題解決手法を身に付け,具体的な問題解決能力と評価・発表能力を身につける.

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    Purpose: The objective of this course is to gain the ability of the modeling of a phenomenon, the ability to solve the problem and the ability of evaluation and presentation.

    Summary: Students are required to conduct graduation research, to submit the graduation thesis and to make a presentation. To this end, students have to make a plan of an experiment, measuring and/or analysis for solving the problem given by the academic advisor.

  •   水環境デザイン研修B / Exercises in Water and Environmental Research  
      建築・社会環境工学科 担当教員  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    社会における水環境デザイン分野の課題を見出し,それを解決するための方策を企画して実際に研究を実施し,創造性ある成果をまとめ,発表・討議できる能力を身につける.指導教員が提示した研究テーマ等から各自が研究対象を選び,それに対して自らが調査・企画を立てた実験・計測・計算を実施して,問題解決のための何らかの知見を明らかにし,卒業論文としてまとめて提出し,その発表を行う.工学の標準的な研究プロセスを実体験することにより,現象のモデル化や問題解決手法を身に付け,具体的な問題解決能力と評価・発表能力を身につける.

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    Purpose: The objective of this course is to gain the ability of the modeling of a phenomenon, the ability to solve the problem and the ability of evaluation and presentation.

    Summary: Students are required to conduct graduation research, to submit the graduation thesis and to make a presentation. To this end, students have to make a plan of an experiment, measuring and/or analysis for solving the problem given by the academic advisor.

  •   都市システム計画研修B / Infrastructure Planning and Management Research  
      建築・社会環境工学科 担当教員  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    都市システム計画分野の課題を見出し,それを解決するための方策を企画して実際に研究を実施し,創造性ある成果をまとめ,発表・討議できる能力を身につける.指導教員が提示した研究テーマ等から各自が研究対象を選び,それに対して自らが調査・企画を立てた解析・実験を実施して,問題解決のための何らかの知見を明らかにし,卒業論文としてまとめて提出し,その発表を行う.工学の標準的な研究プロセスを実体験することにより,現象のモデル化や問題解決手法を身に付け,具体的な問題解決能力と評価・発表能力を身につける.

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    Purpose: The objective of this course is to gain the ability of the modeling of a phenomenon, the ability to solve the problem and the ability of evaluation and presentation.

    Summary: Students are required to conduct graduation research, to submit the graduation thesis and to make a presentation. To this end, students have to make a plan of analysis and/or experiment for solving the problem given by the academic advisor.

  •   社会基盤デザイン研修A / Infrastructural Engineering Studies A  
      建築・社会環境工学科 担当教員  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    配属された各講座において,研究に当たって必要な情報収集や英文の研究論文の読解・解説・討議等の方法を学び,「社会基盤デザイン研修B」で遂行する研究に関わる基礎知識ならびに技能を身につけることを目的とする.

    当該研究室の指導教員の指導のもとに,土木工学に関連した最新の文献を読み,理解した内容を総括して発表・討議を行う.また,各専門分野の研究を行うに当たって,そのために必要な情報収集や整理の方法ならびに英文論文等の読解力を養うとともに,研究方法(解析や実験方法)やプレゼンテーション技報を学ぶ.

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    Purpose: The objective of this course is to gain the ability of fundamental research and technical developments for problem-solving in civil engineering.

    Summary: Students are required to review the current advance in the field of interest articles, which are related to their graduation thesis topics.

    Achievement: Students are expected to have the ability of a literature survey and presentation skills.

  •   水環境デザイン研修A / Exercises in Water and Environmental Studies  
      建築・社会環境工学科 担当教員  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    配属された各講座において,研究に当たって必要な情報収集や英文の研究論文の読解・解説・討議等の方法を学び,「水環境デザイン研修B」で遂行する研究に関わる基礎知識ならびに技能を身につけることを目的とする.

    当該研究室の指導教員の指導のもとに,土木工学に関連した最新の文献を読み,理解した内容を総括して発表・討議を行う.また,各専門分野の研究を行うに当たって,そのために必要な情報収集や整理の方法ならびに英文論文等の読解力を養うとともに,研究方法(解析や実験方法)やプレゼンテーション技法を学ぶ.

