5054 件ヒット (0.031秒):
・本授業では、論文を輪読することを通じて、研究とは何かを理解する。
・最終的には一人で論文を読み、評価し、自分でも書くことができるようになることを目的とする。
・ In this class, the students will understand what academic research is through reading and discussion.
・ The students will be able to read, evaluate, and write academic papers by themselves.
・本授業では、論文を輪読することを通じて、研究とは何かを理解する。
・最終的には一人で論文を読み、評価し、自分でも書くことができるようになることを目的とする。
・ In this class, the students will understand what academic research is through reading and discussion.
・ The students will be able to read, evaluate, and write academic papers by themselves.
・本授業では、論文を輪読することを通じて、研究とは何かを理解する。
・最終的には一人で論文を読み、評価し、自分でも書くことができるようになることを目的とする。
・ In this class, the students will understand what academic research is through reading and discussion.
・ The students will be able to read, evaluate, and write academic papers by themselves.
・本授業では、論文を輪読することを通じて、研究とは何かを理解する。
・最終的には一人で論文を読み、評価し、自分でも書くことができるようになることを目的とする。
・ In this class, the students will understand what academic research is through reading and discussion.
・ The students will be able to read, evaluate, and write academic papers by themselves.
Google Classroomのクラスコードは工学研究科Webページ
https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-g.html
(大学院シラバス・時間割・履修登録)にて確認すること。
応用物理学特別研修にはGoogle Classroomを利用する.Meetのリンク、講義資料、各種レポート書式、参考文献は、Classroomにアップロードする.
質問や依頼などあれば中村までメールで連絡すること(Google Clasroom経由で連絡可能).
自分の研究内容、もしくはそれに関する既発表論文を各学生が口頭で発表する.
・ 研究発表や質疑応答の技術、心構え等の指導がなされる.
・ 学生は、各自の研究テーマに関連する基本的知識の理解を深め、研究の意義や位置づけを明確にする.
・ 他の研究室の研究内容を理解し、幅広い研究の知識を身につける.
The class code for Google Classroom can be found on the Web site of the School of Engineering:
https://www.eng.tohoku.ac.jp/english/academics/master.html (under "Timetable & Course Description")
Lectures are given online via Google Classroom. Meet link, lecture notes, report templates, and references are uploaded to Google Classroom.
If you have any questions/problems about this class, please send an email to Nakamura via Google Classroom.
In this seminar, each student makes a presentation, where he or she introduces a carefully selected scientific full-paper article, to obtain a comprehensive understanding of his or her own research subject, to master a critical-reading skills of papers, and to acquire the art of oral presentation.