内容に類似性のあるシラバス

4001 件ヒット (0.018秒):

  •   水環境デザイン研修A / Exercises in Water and Environmental Studies  
      建築・社会環境工学科 担当教員  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    配属された各講座において,研究に当たって必要な情報収集や英文の研究論文の読解・解説・討議等の方法を学び,「水環境デザイン研修B」で遂行する研究に関わる基礎知識ならびに技能を身につけることを目的とする.

    当該研究室の指導教員の指導のもとに,土木工学に関連した最新の文献を読み,理解した内容を総括して発表・討議を行う.また,各専門分野の研究を行うに当たって,そのために必要な情報収集や整理の方法ならびに英文論文等の読解力を養うとともに,研究方法(解析や実験方法)やプレゼンテーション技法を学ぶ.

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    Purpose: The objective of this course is to gain the ability of fundamental research and technical developments for problem-solving in civil engineering.

    Summary: Students are required to review the current advance in the field of interest articles, which are related to their graduation thesis topics.

    Achievement: Students are expected to have the ability of a literature survey and presentation skills.

  •   社会基盤デザイン研修A / Infrastructural Engineering Studies A  
      建築・社会環境工学科 担当教員  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    配属された各講座において,研究に当たって必要な情報収集や英文の研究論文の読解・解説・討議等の方法を学び,「社会基盤デザイン研修B」で遂行する研究に関わる基礎知識ならびに技能を身につけることを目的とする.

    当該研究室の指導教員の指導のもとに,土木工学に関連した最新の文献を読み,理解した内容を総括して発表・討議を行う.また,各専門分野の研究を行うに当たって,そのために必要な情報収集や整理の方法ならびに英文論文等の読解力を養うとともに,研究方法(解析や実験方法)やプレゼンテーション技報を学ぶ.

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    Purpose: The objective of this course is to gain the ability of fundamental research and technical developments for problem-solving in civil engineering.

    Summary: Students are required to review the current advance in the field of interest articles, which are related to their graduation thesis topics.

    Achievement: Students are expected to have the ability of a literature survey and presentation skills.

  •   都市システム計画研修A / Infrastructure Planning and Management Studies A  
      建築・社会環境工学科 担当教員  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    配属された各講座において,研究に当たって必要な情報収集や英文の研究論文の読解・解説・討議等の方法を学び,「都市システム研修A」で遂行する研究に関わる基礎知識ならびに技能を身につけることを目的とする.

    当該研究室の指導教員の指導のもとに,都市システム計画に関連した最新の文献を読み,理解した内容を総括して発表・討議を行う.また,各専門分野の研究を行うに当たって,そのために必要な情報収集や整理の方法ならびに英文論文等の読解力を養うとともに,研究方法(解析や実験方法)やプレゼンテーション技法を学ぶ.

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    Purpose: The objective of this course is to gain the ability of fundamental research and technical developments for problem-solving in urban systems analysis.

    Summary: Students are required to review the current advance in the field of interest articles, which are related to their graduation thesis topics.

    Achievement: Students are expected to have the ability of a literature survey and presentation skills.

  •   水環境デザイン研修B / Exercises in Water and Environmental Research  
      建築・社会環境工学科 担当教員  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    社会における水環境デザイン分野の課題を見出し,それを解決するための方策を企画して実際に研究を実施し,創造性ある成果をまとめ,発表・討議できる能力を身につける.指導教員が提示した研究テーマ等から各自が研究対象を選び,それに対して自らが調査・企画を立てた実験・計測・計算を実施して,問題解決のための何らかの知見を明らかにし,卒業論文としてまとめて提出し,その発表を行う.工学の標準的な研究プロセスを実体験することにより,現象のモデル化や問題解決手法を身に付け,具体的な問題解決能力と評価・発表能力を身につける.

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    Purpose: The objective of this course is to gain the ability of the modeling of a phenomenon, the ability to solve the problem and the ability of evaluation and presentation.

    Summary: Students are required to conduct graduation research, to submit the graduation thesis and to make a presentation. To this end, students have to make a plan of an experiment, measuring and/or analysis for solving the problem given by the academic advisor.

  •   社会基盤デザイン研修B / Infrastructural Engineering Studies B  
      建築・社会環境工学科 担当教員  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    社会における社会基盤デザイン分野の課題を見出し,それを解決するための方策を企画して実際に研究を実施し,創造性ある成果をまとめ,発表・討議できる能力を身につける.指導教員が提示した研究テーマ等から各自が研究対象を選び,それに対して自らが調査・企画を立てた実験・計測・計算を実施して,問題解決のための何らかの知見を明らかにし,卒業論文としてまとめて提出し,その発表を行う.工学の標準的な研究プロセスを実体験することにより,現象のモデル化や問題解決手法を身に付け,具体的な問題解決能力と評価・発表能力を身につける.

