内容に類似性のあるシラバス

3949 件ヒット (0.018秒):

  •   専門科学英語基礎  
      AMES CHERYL LYNN  
      農  
      4セメ前半  
      後期前半 木曜日 3講時 農学部青葉山コモンズ第5講義室  

    The object is to teach students patterns and templates that will help them develop effective skills in presenting technical material in the form of written reports and presentations. Through this course, students will gain a solid grasp of the fundamentals of scientific English, which will improve their ability to discuss and write about science-related topics reported in the news, scientific journals and magazines, and to ultimately gain confidence in disseminating their own research findings.

  •   実践科学英語  
      AMES CHERYL LYNN  
      農  
       
      前期 金曜日 5講時 農学部青葉山コモンズ第8講義室  

    The object is to teach students patterns and templates that will help them develop effective skills in presenting technical material in the form of written reports and presentations. Through this course, students will gain a solid grasp of the fundamentals of scientific English, which will improve their ability to summarize their own ideas and theories, as well as those of others. A large portion of the course is dedicated to mastering the techniques of writing grant proposals.

  •   実践科学英語  
      AMES CHERYL LYNN  
      農  
       
      前期 金曜日 5講時 農学部青葉山コモンズ第8講義室  

    The object is to teach students patterns and templates that will help them develop effective skills in presenting technical material in the form of written reports and presentations. Through this course, students will gain a solid grasp of the fundamentals of scientific English, which will improve their ability to summarize their own ideas and theories, as well as those of others. A large portion of the course is dedicated to mastering the techniques of writing grant proposals.

  •   工学教育院特別講義(英語で学ぶ理工学) / Special lectures (English for Science and Engineering Students)  
      KAVANAGH BARRY  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部HPにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    科学と工学の分野における重要な概念を探求しながら、言語能力を高める。そのために、内容言語統合学習(CLIL)を取り入れた授業を行う。授業は日本語によるサポートを受けながら英語で行われ、科学的知識の習得とともにアカデミックな英語力とプレゼンテーション能力を伸ばす機会を提供する。また、理工系の教授を招く回も設ける。

    内容および語学力について、各々の目的は次の通りである。

    内容の習得: 科学と工学の基本概念を理解し、批判的思考と分析力を養う。

    語学力の向上: 科学的な語彙やアカデミックな表現に重点を置きながら、英語運用能力(listening, speaking, reading, writing)を向上させる。優れたアカデミック・ライティングの基礎を学び、理工学分野で興味のあるトピックについてプレゼンテーションを行う。

    This Content and Language Integrated Learning (CLIL) course in Science and Engineering is designed to enhance students' language proficiency while exploring key concepts in the fields of science and engineering. The course is conducted in English with Japanese language support and provides students with the opportunity to develop their academic English language and presentation skills in conjunction with acquiring scientific knowledge.

    Some of the classes will also include a guest science or engineering professor.

    Content Mastery: Gain an understanding of some fundamental concepts in science and engineering, fostering critical thinking and analytical skills. 

    Language Proficiency: Develop and improve student’s English language skills, focusing on listening, speaking, reading, and writing, with an emphasis on scientific vocabulary and academic language. In this course, students will also learn the fundamentals of good academic writing and give a presentation on a topic within science and engineering that interests them.

    学修の 到達目標 /Goal of Study

    アカデミックイングリッシュを話し言葉と書き言葉の両方で学び、以下のことができるようになる:

    1) 重要な概念を分類し、定義する。

    2) 手順や実験を説明する。

    3) 科学的現象に関する原因と結果を説明する。

    4) 数字、公式、測定法を理解する。

    5) 学習した内容に基づいて意見を述べ、アイデアを共有する。

    6) アカデミックな内容のリスニングとライティングを上達させる。

    7) 科学・工学に関連したテーマでプレゼンテーションを行う。

    8) アカデミック・ライティングの基礎を学ぶ。

    Students will learn both spoken and written academic English to be able to:

    1) Classify and define key concepts.

