1256 件ヒット (0.021秒):
本授業科目では,前期開講の「学問論」で学んだ初級アカデミック・ライティングに関する知識・技能を前提に,学生自身が選択したテーマについて文献に基づく3論構成のレポートを作成します.授業の前半で,受講生はテーマを選び深めるための文献講読に並行して,文理双方の学術論文の実際に触れ,図書館やインターネットを活用した文献探索の技術を身につけます.後半は,自分で選定したテーマに関して,序論・本論・結論を備えたレポートを作成します.この授業では担当者の4名がそれぞれ,学生のレポートに対し採点・コメントし,修正期間を経たのちに再評価するなどきめ細かな指導を行うため,履修登録者の上限は20名程度とします.学部・学年を問わず,アカデミック・ライティングの力を高めたい学生諸君の挑戦を期待しています.
*本授業科目は,2020年度に全学教育貢献賞を受賞した「大学生のレポート作成入門」の後継科目となります.
In this course, you will write a literature-based report on the self-selected theme, based on the knowledge and experience of academic writing that you learned in the "Introduction to Academic Learning" in the first semester.
After reading the literature to select and deepen the theme of writing, you will write a report on the theme that you have selected in the Introduction- Body-Conclusion format. We look forward to the challenge of students who want to improve their academic writing skills, regardless of their faculty or grade.
学生は各自の研究テーマに関して、保健学科等の教員の指導のもとで研究のプロセスを学び、
研究成果を発表する。
Students will learn the research process under the guidance of faculty members of the Department of Health Sciences and other departments on their own research topics.
The results of the research will be presented.
日本宗教・思想史研究に関わる様々な問題をめぐって、相互討論によって研究の視点や方法を深めていく。受講生自身の草稿に対してピアレビューを行うとともに、日本宗教・思想史研究をめぐる新たな研究動向や視点を積極的に紹介する。 / In this course students will develop research perspectives and methods through debate on various problems in the study of Japanese religious and intellectual history. Students will be introduced to new trends and perspectives in research in the field of Japanese religious and intellectual history through peer review of student papers.
日本宗教・思想史研究に関わる様々な問題をめぐって、相互討論によって研究の視点や方法を深めていく。受講生自身の草稿に対してピアレビューを行うとともに、日本宗教・思想史研究をめぐる新たな研究動向や視点を積極的に紹介する。 / In this course students will develop research perspectives and methods through debate on various problems in the study of Japanese religious and intellectual history. Students will be introduced to new trends and perspectives in research in the field of Japanese religious and intellectual history through peer review of student papers.