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    Purpose: The objective of this course is to gain the ability of fundamental research and technical developments for problem-solving in civil engineering.

    Summary: Students are required to review the current advance in the field of interest articles, which are related to their graduation thesis topics.

    Achievement: Students are expected to have the ability of a literature survey and presentation skills.

  •   都市システム計画研修A / Infrastructure Planning and Management Studies A  
      建築・社会環境工学科 担当教員  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    配属された各講座において,研究に当たって必要な情報収集や英文の研究論文の読解・解説・討議等の方法を学び,「都市システム研修A」で遂行する研究に関わる基礎知識ならびに技能を身につけることを目的とする.

    当該研究室の指導教員の指導のもとに,都市システム計画に関連した最新の文献を読み,理解した内容を総括して発表・討議を行う.また,各専門分野の研究を行うに当たって,そのために必要な情報収集や整理の方法ならびに英文論文等の読解力を養うとともに,研究方法(解析や実験方法)やプレゼンテーション技法を学ぶ.

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    Purpose: The objective of this course is to gain the ability of fundamental research and technical developments for problem-solving in urban systems analysis.

    Summary: Students are required to review the current advance in the field of interest articles, which are related to their graduation thesis topics.

    Achievement: Students are expected to have the ability of a literature survey and presentation skills.

  •   都市・建築デザイン研修B / Bachelor Thesis A in Architectual Design  
      建築・社会環境工学科 担当教員  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    都市・建築デザイン研修AとBは、第7・第8セメスターを通して一体で運用する。以下の3種類の研修を設ける。

    研修I:研修A、Bを通して卒業論文に取り組む

    研修II:研修A、Bを通して卒業論文と卒業設計の両方に取り組む

    研修III:研修A、Bを通して卒業設計に取り組む

    研修の目標・方法

    研修I:学生は指導を担当する教員のもとで、一年間を通して論文の製作に取り組む。論理的整合性や創造性ある問題設定など、学部の総仕上げに相応しいレベルの内容が要求される。最終的に卒業論文としてまとめあげ、発表・審査を受ける。

    研修II:学生は指導を担当する教員のもとで、論文の製作と設計プロジェクトの両方に取り組む。双方を高いレベルでまとめることが要求される。中間で、成果品としての論文のレベルを判定するための審査が行われ、評価を通過した者のみ引き続いて設計プロジェクトに取り組む権利を得る。あるレベルに到達していないと判定された学生は、引き続き論文を仕上げる作業を行うこととなり、実質的には研修Iを選択したことになる。

    研修III:学生は指導を担当する教員のもとで、一年間を通して設計プロジェクトに取り組む。問題設定に対する社会性や最終的なデザインに至る論理の構築能力など、幅広いデザイン能力が要求される。最終的に卒業設計としてまとめあげ、発表・審査を受ける。

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    Design Research A and B are provided continuously through the 7th and 8th semesters. The following three types will be offered.

    Type I: Work on a dissertation through Design Research A and B

    Type II: Work on both a dissertation and a design project through Design Reserch A and B

    Type III: Work on a desgin project through Design Research A and B

    Research goals and methods

    Type I: Each student aims for completing a dissertation throughout a year under the guidance of his/her supervisor. The appropiate qualities on logical consistency, originality, etc are required. The final product is submitted as a dissertation. Oral presentation is also made for review.

    Type II: Each student aims for completing both a dissertation and a design project throughout a year under his/her supervisor. Their dissertations are reviewed in the middle of the year, and only the students who pass the review can start their design projects. The students who did not pass the review must change their research type from II to I, and continue their dissertations in the rest of the year.

    Type III: Each student aims for completing a design project throughout a year under the guidance of his/her supervisor. A wide range of design skills such as sociality of problem setting, ability to build a logic leading to final design, etc are required. The final product is submitted as drawings, documents and models. Oral presentation is also made for review.