    2) Describe procedures and experiments.

    3) Explain cause and effect related to scientific phenomena.

    4) Understand numbers, formulae, and measurements.

    5) Give opinions and share ideas based on the content learned.

    6) Improve their listening and writing of academic content.

    7) Give a presentation on a topic related to science and engineering

    8) Learn the basics of academic writing

  •   実践化学技術英語 / Chemical English for Engineering/Engineers  
      PICHIERRI FABIO  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学研究科Webページ

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-g.html

    (大学院シラバス・時間割・履修登録)にて確認すること。

    英語で科学・技術論文を書くことについての基本的なガイドライン。

    応用化学、化学工学、生体工学の分野をカバーする学術雑誌に発表された研究論文の読解とディスカッション。

    英語による技術的なコミュニケーションの基礎。化学関連のトピックについてのグループ討論。

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/english/academics/master.html (under "Timetable & Course Description")

    Basic guidelines on writing scientific and technical papers in English. Reading and critical discussion of research papers published in scientific journals covering the fields of Applied Chemistry, Chemical Engineering, and Biomolecular Engineering. Fundamentals of technical communication in English.

    Group discussions in English on chemistry-related topics.

  •   実践化学技術英語 / Chemical English for Engineering/Engineers  
      PICHIERRI FABIO  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学研究科Webページ

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-g.html

    (大学院シラバス・時間割・履修登録)にて確認すること。

    英語で科学・技術論文を書くことについての基本的なガイドライン。

    応用化学、化学工学、生体工学の分野をカバーする学術雑誌に発表された研究論文の読解とディスカッション。

    英語による技術的なコミュニケーションの基礎。化学関連のトピックについてのグループ討論。

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/english/academics/master.html (under "Timetable & Course Description")

    Basic guidelines on writing scientific and technical papers in English. Reading and critical discussion of research papers published in scientific journals covering the fields of Applied Chemistry, Chemical Engineering, and Biomolecular Engineering. Fundamentals of technical communication in English.

    Group discussions in English on chemistry-related topics.

  •   工学教育院特別講義(英語で学ぶ理工学) / Institute of Engineering Education Special lectures  
      KAVANAGH BARRY  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    科学と工学の分野における重要な概念を探求しながら、言語能力を高める。そのために、内容言語統合学習(CLIL)を取り入れた授業を行う。授業は日本語によるサポートを受けながら英語で行われ、科学的知識の習得とともにアカデミックな英語力とプレゼンテーション能力を伸ばす機会を提供する。また、理工系の教授を招く回も設ける。

    内容および語学力について、各々の目的は次の通りである。

    内容の習得: 科学と工学の基本概念を理解し、批判的思考と分析力を養う。

    語学力の向上: 科学的な語彙やアカデミックな表現に重点を置きながら、英語運用能力(listening, speaking, reading, writing)を向上させる。優れたアカデミック・ライティングの基礎を学び、理工学分野で興味のあるトピックについてプレゼンテーションを行う。

    This Content and Language Integrated Learning (CLIL) course in Science and Engineering is designed to enhance students' language proficiency while exploring key concepts in the fields of science and engineering. The course is conducted in English with Japanese language support and provides students with the opportunity to develop their academic English language and presentation skills in conjunction with acquiring scientific knowledge.

    Some of the classes will also include a guest science or engineering professor.

    Content Mastery: Gain an understanding of some fundamental concepts in science and engineering, fostering critical thinking and analytical skills. 

    Language Proficiency: Develop and improve student’s English language skills, focusing on listening, speaking, reading, and writing, with an emphasis on scientific vocabulary and academic language. In this course, students will also learn the fundamentals of good academic writing and give a presentation on a topic within science and engineering that interests them.