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    Purpose: The objective of this course is to gain the ability of the modeling of a phenomenon, the ability to solve the problem and the ability of evaluation and presentation.

    Summary: Students are required to conduct graduation research, to submit the graduation thesis and to make a presentation. To this end, students have to make a plan of an experiment, measuring and/or analysis for solving the problem given by the academic advisor.

  •   都市システム計画研修B / Infrastructure Planning and Management Research  
      建築・社会環境工学科 担当教員  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    都市システム計画分野の課題を見出し,それを解決するための方策を企画して実際に研究を実施し,創造性ある成果をまとめ,発表・討議できる能力を身につける.指導教員が提示した研究テーマ等から各自が研究対象を選び,それに対して自らが調査・企画を立てた解析・実験を実施して,問題解決のための何らかの知見を明らかにし,卒業論文としてまとめて提出し,その発表を行う.工学の標準的な研究プロセスを実体験することにより,現象のモデル化や問題解決手法を身に付け,具体的な問題解決能力と評価・発表能力を身につける.

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    Purpose: The objective of this course is to gain the ability of the modeling of a phenomenon, the ability to solve the problem and the ability of evaluation and presentation.

    Summary: Students are required to conduct graduation research, to submit the graduation thesis and to make a presentation. To this end, students have to make a plan of analysis and/or experiment for solving the problem given by the academic advisor.

  •   都市・建築デザイン研修A / Bachelor Thesis A in Architectual Design  
      建築・社会環境工学科 担当教員  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    都市・建築デザイン研修AとBは、第7・第8セメスターを通して一体で運用する。以下の3種類の研修を設ける。

    研修I:研修A、Bを通して卒業論文に取り組む

    研修II:研修A、Bを通して卒業論文と卒業設計の両方に取り組む

    研修III:研修A、Bを通して卒業設計に取り組む

    研修の目標・方法

    研修I:学生は指導を担当する教員のもとで、一年間を通して論文の製作に取り組む。論理的整合性や創造性ある問題設定など、学部の総仕上げに相応しいレベルの内容が要求される。最終的に卒業論文としてまとめあげ、発表・審査を受ける。

    研修II:学生は指導を担当する教員のもとで、論文の製作と設計プロジェクトの両方に取り組む。双方を高いレベルでまとめることが要求される。中間で、成果品としての論文のレベルを判定するための審査が行われ、評価を通過した者のみ引き続いて設計プロジェクトに取り組む権利を得る。あるレベルに到達していないと判定された学生は、引き続き論文を仕上げる作業を行うこととなり、実質的には研修Iを選択したことになる。

    研修III:学生は指導を担当する教員のもとで、一年間を通して設計プロジェクトに取り組む。問題設定に対する社会性や最終的なデザインに至る論理の構築能力など、幅広いデザイン能力が要求される。最終的に卒業設計としてまとめあげ、発表・審査を受ける。

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    Design Research A and B are provided continuously through the 7th and 8th semesters. The following three types will be offered.

    Type I: Work on a dissertation through Design Research A and B

    Type II: Work on both a dissertation and a design project through Design Reserch A and B

    Type III: Work on a desgin project through Design Research A and B

    Research goals and methods

    Type I: Each student aims for completing a dissertation throughout a year under the guidance of his/her supervisor. The appropiate qualities on logical consistency, originality, etc are required. The final product is submitted as a dissertation. Oral presentation is also made for review.

    Type II: Each student aims for completing both a dissertation and a design project throughout a year under his/her supervisor. Their dissertations are reviewed in the middle of the year, and only the students who pass the review can start their design projects. The students who did not pass the review must change their research type from II to I, and continue their dissertations in the rest of the year.

    Type III: Each student aims for completing a design project throughout a year under the guidance of his/her supervisor. A wide range of design skills such as sociality of problem setting, ability to build a logic leading to final design, etc are required. The final product is submitted as drawings, documents and models. Oral presentation is also made for review.

