内容に類似性のあるシラバス

4843 件ヒット (0.022秒):

  •   ドイツ文学基礎講読Ⅱ  
      ナロック ハイコ  
      全(文を除く)  
      4セメスター  
      後期 火曜日 1講時 その他  

    全学教育で身についたドイツ語能力を安定させ、発展させる。

    ドイツ語圏文化と習慣に触れ、テーマに沿って語彙を増やせ文章の理解力や表現力を高める。

  •   ドイツ文学基礎講読Ⅰ  
      ナロック ハイコ  
      全(文を除く)  
      3セメスター  
      前期 火曜日 1講時 その他  

    全学教育で身についたドイツ語能力を安定させ、発展させる。

    ドイツ語圏文化と習慣に触れ、テーマに沿って語彙を増やし文章の理解力や表現力を高める。

  •   ドイツ文学基礎講読Ⅰ / German Linguistics (General Lecture)II  
      NARROG HEIKO  
      文  
      3  
      前期 火曜日 1講時  

    全学教育で身についたドイツ語能力を安定させ、発展させる。

    ドイツ語圏文化と習慣に触れ、テーマに沿って語彙を増やせ文章の理解力や表現力を高める。

    Stabilize and develop German language skills acquired in the first year.

    Learn about cultural aspects of German language countries, and acquire skills of expression corresponding to the topics discussed.

  •   ドイツ文学基礎講読Ⅱ / German Linguistics (General Lecture)II  
      NARROG HEIKO  
      文  
      4  
      後期 火曜日 1講時  

    全学教育で身についたドイツ語能力を安定させ、発展させる。

    ドイツ語圏文化と習慣に触れ、テーマに沿って語彙を増やせ文章の理解力や表現力を高める。

    Stabilize and expand on the German language proficiency acquired during the first year of general education.

    Encounter language and culture in German-speaking countries, add vocabulary, improve reading ability and ability of self-expression.

  •   ドイツ語学演習Ⅱ / German Linguistics (Seminar)II  
      NARROG HEIKO  
      文  
      6  
      後期 木曜日 3講時  

    2年間養ったドイツ語能力をヨーロッパ基準の中級教材を用いて更に安定させて高める。

    読む・書く・聞く・話すの基礎的能力を体系的に向上させる。

    Stabilize and improve on the German language proficiency acquired during the first two years of university education.

    Systematically develop skills in reading, writing, listening and speaking.

  •   ドイツ語学演習Ⅰ / German Linguistics (Seminar)I  
      NARROG HEIKO  
      文  
      5  
      前期 木曜日 3講時  

    2年間養ったドイツ語能力をヨーロッパ基準の中級教材を用いて更に安定させて高める。

    読む・書く・聞く・話すの基礎的能力を体系的に向上させる。

    Stabilize and improve on the German language proficiency acquired during the first two years of university education.

    Systematically develop skills in reading, writing, listening and speaking.

  •   基礎ドイツ語Ⅰ  
      ナロック ハイコ、押領司 史生  
      文教③  
      1セメスター  
      前期 水曜日 2講時 川北キャンパスA203 / 前期 金曜日 1講時 川北キャンパスA203  

    ドイツ語文法の基礎的な枠組みを理解し、また「話す、聴く、読む、書く」の基礎的能力を身につける / Erlernen der vier Grundfertigkeiten im Deutschen auf Anfängerniveau

  •   基礎ドイツ語Ⅱ  
      ナロック ハイコ、押領司 史生  
      文教③  
      2セメスター  
      後期 水曜日 2講時 川北キャンパスA203 / 後期 金曜日 1講時 川北キャンパスA203  

    ドイツ語文法の基礎的な枠組みを理解し、また「話す、聴く、読む、書く」の基礎的能力を身につける / Erlernen der vier Grundfertigkeiten im Deutschen auf Anfängerniveau

  •   展開ドイツ語Ⅱ  
      小林 大志  
      文教  
      4セメスター  
      後期 水曜日 1講時 川北キャンパスA104  

    言語学習はスポーツに似ている。技術論も有用だが,試合が成立する程度の知識を身につけたら,とにかく試合を繰り返してみるのも上達の道である。この授業では,基礎ドイツ語で学んだドイツ語(十分に試合が成立するだけの知識)を使って,ちょうどスポーツの試合のように,実生活上の場面における様々な言語活動を切り取ったタスクに取り組む。タスクに必要な技能は,能動的学習手法を取り入れたトレーニングによって訓練する。タスクとトレーニングを通じて,ドイツ語の自立的な言語使用者となることを目指すとともに,ドイツ語を言語的リソースのひとつとして,様々な言語(母語としての日本語や第一外国語としての英語を含む)を状況に応じて適切に学び使うための複言語能力の向上を目指す。

    Language learning is similar to sports. The technical theory is helpful, but once you have acquired enough knowledge to be able to play a match, you can also improve by practicing games. In this class, students perform tasks that capture various speech acts in real-life situations using the German skills learned in Basic German. They prepare the skills required for that in active training. Through the task and training, the students become independent German language users and acquire a linguistic resource to enhance their plurilingual competence to learn and use various languages (including Japanese and English) appropriately in different situations.

  •   ドイツ語学研究演習Ⅰ / German Language (Advanced Seminar) I  
      NARROG HEIKO  
      文  
      1学期  
      前期 火曜日 3講時  

    1) ドイツの雑誌(週刊誌)や近年の文学作品を読むことを通してドイツ語能力、ドイツ語圏文化の知識を身に着ける。

    2) 雑誌記事または近年発表された文学作品を3週間当たり1作品(雑誌記事は2週間当たり1本)ぐらいのペースで読んでいく。

    3) 参加者のドイツ語力や関心に合わせて文学作品や雑誌記事の代わりに中・上級の教材を使うこともある

    1) Improving German language skills and cultural knowledge through the reading of journal articles and literature.

    2) Reading German pieces of literature in 3 weeks, and journal articles in 2 weeks.

    3) Depending on the interests and the language skills of participants, the original materials may be replaced by materials from advanced-level textbooks.

もっと見る…