6746 件ヒット (0.043秒):
本授業の目的は,実証的な手法で実施された社会心理学並びに犯罪心理学の英文文献を多読することを通して,犯罪や非行に関連する心理学的な知識を深めることである。受講生は,事前に指定された英文文献を読むだけではなく,関連する資料を準備し,授業では発表と討論を行う。
The purpose of this course is to deepen the psychological knowledge related to crime and delinquency through extensive reading of literature on social psychology and criminal psychology conducted using empirical methods. Students not only read designated literaturs, but also prepare related materials, and present and discuss in class.
本授業では,実証的な手法で実施された社会心理学並びに犯罪心理学の英文文献を多読し,日常生活で生じる反社会的行為に関連する最新の研究知見を理解することを第一の目的とする。また,他の受講生とディスカッションをしながら,心理学の研究手法の理解を深め、その方法を修得することを第二の目的とする。受講生は,事前に指定された英文文献を読むだけではなく,関連する資料を準備し,授業では発表と討論を行う。
In this class, the primary purpose is to read the literature on social psychology and criminal psychology conducted in an empirical methods and to understand the modern research findings related to antisocial behavior that occurs in everyday life. And The second purpose is to deepen the understanding of psychological research methods and to learn the methods while having discussions with other students. Students not only read designated literaturs, but also prepare related materials, and present and discuss in class.
本授業では,犯罪心理学の学問的位置づけ,刑事司法制度や犯罪統計など犯罪心理学を学ぶ上で基礎的な知識,犯罪原因に関する基礎理論,そして司法・犯罪分野における心理学的アセスメントや援助についての知識を深めることを目的とする。授業では,各トピックスの基礎知識及び最新の研究を講義形式で説明する。
In this course, the purpose is to deepen the knowledge of the academic position of criminal psychology, basic knowledge on criminal psychology such as criminal justice system and criminal statistics, basic theory on the cause of crime, and psychological assessment and support in the field of justice and crime. In the course, the basic knowledge of each topic and the modern research will be explained in a lecture format.
本授業は,日常で発生する反社会的行為(犯罪や非行)を社会心理学的な視点から捉えることで,そうした反社会的行為を理解するための知識を習得することを目的とする。授業は基本的な知識を提供する講義形式に加えて,必要に応じて受講生同士でディスカッションを行う形式で進める。
This course aims to acquire knowledge on each topic by understanding the antisocial behavior (crime and delinquency) that occurs in daily life from a social psychological perspective. In this course, in addition to lectures providing basic knowledge, discussions will be held between students as needed.
医療機関,教育機関および関連機関において展開されている,複雑で解決困難な看護問題を持つ子供や家族およびそれらを取り巻く人々に対して行われている高度な看護支援の実際を学ぶ。また,子供と家族の支援に関連した事例報告,研究論文を講読することを通して,子供と家族を心理・社会的に支援する看護の視点を養う。
Students will learn about the advanced nursing care provided at medical institutions, educational institutions, and related organizations for children and families with complex and difficult-to-solve nursing problems, and the people surrounding them. In addition, through reading case reports and research papers related to supporting children and families, students will develop a nursing perspective that provides psychological and social support for children and families.
1946年の世界保健機関(WHO)憲章の草案の中で、「健康とは、肉体的、精神的及び社会的に完全に良好な状態 (well-being) であり、単に疾病又は病弱の存在しないことではない」と定義されている(厚生労働省)。本講義では、「ウェルビーイング」の概念を紹介し、様々な観点を紹介する。講義の後半は自然災害や感染病が広まった「非常時」のウェルビーイングの研究について論じる。また、様々な研究がウェルビーイングや現在注目される話題とどのようにかかわるかを考察する。
The constitution of the World Health Organization (WHO) in 1946 rose the term of 'Health' as a state of complete physical, mental and social well-being and not merely the absence of disease or infirmity. This course will introduce you to the world of well-being as it has been discussed in the various viewpoints. The second half of this course may include the study of 'well-being during the mass crisis' such as, natural disaster and pandemic diseases as a part of my current research studies. During the class students can discuss how their research related to the concept of well-being (or others current topics).