シラバスの表示

英文学・英語学基礎講読Ⅰ / English Literature and Linguistics (Introductory Reading)I

前期 木曜日 3講時. 単位数: 2. 担当教員/Instructor: TINK JAMES MICHA. セメスター: 3. 履修年度: 2024. 科目ナンバリング: LHM-LIT217E. 使用言語: 英語.

主要授業科目/Essential Subjects

英文学・英語学基礎講読Ⅰ

授業題目

Postwar British Short Stories

Course Title (授業題目)

戦後イギリス短編小説

授業の目的と概要

This course will consider the period of the “Postwar” in British Literature (1945-2000s). We will read a selection of short stories and study them in the literary, historical and cultural context of literature after World War Two. Topics for study will include: the style of the short story; social class and change in post-war Britain; gender and identity; science, technology and the environment; understanding literary history and periodization of the modern. Students should improve skills for reading fiction in English and understanding comparative modern culture.

Course Objectives and Course Synopsis(授業の目的と概要)

このコースでは、イギリス文学における「戦後」の時代(1945-2000年代)を考察する。選りすぐりの短編小説を読み、第二次世界大戦後の文学、歴史、文化的背景の中で研究する。学習内容には、短編小説のスタイル、戦後イギリスの社会階級と変化、ジェンダーとアイデンティティ、科学技術と環境、文学史の理解と現代の時代区分などが含まれる。学生は、英語で小説を読み、比較近代文化を理解するスキルを向上させる。

学習の到達目標

1: To improve reading comprehension through short stories in English.
2: To understand the literary and cultural contexts of literature since 1945.
3: To improve comprehension skills in English through group discussion.
4: To write and improve academic compositions in English through homework assignments.

Learning Goals(学習の到達目標)

1: 英語の短編小説を読む。
2: 1945年以降の文学の文学的・文化的背景を理解する。
3: 授業でのプレゼンテーションやディスカッションを通して、英語の理解力を高める。
4: アカデミックな英作文を書く

授業内容・方法と進度予定

1.Introduction

2.Elizabeth Bowen, “Mysterious Kôr.”

3.Jean Rhys, “The Lotus.”

4, Alan Sillitoe, “The Fishing Boat Picture.”

5.V.S. Naipul, “The Perfect Tenants.”

6.Ted Hughes, “The Rain Horse.”

7.Doris Lessing, “To Room Nineteen.”

8.Muriel Spark, “House of the Famous Poet.”

9. J.G. Ballard, “Memories of the Space Age.”

10. Fay Weldon, “Weekend.”

11. Angela Carter, “Flesh and the Mirror.”

12. Anna Kavan, ‘Judy and the Bazooka.”

13, Beryl Bainbridge, “Clap Hands, Here Comes Charlie.”

14, Salman Rushdie, “The Prophet’s Hair.”

15. Samuel Beckett, “Ping.”

Class Schedule and Activities(授業内容・方法と進度予定

1.紹介

2.エリザベス・ボーエン「不思議なKOR

3.ジーン・リース、"ロータス"

4.アラン・シリトー、"漁船の絵"

5.V.S.ナイプール、"完璧なテナント"

6.テッド・ヒューズ、"雨馬"

7.ドリス・レッシング、"19号室へ"

8.ミュリエル・スパーク "名詩人の家"

9. J.G.バラード "宇宙時代の思い出"

10. フェイ・ウェルドン "週末"

11. アンジェラ・カーター「肉と鏡」。

12. アンナ・カヴァン『ジュディとバズーカ』。

13、ベリル・ベインブリッジ『クラップ・ハンズ、ヒア・カムズ・チャーリー』。

14、サルマン・ラシュディ『預言者の髪』。

15. サミュエル・ベケット「ピン」。

成績評価方法

Mid-semester test 20%, final exam 30%, short writing assignments 50%

Grading Plan(成績評価方法)

学期中間テスト20%、期末テスト30%、小論文課題50

教科書および参考書

Bradbury, Malcolm, ed. The Penguin Book of Modern British Short Stories. (Penguin, 2011)

授業時間外学習

Mid-term quiz
Final quiz
Reaction comments to Google Classroom
End-of-course written report

その他

This class will be taught in English.

Students should read a short English text each week in advance of class and may be asked to write a short comment in reaction after class.

 これと関連したシラバス 学務情報システムで確認
このシラバスを共有