内容に類似性のあるシラバス

2926 件ヒット (0.03秒):

  •   基礎ドイツ語Ⅰ  
      小林 大志  
      理医④  
      1セメスター  
      前期 水曜日 3講時 川北キャンパスA301 / 前期 金曜日 3講時 川北キャンパスA301  

    様々な言語(母語としての日本語や第一外国語としての英語を含む)を,状況に応じて適切に学び,使うための複言語能力を高めるために,言語的リソースのひとつとして,基本的なドイツ語を学習する。これを通じて,論理的思考力,コミュニケーション能力,コミュニケーション仲介能力,国際的感覚を身につける。

    In this class, students learn elementary German as a linguistic resource for developing the plurilingual competence needed to learn and use a variety of languages (including Japanese and English) appropriately in different situations. They acquire logical thinking, communicative competence, mediation skills, and an international outlook.

  •   基礎ドイツ語Ⅰ  
      小林 大志  
      法経③  
      1セメスター  
      前期 火曜日 1講時 川北キャンパスA301 / 前期 金曜日 4講時 川北キャンパスA301  

    様々な言語(母語としての日本語や第一外国語としての英語を含む)を,状況に応じて適切に学び,使うための複言語能力を高めるために,言語的リソースのひとつとして,基本的なドイツ語を学習する。これを通じて,論理的思考力,コミュニケーション能力,コミュニケーション仲介能力,国際的感覚を身につける。

    In this class, students learn elementary German as a linguistic resource for developing the plurilingual competence needed to learn and use a variety of languages (including Japanese and English) appropriately in different situations. They acquire logical thinking, communicative competence, mediation skills, and an international outlook.

  •   基礎ドイツ語Ⅱ  
      小林 大志  
      法経③  
      2セメスター  
      後期 火曜日 1講時 川北キャンパスA301 / 後期 金曜日 4講時 川北キャンパスA301  

    様々な言語(母語としての日本語や第一外国語としての英語を含む)を,状況に応じて適切に学び,使うための複言語能力を高めるために,言語的リソースのひとつとして,基本的なドイツ語を学習する。これを通じて,論理的思考力,コミュニケーション能力,コミュニケーション仲介能力,国際的感覚を身につける。

    In this class, students learn elementary German as a linguistic resource for developing the plurilingual competence needed to learn and use a variety of languages (including Japanese and English) appropriately in different situations. They acquire logical thinking, communicative competence, mediation skills, and an international outlook.

  •   基礎ドイツ語Ⅱ  
      小林 大志  
      理医④  
      2セメスター  
      後期 水曜日 3講時 川北キャンパスA301 / 後期 金曜日 3講時 川北キャンパスA301  

    様々な言語(母語としての日本語や第一外国語としての英語を含む)を,状況に応じて適切に学び,使うための複言語能力を高めるために,言語的リソースのひとつとして,基本的なドイツ語を学習する。これを通じて,論理的思考力,コミュニケーション能力,コミュニケーション仲介能力,国際的感覚を身につける。

    In this class, students learn elementary German as a linguistic resource for developing the plurilingual competence needed to learn and use a variety of languages (including Japanese and English) appropriately in different situations. They acquire logical thinking, communicative competence, mediation skills, and an international outlook.

  •   基礎ドイツ語Ⅰ  
      小林 大志、野内 清香  
      保歯薬農③  
      1セメスター  
      前期 火曜日 3講時 川北キャンパスA301 / 前期 木曜日 1講時 川北キャンパスA301  

    様々な言語(母語としての日本語や第一外国語としての英語を含む)を,状況に応じて適切に学び,使うための複言語能力を高めるために,言語的リソースのひとつとして,基本的なドイツ語を学習する。これを通じて,論理的思考力,コミュニケーション能力,コミュニケーション仲介能力,国際的感覚を身につける。

    In this class, students learn elementary German as a linguistic resource for developing the plurilingual competence needed to learn and use a variety of languages (including Japanese and English) appropriately in different situations. They acquire logical thinking, communicative competence, mediation skills, and an international outlook.

  •   基礎ドイツ語Ⅰ  
      小林 大志、野内 清香  
      工(1~5、15~16組)③  
      1セメスター  
      前期 火曜日 2講時 川北キャンパスA301 / 前期 木曜日 3講時 川北キャンパスA301  

    様々な言語(母語としての日本語や第一外国語としての英語を含む)を,状況に応じて適切に学び,使うための複言語能力を高めるために,言語的リソースのひとつとして,基本的なドイツ語を学習する。これを通じて,論理的思考力,コミュニケーション能力,コミュニケーション仲介能力,国際的感覚を身につける。

    In this class, students learn elementary German as a linguistic resource for developing the plurilingual competence needed to learn and use a variety of languages (including Japanese and English) appropriately in different situations. They acquire logical thinking, communicative competence, mediation skills, and an international outlook.