  •   都市・建築デザイン研修B / Bachelor Thesis A in Architectual Design  
      建築・社会環境工学科 担当教員  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    都市・建築デザイン研修AとBは、第7・第8セメスターを通して一体で運用する。以下の3種類の研修を設ける。

    研修I:研修A、Bを通して卒業論文に取り組む

    研修II:研修A、Bを通して卒業論文と卒業設計の両方に取り組む

    研修III:研修A、Bを通して卒業設計に取り組む

    研修の目標・方法

    研修I:学生は指導を担当する教員のもとで、一年間を通して論文の製作に取り組む。論理的整合性や創造性ある問題設定など、学部の総仕上げに相応しいレベルの内容が要求される。最終的に卒業論文としてまとめあげ、発表・審査を受ける。

    研修II:学生は指導を担当する教員のもとで、論文の製作と設計プロジェクトの両方に取り組む。双方を高いレベルでまとめることが要求される。中間で、成果品としての論文のレベルを判定するための審査が行われ、評価を通過した者のみ引き続いて設計プロジェクトに取り組む権利を得る。あるレベルに到達していないと判定された学生は、引き続き論文を仕上げる作業を行うこととなり、実質的には研修Iを選択したことになる。

    研修III:学生は指導を担当する教員のもとで、一年間を通して設計プロジェクトに取り組む。問題設定に対する社会性や最終的なデザインに至る論理の構築能力など、幅広いデザイン能力が要求される。最終的に卒業設計としてまとめあげ、発表・審査を受ける。

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    Design Research A and B are provided continuously through the 7th and 8th semesters. The following three types will be offered.

    Type I: Work on a dissertation through Design Research A and B

    Type II: Work on both a dissertation and a design project through Design Reserch A and B

    Type III: Work on a desgin project through Design Research A and B

    Research goals and methods

    Type I: Each student aims for completing a dissertation throughout a year under the guidance of his/her supervisor. The appropiate qualities on logical consistency, originality, etc are required. The final product is submitted as a dissertation. Oral presentation is also made for review.

    Type II: Each student aims for completing both a dissertation and a design project throughout a year under his/her supervisor. Their dissertations are reviewed in the middle of the year, and only the students who pass the review can start their design projects. The students who did not pass the review must change their research type from II to I, and continue their dissertations in the rest of the year.

    Type III: Each student aims for completing a design project throughout a year under the guidance of his/her supervisor. A wide range of design skills such as sociality of problem setting, ability to build a logic leading to final design, etc are required. The final product is submitted as drawings, documents and models. Oral presentation is also made for review.

  •   建築設計CⅡ / Architectural Design CII  
      藤野 高志, 今泉 絵里花, 植田 啓太  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    【目的】

    外部の建築家と接しながら、これまでに習得した空間構成のためのスキルを実務的な観点から問い直し、より高度な設計へと導くための能力を獲得する。

    【概要】

    都市空間・建築空間をデザインする際に必要となる、複雑な条件を統合しつつ創造的な場を創出する能力の獲得を

    目標とする。これまでの課題が規模別に設定されていたのに対し、建築設計CⅡでは都市・建築をとりまく現代的な

    課題に対する考え方を学ぶ。制度、交通、コミュニティ、環境。ランドスケープ等の幅広い課題に対し、建築実務に

    携わる外来講師の指導によって、社会的なリアリティをもった提案を行う。

    これまでの課題の総まとめであり、卒業設計を行うための前段階として位置付けられている。

    様々なスケールの模型と図面の作成を通じてエスキースが行われ、最終成果物としてプレゼンテーションボード等の作成が求められる。

    授業はオンライン授業と対面授業を組み合わせて行う。各種案内にはGoogle Classroomを用いる。

    【達成目的等】

    高度な設計理論を導き出すために必要な能力の修得

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    - Interacting with guest architects, from a practical point of view, re-examine the skills for space composition that students have learned, and acquire the ability to lead to more advanced designs.

    - Under the guidance of professional architects, students make advanced proposals on issues facing modern architecture and cities.

    - This is a comprehensive summary of past design subjects and is positioned as a pre-stage for the graduation design project.

    - The studio session is performed through the creation of various scales of models and drawings, creation of a presentation board is required as the final output.

    - The aim of this subject is to acquire the skills necessary to derive advanced design theory.

  •   科学英語講読Ⅳ(動物)  
      盧 尚建, 小倉 振一郎, 加藤 健太郎, 北澤 春樹, 佐藤 幹, 佐藤 正寛, 野地 智法, 種村 健太郎  
      農  
      8セメ  
      後期集中 その他 連講 未設定  

    動物の生殖、栄養、生理、遺伝、微生物、乳・食肉・鶏卵の化学、形態、動物環境システム、陸圏生態の中から1つを選び、卒業研修に関わる英文原著論文を講読し、世界で発信された情報を正確に理解する。そのために必要なノウハウをマンツーマンで指導する。

    Scientific English reading for applied animal science+F81

もっと見る…