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    学修の 到達目標 /Goal of Study

    アカデミックイングリッシュを話し言葉と書き言葉の両方で学び、以下のことができるようになる:

    1) 重要な概念を分類し、定義する。

    2) 手順や実験を説明する。

    3) 科学的現象に関する原因と結果を説明する。

    4) 数字、公式、測定法を理解する。

    5) 学習した内容に基づいて意見を述べ、アイデアを共有する。

    6) アカデミックな内容のリスニングとライティングを上達させる。

    7) 科学・工学に関連したテーマでプレゼンテーションを行う。

    8) アカデミック・ライティングの基礎を学ぶ。

    Students will learn both spoken and written academic English to be able to:

    1) Classify and define key concepts.

    2) Describe procedures and experiments.

    3) Explain cause and effect related to scientific phenomena.

    4) Understand numbers, formulae, and measurements.

    5) Give opinions and share ideas based on the content learned.

    6) Improve their listening and writing of academic content.

    7) Give a presentation on a topic related to science and engineering

    8) Learn the basics of academic writing

  •   工学英語Ⅱ(クラスB) / English in Technology II  
      鈴木 敦詞, ADRIANO ORTEGA B, JANAKA BAMUNAWAL  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    English has become an essential tool of success for engineers, and is increasingly important. In this class, we learn about a number of interesting topics in the media using real materials. We use online content (video, etc.) to practice listening and reading as homework, and in class we do a lot of speaking. This course will introduce some fundamentals of academic and technical writing There will be grammar and vocabulary that is applicable to both TOEIC and engineering communication (but TOEIC is not a focus of the course). We spend time on structured writing and speaking, including group presentations and team projects. This course is about improving your ability and confidence to use English in modern interconnected world, and you will learn some effective reading, writing, and speaking methods to do so.

  •   工学英語Ⅱ / English in Technology II  
      陳 迎  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    陳迎教授: ying@rift.mech.tohoku.ac.jp

    [2023年度2Q対面講義] 

    Google Classroom: as the course platform [Class code: dbvcua3]

    1.目的

    工学領域で必要とする英語力を養成する一環として、実践的に活用できる英語のコミニケーション力表現力を身につけることを目的とした。

    2.概要

    小人数のクラスを編成し、プレゼンテーションの基礎を講義しながら、受講生が、Nature, Science等の記事と各自の研究分野の論文、各自の研究テーマに関して10分程度のプレゼンテーションを2回仕上げて、発表、質疑応答を行う。その発表について教員がアドバオスを与える。なお、講義が全て英語で行う。

    3.達成目標等

    英語でプレゼンテーションの準備、発表と質疑応答が講義とトレーニングを通じて、初心者レベルからきるようになる。

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    Prof. Ying Chen: ying@rift.mech.tohoku.ac.jp

    [2Q of 2023: On-site lecture]

    Google Classroom: as the course platform [Class code: qoazeug]

    1. Objective

    This lecture aims at training students' ability of English communication as a scientist and engineer. The focus is the presentation skill, while various relevant aspects such as scientific papers searching, reading, abstracting, contents organizing and discussion will be also practiced.

    2. Abstract

    Lectures are processed in small classes. After being given lectures on basic knowledge of English presentation, each student will have chance to give two 10-minute presentations on selected topics by themselves based on papers in the world leading scientific journals or in their own research fields. Practice of the whole process of preparation, presentation, questioning and answering will be carried out, teacher's advice is followed. All lectures are given in English.

    3. Goal of this class

    The goal of this lecture is to guide students used to the scientific English, and to train students to do presentation, as well as carry the questions and answers in English from beginners level.

  •   Project Guidance in Econ a  
      SHIRO HIOKI  
      経  
       
      前期集中 その他 その他  

    この授業は、アジアに生起する特定の経済問題に関する実証研究の成果を産出することを目的とする。授業において、必要な学習を行い、先行文献を読解し、一次資料を収集整理し、実証分析を行い、最終的に研究成果の産出へとつなげ、上記目的を実現する。

    The purpose of this class is to encourage participants to publish empirical papers regarding some specific economic issues emerging in Asian regions. For this purpose, we will learn related theories, read previous studies, collect primary data, conduct emipirical analysis, and finally write a research article as the output of this class.

もっと見る…