内容に類似性のあるシラバス

5727 件ヒット (0.018秒):

  •   学問論演習  
      カヴァナ バリー  
      全  
      2セメスター  
      後期 月曜日 2講時 川北キャンパスC307  

    Students will learn about general science and society topics in English with Japanese support when needed.

    Examples of topics that will be studied and discussed in class include the following:

    Introducing basic concepts within the sciences

    Science and technology in modern times

    Artificial Intelligence in Society

    Science and the environment

    Ethics in science

    Impact of scientific innovation

    Topics will be general enough for non-science students to understand. The course is based on the framework of CLIL, and students will be encouraged to think critically, offer opinions, and get involved in discussions within an active learning classroom. Students will learn about scientific content in English and simultaneously improve both their English language skills and content knowledge. Lessons will be scaffolded to ensure that students have the right vocabulary and grammar to achieve each lesson's objective. This course will be of interest to students who wish to improve their English while learning about topics in the sciences. 

  •   工学教育院特別講義(英語で学ぶ理工学) / Institute of Engineering Education Special lectures  
      KAVANAGH BARRY  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部Webページにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    科学と工学の分野における重要な概念を探求しながら、言語能力を高める。そのために、内容言語統合学習(CLIL)を取り入れた授業を行う。授業は日本語によるサポートを受けながら英語で行われ、科学的知識の習得とともにアカデミックな英語力とプレゼンテーション能力を伸ばす機会を提供する。また、理工系の教授を招く回も設ける。

    内容および語学力について、各々の目的は次の通りである。

    内容の習得: 科学と工学の基本概念を理解し、批判的思考と分析力を養う。

    語学力の向上: 科学的な語彙やアカデミックな表現に重点を置きながら、英語運用能力(listening, speaking, reading, writing)を向上させる。優れたアカデミック・ライティングの基礎を学び、理工学分野で興味のあるトピックについてプレゼンテーションを行う。

    This Content and Language Integrated Learning (CLIL) course in Science and Engineering is designed to enhance students' language proficiency while exploring key concepts in the fields of science and engineering. The course is conducted in English with Japanese language support and provides students with the opportunity to develop their academic English language and presentation skills in conjunction with acquiring scientific knowledge.

    Some of the classes will also include a guest science or engineering professor.

    Content Mastery: Gain an understanding of some fundamental concepts in science and engineering, fostering critical thinking and analytical skills. 

    Language Proficiency: Develop and improve student’s English language skills, focusing on listening, speaking, reading, and writing, with an emphasis on scientific vocabulary and academic language. In this course, students will also learn the fundamentals of good academic writing and give a presentation on a topic within science and engineering that interests them.

    The class code for Google Classroom can be found on the Web site of

    the School of Engineering:

    https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html (JP Only)

    学修の 到達目標 /Goal of Study

    アカデミックイングリッシュを話し言葉と書き言葉の両方で学び、以下のことができるようになる:

    1) 重要な概念を分類し、定義する。

    2) 手順や実験を説明する。

    3) 科学的現象に関する原因と結果を説明する。

    4) 数字、公式、測定法を理解する。

    5) 学習した内容に基づいて意見を述べ、アイデアを共有する。

    6) アカデミックな内容のリスニングとライティングを上達させる。

    7) 科学・工学に関連したテーマでプレゼンテーションを行う。

    8) アカデミック・ライティングの基礎を学ぶ。

    Students will learn both spoken and written academic English to be able to:

    1) Classify and define key concepts.

    2) Describe procedures and experiments.

    3) Explain cause and effect related to scientific phenomena.

    4) Understand numbers, formulae, and measurements.

    5) Give opinions and share ideas based on the content learned.

    6) Improve their listening and writing of academic content.

    7) Give a presentation on a topic related to science and engineering

    8) Learn the basics of academic writing

  •   工学教育院特別講義(英語で学ぶ理工学) / Special lectures (English for Science and Engineering Students)  
      KAVANAGH BARRY  
      工  
       
       

    Google Classroomのクラスコードは工学部HPにて確認すること。

    学部シラバス・時間割(https://www.eng.tohoku.ac.jp/edu/syllabus-ug.html)

    科学と工学の分野における重要な概念を探求しながら、言語能力を高める。そのために、内容言語統合学習(CLIL)を取り入れた授業を行う。授業は日本語によるサポートを受けながら英語で行われ、科学的知識の習得とともにアカデミックな英語力とプレゼンテーション能力を伸ばす機会を提供する。また、理工系の教授を招く回も設ける。

