内容に類似性のあるシラバス

586 件ヒット (0.016秒):

  •   サンスクリット語 / Sanskrit  
      渡辺 亮  
      文  
      4  
      後期 木曜日 3講時  

    前期に引き続き,ランマンの『サンスクリット読本』をテキストとして読解演習を行い,サンスクリット語の文法・語彙の理解を深める。テキストの語彙集・注記ばかりでなく,ホイットニーの文法書およびシュパイエルの統語法書を適宜参照しながら読み進める。

    In this class continued from Sanskrit (Introduction to classical Sanskrit literature I), we aims to deepen our understanding of Sanskrit grammar and vocabulary through reading texts in Lanman's "A Sanskrit Reader." We will read as much as possible by referring to Whitney's "Sanskrit Grammar" and Speijer's "Sanskrit Syntax" as well as the textbook's glossary and explanatory notes.

  •   サンスクリット語 / Sanskrit  
      渡辺 亮  
      文  
      3  
      前期 木曜日 3講時  

    ランマンの『サンスクリット読本』をテキストとして平易なサンスクリット文の読解演習を行い,サンスクリット語文法・語彙の理解を深める。テキストの語彙集・注記のほか,ホイットニーの文法書を適宜参照しながら読み進める。インド古典文学の理解のため,随時,古代インド文化の概説を行う。

    In this class, we aims to deepen our understanding of Sanskrit grammar and vocabulary through reading texts in Lanman's "A Sanskrit Reader." We will read as much as possible by referring to Whitney's "Sanskrit Grammar" as well as the textbook's glossary and explanatory notes. And then we outline ancient Indian culture for an understanding of classical Sanskrit literature.

  •   インド学研究演習Ⅰ / Indological Studies(Advanced Seminar)I  
      西村 直子  
      文  
      1学期  
      前期 火曜日 5講時  

    本講義では,『リグヴェーダR̥gveda』 IV 18 「Indra讃歌」を取り上げ、読解演習を行う。講読を通じて,文献学の具体的方法習得に努める。Aufrechtが校訂したテキストを用い,Grassmann: Wörterbuch zum Rig-Veda, Mayrhofer: Etymologisches Wörterbuch des Altindoarischen, Gotō: Old Indo-Aryan Morphology, MacDonell: Vedic Grammar for Student,Delbrück: Altindische Syntax等を参照しながら,文献学の具体的な訓練を行う。

    In this course, students will read R̥gveda IV 18 mainly based on the text edited by Aufrecht. The aim of this course is to help students acquire the necessary skills and knowledge in Indian philological study with Grassmann: Wörterbuch zum Rig-Veda, MAYRHOFER: Etymologisches Wörterbuch des Altindoarischen, GOTŌ: Old Indo-Aryan Morphology, MACDONELL: Vedic Grammar for Student, DELBRÜCK: Altindische Syntax, etc.

  •   インド学演習 / Indological Studies (Seminar)  
      西村 直子  
      文  
      5  
      前期 火曜日 5講時  

    本講義では,『リグヴェーダR̥gveda』 IV 18 「Indra讃歌」を取り上げ、読解演習を行う。講読を通じて,文献学の具体的方法習得に努める。Aufrechtが校訂したテキストを用い,Grassmann: Wörterbuch zum Rig-Veda, Mayrhofer: Etymologisches Wörterbuch des Altindoarischen, Gotō: Old Indo-Aryan Morphology, MacDonell: Vedic Grammar for Student,Delbrück: Altindische Syntax等を参照しながら,文献学の具体的な訓練を行う。

    In this course, students will read R̥gveda IV 18 mainly based on the text edited by Aufrecht. The aim of this course is to help students acquire the necessary skills and knowledge in Indian philological study with Grassmann: Wörterbuch zum Rig-Veda, MAYRHOFER: Etymologisches Wörterbuch des Altindoarischen, GOTŌ: Old Indo-Aryan Morphology, MACDONELL: Vedic Grammar for Student, DELBRÜCK: Altindische Syntax, etc.

  •   インド学特論Ⅰ / Indological Studies(Advanced Lecture)I  
      西村 直子  
      文  
      1学期  
      前期 木曜日 2講時  

    本講義では『チャーンドーギャ・ウパニシャッド』 第6巻(B.C. 600頃以降)を取り上げ,読解演習を行う。講読を通じて,文献学の具体的方法習得に努める。Upanishad : one hundred & eight Upanishads: (Īśā & others) : with various readings (Edited by Wâsudev Lakṣmaṇ Sâhstrî Paṇśîkar. Bombay: Nirnaya-Sagar Press, 1925[第3版])をテキストとして,Mayrhofer: Etymologisches Wörterbuch des Altindoarischen, Gotō: Old Indo-Aryan Morphology, MacDonell: Vedic Grammar for Student,Delbrück: Altindische Syntax等を参照しながら,文献学の具体的な訓練を行う。

    In this course, students will read Chandogya-Upanisad VI. The course provides students with essential discipline in Indian philology. It also help students learn about grammar, vocabulary, and syntax of Sanskrit as well as the Veda.

