内容に類似性のあるシラバス

5916 件ヒット (0.019秒):

  •   専門薬科学実習  
      薬学部教員  
      薬  
      6セメスター  
      後期集中 その他 その他  

    基礎薬学実習で学んだ実践的知識や基礎実験技術を有機的に関連づけることにより、研究課題を達成する能力を修得する。本実習は、4年次で実施される課題研究で必要とされる能力を身に付けるためのものとして位置づけられる。

    Students will develop skills to solve research themes by organic association of the practical knowledge and basic experiment skills studied in basic pharmaceutical training. This training are located to develop skills that are necessary for Research Training held in 4th grade.

  •   専門薬学実習2  
      薬学部教員  
      薬  
      7・8セメスター  
      通年集中 その他 連講  

    基礎薬学実習で学んだ実践的知識や基礎実験技術を有機的に関連づけることにより、研究課題を達成する能力を修得する。本実習は、薬学専門科目内容を体得し、5年次以降に実施される課題研究で必要とされる能力を身に付けるためのものとして位置づけられる。

    Students will develop skills to solve research themes by organic association of the practical knowledge and basic experiment skills studied in basic pharmaceutical training. This training are located to develop skills that are necessary for Research Training held in 5th and 6th grade.

  •   専門薬学実習1  
      薬学部教員  
      薬  
      6セメスター  
      後期集中 その他 その他  

    基礎薬学実習で学んだ実践的知識や基礎実験技術を有機的に関連づけることにより、研究課題を達成する能力を修得する。本実習は、5年次以降に実施される課題研究で必要とされる能力を身に付けるためのものとして位置づけられる。

    Students will develop skills to solve research themes by organic association of the practical knowledge and basic experiment skills studied in basic pharmaceutical training. This training are located to develop skills that are necessary for Research Training held in 5th and 6th grade.

  •   課題研究  
      薬学部教員  
      薬  
      7・8セメスター  
      通年集中 その他 その他  

    課題研究は、学部教育の総決算として最終学年に計画された最も重要な科目である。各分野に配属された学生は、分野の教員から研究テーマが与えられ、学生各自の主体的な計画によって研究を行う。また研究結果を卒業論文としてまとめ、その成果を教職員、学部学生、大学院生の前で発表し、質疑応答が行われる。したがって本科目は学生が研究者となるための基礎的な準備教育であるとともに、将来の進路を選択するために役立つものと期待している。

    Research Training is the most important subject scheduled in the last grade as a general decision of undergraduate education. Students belonging in each laboratories are given their research theme by their supervisor and do the research along the objective plan made by themselves. Students also make a summary of their research results as a graduation thesis and make a presentation of achievement and question-and-answer session in front of the research staff, undergraduate students and graduate students. Therefore, this subject is expected not only the basic preparation education for students to be a researcher but also useful for their career.

  •   課題研究Ⅰ / Project Research 1  
      KASS JAMIE MICHA  
      理  
      後期集中  
      後期集中 その他 その他  

    理学部生物学科の教育を担当する大学院生命科学研究科の研究室に所属し、指導教員の指導のもと、生物学の課題を定めて研究を行う。また、研究室で実施される進捗報告会や論文セミナーにて発表し、自身の研究及び関連研究についての議論をよく行う。

    Students are assigned to Graduate School of Life Sciences laboratories in charge of undergraduate biology education and conduct biological research under the supervisor's guidance. Students are required to make presentations about their progress and participate in literature seminars in the laboratory. Students should also actively and frequently discuss their progress with the supervisor.

  •   課題研究Ⅰ / Project Research 1  
      植田 美那子  
      理  
      後期集中  
      後期集中 その他 その他  

    理学部生物学科の教育を担当する大学院生命科学研究科の研究室に所属し、指導教員の指導のもと、生物学の課題を定めて研究を行う。また、研究室で実施される進捗報告会や論文セミナーにて発表し、自身の研究及び関連研究についての議論を行う。

    Students are assigned to laboratories in the Department of Biology/Graduate School of Life Sciences, and conduct biological research under supervisor's guidance. Students are required to make presentations at progress report and literature seminars in the laboratory, and should actively participate in discussion.

  •   課題研究Ⅰ / Project Research 1  
      田口 友彦  
      理  
      後期集中  
      後期集中 その他 その他  

    理学部生物学科の教育を担当する大学院生命科学研究科の研究室に所属し、指導教員の指導のもと、生物学の課題を定めて研究を行う。また、研究室で実施される進捗報告会や論文セミナーにて発表し、自身の研究及び関連研究についての議論を行う。

    Students are assigned to laboratories in the Department of Biology/Graduate School of Life Sciences, and conduct biological research under supervisor's guidance. Students are required to make presentations at progress report and literature seminars in the laboratory, and should actively participate in discussion.

  •   課題研究Ⅰ / Project Research 1  
      経塚 淳子  
      理  
      後期集中  
      後期集中 その他 その他  

    理学部生物学科の教育を担当する大学院生命科学研究科の研究室に所属し、指導教員の指導のもと、生物学の課題を定めて研究を行う。また、研究室で実施される進捗報告会や論文セミナーにて発表し、自身の研究及び関連研究についての議論を行う。

    Students are assigned to laboratories in the Department of Biology/Graduate School of Life Sciences, and conduct biological research under supervisor's guidance. Students are required to make presentations at progress report and literature seminars in the laboratory, and should actively participate in discussion.

  •   課題研究Ⅰ / Project Research 1  
      牧 雅之  
      理  
      後期集中  
      後期集中 その他 その他  

    理学部生物学科の教育を担当する大学院生命科学研究科の研究室に所属し、指導教員の指導のもと、生物学の課題を定めて研究を行う。また、研究室で実施される進捗報告会や論文セミナーにて発表し、自身の研究及び関連研究についての議論を行う。

    Students are assigned to laboratories in the Department of Biology/Graduate School of Life Sciences, and conduct biological research under supervisor's guidance. Students are required to make presentations at progress report and literature seminars in the laboratory, and should actively participate in discussion.

  •   課題研究Ⅰ / Project Research 1  
      千葉 聡  
      理  
      後期集中  
      後期集中 その他 その他  

    理学部生物学科の教育を担当する大学院生命科学研究科の研究室に所属し、指導教員の指導のもと、生物学の課題を定めて研究を行う。また、研究室で実施される進捗報告会や論文セミナーにて発表し、自身の研究及び関連研究についての議論を行う。

    Students are assigned to laboratories in the Department of Biology/Graduate School of Life Sciences, and conduct biological research under supervisor's guidance. Students are required to make presentations at progress report and literature seminars in the laboratory, and should actively participate in discussion.

もっと見る…