  •   基礎ドイツ語Ⅱ  
      小林 大志、野内 清香  
      保歯薬農③  
      2セメスター  
      後期 火曜日 3講時 川北キャンパスA301 / 後期 木曜日 1講時 川北キャンパスA301  

    様々な言語(母語としての日本語や第一外国語としての英語を含む)を,状況に応じて適切に学び,使うための複言語能力を高めるために,言語的リソースのひとつとして,基本的なドイツ語を学習する。これを通じて,論理的思考力,コミュニケーション能力,コミュニケーション仲介能力,国際的感覚を身につける。

    In this class, students learn elementary German as a linguistic resource for developing the plurilingual competence needed to learn and use a variety of languages (including Japanese and English) appropriately in different situations. They acquire logical thinking, communicative competence, mediation skills, and an international outlook.

  •   基礎ドイツ語Ⅱ  
      小林 大志、野内 清香  
      工(1~5、15~16組)③  
      2セメスター  
      後期 火曜日 2講時 川北キャンパスA301 / 後期 木曜日 3講時 川北キャンパスA301  

    様々な言語(母語としての日本語や第一外国語としての英語を含む)を,状況に応じて適切に学び,使うための複言語能力を高めるために,言語的リソースのひとつとして,基本的なドイツ語を学習する。これを通じて,論理的思考力,コミュニケーション能力,コミュニケーション仲介能力,国際的感覚を身につける。

    In this class, students learn elementary German as a linguistic resource for developing the plurilingual competence needed to learn and use a variety of languages (including Japanese and English) appropriately in different situations. They acquire logical thinking, communicative competence, mediation skills, and an international outlook.

  •   展開ドイツ語Ⅱ  
      小林 大志  
      文教  
      4セメスター  
      後期 水曜日 1講時 川北キャンパスA104  

    言語学習はスポーツに似ている。技術論も有用だが,試合が成立する程度の知識を身につけたら,とにかく試合を繰り返してみるのも上達の道である。この授業では,基礎ドイツ語で学んだドイツ語(十分に試合が成立するだけの知識)を使って,ちょうどスポーツの試合のように,実生活上の場面における様々な言語活動を切り取ったタスクに取り組む。タスクに必要な技能は,能動的学習手法を取り入れたトレーニングによって訓練する。タスクとトレーニングを通じて,ドイツ語の自立的な言語使用者となることを目指すとともに,ドイツ語を言語的リソースのひとつとして,様々な言語(母語としての日本語や第一外国語としての英語を含む)を状況に応じて適切に学び使うための複言語能力の向上を目指す。

    Language learning is similar to sports. The technical theory is helpful, but once you have acquired enough knowledge to be able to play a match, you can also improve by practicing games. In this class, students perform tasks that capture various speech acts in real-life situations using the German skills learned in Basic German. They prepare the skills required for that in active training. Through the task and training, the students become independent German language users and acquire a linguistic resource to enhance their plurilingual competence to learn and use various languages (including Japanese and English) appropriately in different situations.

  •   展開ドイツ語Ⅰ  
      小林 大志  
      文教  
      3セメスター  
      前期 水曜日 1講時 川北キャンパスA104  

    言語学習はスポーツに似ている。技術論も有用だが,試合が成立する程度の知識を身につけたら,とにかく試合を繰り返してみるのも上達の道である。この授業では,基礎ドイツ語で学んだドイツ語(十分に試合が成立するだけの知識)を使って,ちょうどスポーツの試合のように,実生活上の場面における様々な言語活動を切り取ったタスクに取り組む。タスクに必要な技能は,能動的学習手法を取り入れたトレーニングによって訓練する。タスクとトレーニングを通じて,ドイツ語の自立的な言語使用者となることを目指すとともに,ドイツ語を言語的リソースのひとつとして,様々な言語(母語としての日本語や第一外国語としての英語を含む)を状況に応じて適切に学び使うための複言語能力の向上を目指す。

    Language learning is similar to sports. The technical theory is helpful, but once you have acquired enough knowledge to be able to play a match, you can also improve by practicing games. In this class, students perform tasks that capture various speech acts in real-life situations using the German skills learned in Basic German. They prepare the skills required for that in active training. Through the task and training, the students become independent German language users and acquire a linguistic resource to enhance their plurilingual competence to learn and use various languages (including Japanese and English) appropriately in different situations.

もっと見る…