  •   インド学各論 / Indological Studies (General Lecture)  
      西村 直子  
      文  
      6  
      後期 木曜日 2講時  

    本講義では『シャタパタ・ブラーフマナ』 I 6,3(B.C. 650頃以降)「IndraによるVrtra退治」の神話を取り上げ,読解演習を行う。講読を通じて,文献学の具体的方法習得に努める。Weberの校訂本及びKalyan-Bombay版を基本テキストとして,Mayrhofer: Etymologisches Wörterbuch des Altindoarischen, Gotō: Old Indo-Aryan Morphology, MacDonell: Vedic Grammar for Student,Delbrück: Altindische Syntax等を参照しながら,文献学の具体的な訓練を行う。

    In this course, students will read Satapatha-Brahmana I 6,3. The course provides students with essential discipline in Indian philology. It also help students learn about grammar, vocabulary, and syntax of Sanskrit as well as the Veda.

  •   日本語史Ⅱ  
      ZISK MATTHEW JOS  
      国文  
       
      前期 水曜日 3講時 CALL教室 M304  

    In this class, we will study the basics of Classical Japanese grammar by reading an assortment of texts from the various periods of the Japanese language. We will start with a brief overview of Classical Japanese grammar and syntax, after which we will go through each major period of the classical language (Old Japanese, Early Middle Japanese, Late Middle Japanese and Early Modern Japanese) in order, reading excerpts from famous works of literature from each period.

  •   インド学研究演習Ⅱ / Indological Studies(Advanced Seminar)II  
      西村 直子  
      文  
      2学期  
      後期 火曜日 5講時  

    本講義では,『リグヴェーダR̥gveda』 IV 24 「Indra讃歌」を取り上げ、読解演習を行う。講読を通じて,文献学の具体的方法習得に努める。Aufrechtが校訂したテキストを用い,Grassmann: Wörterbuch zum Rig-Veda, Mayrhofer: Etymologisches Wörterbuch des Altindoarischen, Gotō: Old Indo-Aryan Morphology, MacDonell: Vedic Grammar for Student,Delbrück: Altindische Syntax等を参照しながら,文献学の具体的な訓練を行う。

    In this course, students will read R̥gveda IV 24 mainly based on the text edited by Aufrecht. The aim of this course is to help students acquire the necessary skills and knowledge in Indian philological study with Grassmann: Wörterbuch zum Rig-Veda, MAYRHOFER: Etymologisches Wörterbuch des Altindoarischen, GOTŌ: Old Indo-Aryan Morphology, MACDONELL: Vedic Grammar for Student, DELBRÜCK: Altindische Syntax, etc.

  •   基礎朝鮮語Ⅰ  
      金 鉉哲  
      全  
      1セメスター  
      前期 火曜日 5講時 川北キャンパスA205 / 前期 金曜日 5講時 川北キャンパスA205  

    (1) 話すこと・聞くことの初歩的な練習を行う。

    (2) 正確な発音訓練を施す。

    (3) ヒアリング・ディクテーションを繰り返し、ハングルに慣れる。

    (1) Practice basic speaking and listening.

    (2) Practice accurate pronunciation.

    (3) Practice drills in hearing and dictation so as to get used to Hangul.

  •   基礎スペイン語Ⅰ  
      ビクトール マルティ  
      理医②  
      1セメスター  
      前期 水曜日 3講時 川北キャンパスA101 / 前期 金曜日 3講時 川北キャンパスA101  

    スペイン語は世界で4番目に多く話されている言語です。母語話者は約5億人で、21か国の公用語です。アメリカでも英語に次いで重要な言語になっていて、アメリカ人の8人に1人がスペイン語を話します。スペイン語は英語や中国語と並ぶ重要な言語の一つです。

    スペイン語の発音は、ほぼローマ字読みなので、英語のように発音に苦労することがありません。日本人にとって身につけやすい言語です。

    この授業では、スペイン語でやりとりする能力の基礎を身につけていきます。実践的なアクティビティを通じて、リアルなコミュニケーション状況に対応できる力を身につけます。

    Spanish is the fourth most widely spoken language in the world, with approximately 500 million native speakers, and it is an official language in 21 countries. In the United States, it has become an important language second only to English, with one in eight Americans speaking it. Spanish is considered one of the key languages, alongside English and Chinese.

    Spanish pronunciation is nearly phonetic, which makes it less challenging for learners compared to English. Spanish is often considered relatively easy for Japanese learners to pick up.

    Throughout this course, you will acquire fundamental communication skills necessary for Spanish. Through practical activities, you will develop the ability to respond to real-life communication situations.

もっと見る…