  •   都市・建築デザイン研修A / Bachelor Thesis A in Architectual Design  
      建築・社会環境工学科 担当教員  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    都市・建築デザイン研修AとBは、第7・第8セメスターを通して一体で運用する。以下の3種類の研修を設ける。

    研修I:研修A、Bを通して卒業論文に取り組む

    研修II:研修A、Bを通して卒業論文と卒業設計の両方に取り組む

    研修III:研修A、Bを通して卒業設計に取り組む

    研修の目標・方法

    研修I:学生は指導を担当する教員のもとで、一年間を通して論文の製作に取り組む。論理的整合性や創造性ある問題設定など、学部の総仕上げに相応しいレベルの内容が要求される。最終的に卒業論文としてまとめあげ、発表・審査を受ける。

    研修II:学生は指導を担当する教員のもとで、論文の製作と設計プロジェクトの両方に取り組む。双方を高いレベルでまとめることが要求される。中間で、成果品としての論文のレベルを判定するための審査が行われ、評価を通過した者のみ引き続いて設計プロジェクトに取り組む権利を得る。あるレベルに到達していないと判定された学生は、引き続き論文を仕上げる作業を行うこととなり、実質的には研修Iを選択したことになる。

    研修III:学生は指導を担当する教員のもとで、一年間を通して設計プロジェクトに取り組む。問題設定に対する社会性や最終的なデザインに至る論理の構築能力など、幅広いデザイン能力が要求される。最終的に卒業設計としてまとめあげ、発表・審査を受ける。

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    Design Research A and B are provided continuously through the 7th and 8th semesters. The following three types will be offered.

    Type I: Work on a dissertation through Design Research A and B

    Type II: Work on both a dissertation and a design project through Design Reserch A and B

    Type III: Work on a desgin project through Design Research A and B

    Research goals and methods

    Type I: Each student aims for completing a dissertation throughout a year under the guidance of his/her supervisor. The appropiate qualities on logical consistency, originality, etc are required. The final product is submitted as a dissertation. Oral presentation is also made for review.

    Type II: Each student aims for completing both a dissertation and a design project throughout a year under his/her supervisor. Their dissertations are reviewed in the middle of the year, and only the students who pass the review can start their design projects. The students who did not pass the review must change their research type from II to I, and continue their dissertations in the rest of the year.

    Type III: Each student aims for completing a design project throughout a year under the guidance of his/her supervisor. A wide range of design skills such as sociality of problem setting, ability to build a logic leading to final design, etc are required. The final product is submitted as drawings, documents and models. Oral presentation is also made for review.

  •   卒業研究 / Graduation Thesis  
      飛田 健次, 千田 太詩  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    本科目は卒業研究である。3年次の前期に決定した所属 研究室において,指導教員の提示した研究課題について調査研究を行い,それをまとめる。文献調査,実験あるいは計算などを通して,問題解決の能力を養うとともに,研究 成果をまとめて発表する方法を修得することを目的とする。

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    This course constitutes the graduation research. In the affiliated laboratory determined in the first semester of the third year, students will conduct research activity on the topic suggested by their supervising professor. They will compile their findings, which may involve literature surveys, experiments, or computational analyses, with the aim of fostering problem-solving skills and acquiring the ability to present research outcomes.

  •   建築・社会環境工学演習(CG) / Exercises in Civil Engineering and Architecture  
      奥村 誠, 赤松 隆, 河野 達仁  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    1.目的:提示される具体的な課題に関し,実施計画を立てて実施し,成果をまとめて発表・討議することで,研究の立案・遂行の基礎的能力を身につけるとともに,各コースの専門科目の重要性を理解する.

    2.概要:演習方針の説明の後に,個人あるいはグループごとに演習課題を設定し,実施する.これらは演習課題ごとに定められた担当教官の指導を受けて行われる.社会基盤デザインコース,水環境デザインコースから提供される小課題a,bおよび都市システム計画コースから提供される課題Cからなり,各コースを理解するとともに,都市システム計画コースの専門性についてより深く理解する.

    3.達成目標等:課題の社会的・科学技術的背景を理解し,的確な方法を計画し,遂行できる論理的思考能力,自らの考えを成果製作・発表を通じ明確に説明する能力を身につける.

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    The aim of this course is to help students acquire the fundamental abilities for research through exercises in each field of analysis, planning, and design for bridges using CAD, traffic planning, and water environments learned in the Department of Civil and Environmental engineering.

もっと見る…