決定次第、グループウェアより通知 indicated dates informed by the Groupware. 単位数/Credit(s): 6. 授業代表教員/Director: 担当教員. 開講期間/Term of Classes: ゼミ(10回程度)、ブースター申請(8月頃) 10 seminars in Japanese on the indicated date informed by the Groupware. Booster Research Application in August.. 履修年度: 2024. 科目ナンバリング/Course Numbering: -J. 使用言語/Language Used in Course: 日本語.
学際領域ゼミ
学際領域ゼミ
Interdisciplinary Research
医学系研究科教員 他
Faculty menber of Graduate school of medicine
決定次第、グループウェアより通知
indicated dates informed by the Groupware
医学・生命科学の学際領域での研究の現状を理解する
This course provides lectures on advanced medicine and life science research in order to understand interdisciplinary research.
学際領域研究の理解を深め、研究推進の一助とする。
This course is designed to understand interdisciplinary research in order to promote research.
1 )ゼミ (年間に10回程度実施)
Seminar (Around 10 seminars will be held in a academic year.)
著名人 、医学以外の領域の有名研究者による講演を実施する。日程・会場等は決定次第、グループウェアより通知。
Students will attend lectures by prominent people, well-known researchers in areas other than medical science. As soon as the schedule and venue are decided, it will be notified from groupware.
2 )ブースター申請(8月頃)Booster application (Around August)
大 学 院 で 遂 行 中 の 研 究 内容について研究進捗状況報告書( ブースター申請:A4、2枚程度)を提出する。申請は複数の教員により審査される。申請要項等は決定次第、グループウェアより通知。
Students submit a research progress report (booster application: A4, about 2 sheets) on research under graduate school. The application form will be reviewed by multiple faculty members. Application guidelines etc will be notified from groupware as soon as it is decided.
ゼミ出席およびブースター申請の評価によって行う。
Evaluate based on your seminar attendance and booster application.
各ゼミ講師の指示による。
According to instruction of each seminar lecturer.
ゼミの出席回数は、年度を持ち越してカウントすることもできる。その場合は、合計10回以上になるように出席すること。
Seminar attendance may be counted over the course of the academic year. In this case, students should attend 6 or more seminars in total.
スターター・ブースター研究奨励賞への申請が必要なことから、同年度中に研究推進・研究倫理ゼミの単位を取得することはできない。
Because of the need to apply for the Starter/Booster Research Encouragement Award, students may not receive credit for the Research Promotion and Research Ethics during the same academic year.