内容に類似性のあるシラバス

4582 件ヒット (0.02秒):

  •   アジア・アフリカ研究特別研究B  
      大河原 知樹  
      国文  
       
      後期 木曜日 5講時 / 後期 木曜日 5講時  

     学生各自がそれぞれの研究テーマに即して報告・発表を行い、それをめぐって参加者全員が分析・討論を行う。随時、学生のテーマに応じて、数名ずつの分科会方式を採用する。

      Students are encouraged to report and present their own research achievements according to each one's research topic and all the participants will take part in the discussion about their presentations in every seminar.

     なお、授業の方法は、原則オンラインで実施する、対面形式も併用する場合は、事前に通知する。

  •   アジア・アフリカ研究総合演習B  
      大河原 知樹  
      国文  
       
      後期 木曜日 4講時  

     学生各自がそれぞれの研究テーマに即して報告・発表を行い、それをめぐって参加者全員が分析・討論を行う。随時、学生のテーマに応じて、数名ずつの分科会方式を採用する。

      Students are encouraged to report and present their own research achievements according to each one's research topic and all the participants will take part in the discussion about their presentations in every seminar.

     なお、授業の方法は、原則オンラインで実施する、対面形式も併用する場合は、事前に通知する。

  •   アジア・アフリカ研究特別研究A  
      大河原 知樹  
      国文  
       
      前期 木曜日 5講時 CALL教室 M303  

     学生は自分の研究の進捗状況を主として指導教員にメールで報告し、それに対して指導教員から指導や助言を受けるようにする。

     学生各自がそれぞれの研究テーマに即して報告・発表を行い、それをめぐって参加者全員が分析・討論を行う。随時、学生のテーマに応じて、数名ずつの分科会方式を採用する。

      Students are encouraged to report and present their own research achivements according to each one's research topic and all the participants will take part in the discussinon about their presentations in every seminar.

  •   アジア・アフリカ研究特別演習B  
      大河原 知樹  
      国文  
       
      後期 木曜日 4講時  

     学生各自がそれぞれの研究テーマに即して報告・発表を行い、それをめぐって参加者全員が分析・討論を行う。

      Students are encouraged to report and present their own research achievements according to each one's research topic and all the participants will take part in the discussion about their presentations in every seminar.

     なお、授業の方法は、原則オンラインで実施する、対面形式も併用する場合は、事前に通知する。

  •   アジア・アフリカ研究特別演習A  
      大河原 知樹  
      国文  
       
      前期 木曜日 4講時  

     学生は自分の研究テーマに即した発表レジュメを作成し、それを教員・受講生全員にメールで配布し、それに対して参加者は質疑やコメントを行う。

     学生各自がそれぞれの研究テーマに即して報告・発表を行い、それをめぐって参加者全員が分析・討論を行う。

      Students are encouraged to report and present their own research achivements according to each one's research topic and all the participants will take part in the discussinon about their presentations in every seminar.

  •   アジア・アフリカ研究総合演習A  
      大河原 知樹  
      国文  
       
      前期 木曜日 4講時 CALL教室 M303  

     学生は自分の研究テーマに即した発表レジュメを作成し、それを教員・受講生全員にメールで配布し、それに対して参加者は質疑やコメントを行う。 

     学生各自がそれぞれの研究テーマに即して報告・発表を行い、それをめぐって参加者全員が分析・討論を行う。随時、学生のテーマに応じて、数名ずつの分科会方式を採用する。

      Students are encouraged to report and present their own research achivements according to each one's research topic and all the participants will take part in the discussinon about their presentations in every seminar.

  •   アジア・アフリカ研究特別講義B  
      大河原 知樹  
      国文  
       
      後期 木曜日 3講時  

     アジア・アフリカ、とくに中国とイスラーム圏の政治、社会、文化の特徴とその変容過程について、主要な論文、著書の精読を通じて批判的に理解することを目的とする。

       Students are expected to understand characteristics and transformations of Asian and African Area by investigating the related articles and monographs in critical ways.

     なお、授業の方法は、原則オンラインで実施する、対面形式も併用する場合は、事前に通知する。

  •   アジア・アフリカ研究特別講義A  
      大河原 知樹  
      国文  
       
      前期 木曜日 3講時 CALL教室 M303  

     学生は自分の研究テーマに関連した研究を批判的に検討したうえで発表レジュメにまとめ、それを教員・受講生全員にメールで配布し、それに対して参加者は質疑やコメントを行う。

     アジア・アフリカ、とくに中国とイスラーム圏の政治、社会、文化の特徴とその変容過程について、主要な論文、著書の精読を通じて批判的に理解することを目的とする。

      Students are expected to understand characteristics and transformations of Asian and African Area by investigating the related articles and monographs in critical ways.

  •   国際政治経済論特別演習B  
      大窪 和明  
      国文  
       
      後期 木曜日 4講時  

    受講生各自がそれぞれの研究テーマに即して、報告・発表を行い、それをめぐって参加者全員で分析・討論を行う。受講生が国際政治経済の特質、研究対象、研究方法の基礎を学び、それぞれの問題意識をもとに教員による研究・論文作成の指導を受ける。

    The students make presentations on each topic, and exchange views on it. They are requested to learn the essence, topics and methodologies of IPE, and to have tuitions by their supervisors.

  •   国際政治経済論総合演習B  
      大窪 和明  
      国文  
       
      後期 木曜日 4講時  

    受講生各自がそれぞれの研究テーマに即して、報告・発表を行い、それをめぐって参加者全員で分析・討論を行う。受講生が国際政治経済の特質、研究対象、研究方法の基礎を学び、それぞれの問題意識をもとに教員による研究・論文作成の指導を受ける。

    The students make presentations on each topic, and exchange views on it. They are requested to learn the essence, topics and methodologies of IPE, and to have tuitions by their supervisors.

もっと見る…