内容に類似性のあるシラバス

1799 件ヒット (0.014秒):

  •   日本思想史総合演習Ⅳ / History of Japanese Thought(Integration Seminar)IV  
      片岡 龍, 引野 亨輔  
      文  
      2学期  
      後期 水曜日 4講時  

    演習参加者が各自の最新の研究成果を発表し、それをめぐって討論を行う。発表者にはそれぞれコメンテーターを付ける。発表後、授業での批判と意見を踏まえて本格的な学術論文の作成を進め、提出する。

    Participants will present their latest research results and discuss them. (See Japanese text above for details.)

  •   日本思想史研究演習Ⅳ / History of Japanese Thought(Advanced Seminar)IV  
      片岡 龍, 引野 亨輔  
      文  
      2学期  
      後期 水曜日 5講時  

    演習参加者が各自の最新の研究成果を発表し、それをめぐって討論を行う。発表者にはそれぞれコメンテーターを付ける。発表後、授業での批判と意見を踏まえて本格的な学術論文の作成を進め、提出する。

    Participants will present their latest research results and discuss them. (See Japanese text above for details.)

  •   日本思想史総合演習Ⅱ / History of Japanese Thought(Integration Seminar)II  
      片岡 龍, 引野 亨輔  
      文  
      2学期  
      後期 水曜日 4講時  

    演習参加者が各自の最新の研究成果を発表し、それをめぐって討論を行う。発表者にはそれぞれコメンテーターを付ける。発表後、授業での批判と意見を踏まえて本格的な学術論文の作成を進め、提出する。

    Participants will present their latest research results and discuss them. (See Japanese text above for details.)

  •   日本思想史研究演習Ⅱ / History of Japanese Thought(Advanced Seminar)II  
      引野 亨輔, 片岡 龍  
      文  
      2学期  
      後期 水曜日 5講時  

    演習参加者が各自の最新の研究成果を発表し、それをめぐって討論を行う。発表者にはそれぞれコメンテーターを付ける。発表後、授業での批判と意見を踏まえて本格的な学術論文の作成を進め、提出する。

    Participants will present their latest research results and discuss them. (See Japanese text above for details.)

  •   日本思想史総合演習Ⅲ / History of Japanese Thought(Integration Seminar)III  
      引野 亨輔, 片岡 龍  
      文  
      1学期  
      前期 水曜日 4講時  

    参加者が各自の研究テーマに即して研究史の整理と研究史上の問題点の指摘とを行い、その報告をめぐって討論する。発表者にはそれぞれコメンテーターを付ける。参加者それぞれが、専門とする研究対象や分野の垣根を超えて活発な議論を行うことによって、相互の問題意識を深め、研究方法を錬磨していくことを目指す。

    The reporter organizes the research history of each research theme and points out problems in the research history, and participants discuss the report. (See Japanese text above for details.)

  •   日本思想史研究演習Ⅰ / History of Japanese Thought(Advanced Seminar)I  
      引野 亨輔, 片岡 龍  
      文  
      1学期  
      前期 水曜日 5講時  

    参加者が各自の研究テーマに即して研究史の整理と研究史上の問題点の指摘とを行い、その報告をめぐって討論する。発表者にはそれぞれコメンテーターを付ける。参加者それぞれが、専門とする研究対象や分野の垣根を超えて活発な議論を行うことによって、相互の問題意識を深め、研究方法を錬磨していくことを目指す。

    The reporter organizes the research history of each research theme and points out problems in the research history, and participants discuss the report.

  •   日本思想史総合演習Ⅰ / History of Japanese Thought(Integration Seminar)I  
      片岡 龍, 引野 亨輔  
      文  
      1学期  
      前期 水曜日 4講時  

    参加者が各自の研究テーマに即して研究史の整理と研究史上の問題点の指摘とを行い、その報告をめぐって討論する。発表者にはそれぞれコメンテーターを付ける。参加者それぞれが、専門とする研究対象や分野の垣根を超えて活発な議論を行うことによって、相互の問題意識を深め、研究方法を錬磨していくことを目指す。

    The reporter organizes the research history of each research theme and points out problems in the research history, and participants discuss the report. (See Japanese text above for details.)

  •   日本思想史研究演習Ⅲ / History of Japanese Thought(Advanced Seminar)III  
      片岡 龍, 引野 亨輔  
      文  
      1学期  
      前期 水曜日 5講時  

    参加者が各自の研究テーマに即して研究史の整理と研究史上の問題点の指摘とを行い、その報告をめぐって討論する。発表者にはそれぞれコメンテーターを付ける。参加者それぞれが、専門とする研究対象や分野の垣根を超えて活発な議論を行うことによって、相互の問題意識を深め、研究方法を錬磨していくことを目指す。

    The reporter organizes the research history of each research theme and points out problems in the research history, and participants discuss the report.

  •   日本思想史演習 / History of Japanese Philosophy (Seminar)  
      引野 亨輔, 片岡 龍  
      文  
      5  
      前期 水曜日 3講時  

    卒業論文作成の前段階として、受講生がそれぞれ自分の興味を持ったテーマについて、従来の代表的な研究や主要な史料を紹介する。また発表の準備を通じて、文献検索の方法や辞書等の使い方を学ぶとともに、そのテーマをめぐって研究史上どのような問題が残されているかを考える。発表後は、その内容について演習参加者が討論を行う。発表者にはそれぞれコメンテーターを付ける。参加者には積極的な発言を期待する。

    As a preparatory step to preparing a graduation thesis, students will present their typical research and major historical materials on the topics they are interested in.(See Japanese text above for details.)

  •   日本思想史演習 / History of Japanese Philosophy (Seminar)  
      片岡 龍, 引野 亨輔  
      文  
      6  
      後期 水曜日 3講時  

    前セメスターでの報告を踏まえ、演習参加者各自が、史料の読解にもとづくその後の研究成果を発表し、その内容をめぐって討論を行う。発表者は卒業論文に結びつくような、オリジナリティのあるレベルの高い報告を目指してほしい。発表者にはそれぞれコメンテーターを付ける。演習参加者の活発な発言を期待する。

    Based on the report from the previous semester, each participant of the exercise will announce subsequent research results based on the reading of historical materials, and will discuss the contents.(See Japanese text above for details.)

もっと見る…