    内容および語学力について、各々の目的は次の通りである。

    内容の習得: 科学と工学の基本概念を理解し、批判的思考と分析力を養う。

    語学力の向上: 科学的な語彙やアカデミックな表現に重点を置きながら、英語運用能力(listening, speaking, reading, writing)を向上させる。優れたアカデミック・ライティングの基礎を学び、理工学分野で興味のあるトピックについてプレゼンテーションを行う。

    This Content and Language Integrated Learning (CLIL) course in Science and Engineering is designed to enhance students' language proficiency while exploring key concepts in the fields of science and engineering. The course is conducted in English with Japanese language support and provides students with the opportunity to develop their academic English language and presentation skills in conjunction with acquiring scientific knowledge.

    Some of the classes will also include a guest science or engineering professor.

    Content Mastery: Gain an understanding of some fundamental concepts in science and engineering, fostering critical thinking and analytical skills. 

    Language Proficiency: Develop and improve student’s English language skills, focusing on listening, speaking, reading, and writing, with an emphasis on scientific vocabulary and academic language. In this course, students will also learn the fundamentals of good academic writing and give a presentation on a topic within science and engineering that interests them.

    学修の 到達目標 /Goal of Study

    アカデミックイングリッシュを話し言葉と書き言葉の両方で学び、以下のことができるようになる:

    1) 重要な概念を分類し、定義する。

    2) 手順や実験を説明する。

    3) 科学的現象に関する原因と結果を説明する。

    4) 数字、公式、測定法を理解する。

    5) 学習した内容に基づいて意見を述べ、アイデアを共有する。

    6) アカデミックな内容のリスニングとライティングを上達させる。

    7) 科学・工学に関連したテーマでプレゼンテーションを行う。

    8) アカデミック・ライティングの基礎を学ぶ。

    Students will learn both spoken and written academic English to be able to:

    1) Classify and define key concepts.

    2) Describe procedures and experiments.

    3) Explain cause and effect related to scientific phenomena.

    4) Understand numbers, formulae, and measurements.

    5) Give opinions and share ideas based on the content learned.

    6) Improve their listening and writing of academic content.

    7) Give a presentation on a topic related to science and engineering

    8) Learn the basics of academic writing

  •   英語Ⅲ(e-learning)  
      スプリング ライアン  
      理(物生)保  
      3セメスター  
      前期集中 その他 連講 オンライン  

    Students will improve and integrate their listening, reading, speaking, and writing skills within the EGAP (English for General Academic Purposes) framework.

  •   英語Ⅲ(e-learning)  
      スプリング ライアン  
      法農  
      3セメスター  
      前期集中 その他 連講 オンライン  

    Students will improve and integrate their listening, reading, speaking, and writing skills within the EGAP (English for General Academic Purposes) framework.

  •   英語Ⅲ(e-learning)  
      武田 ジェシカ  
      理(地)歯工(1~5組)  
      3セメスター  
      前期集中 その他 連講 オンライン  

    Students will improve and integrate their listening, reading, speaking, and writing skills within the EGAP (English for General Academic Purposes) framework.

  •   英語Ⅲ(e-learning)  
      スプリング ライアン  
      全(再履修者用)  
      4セメスター  
      後期集中 その他 連講 オンライン  

    Students will improve and integrate their listening, reading, speaking, and writing skills within the EGAP (English for General Academic Purposes) framework.

  •   英語Ⅲ(e-learning)  
      桜井 静  
      理(化)工(6~10組)  
      3セメスター  
      前期集中 その他 連講 オンライン  

    Students will improve and integrate their listening, reading, speaking, and writing skills within the EGAP (English for General Academic Purposes) framework.

  •   英語Ⅲ(e-learning)  
      桜井 静  
      教医  
      3セメスター  
      前期集中 その他 連講 オンライン  

    Students will improve and integrate their listening, reading, speaking, and writing skills within the EGAP (English for General Academic Purposes) framework.

  •   英語Ⅲ(e-learning)  
      桜井 静  
      経理(数)  
      3セメスター  
      前期集中 その他 連講 オンライン  

    Students will improve and integrate their listening, reading, speaking, and writing skills within the EGAP (English for General Academic Purposes) framework.

もっと見る…