シラバスの表示

展開朝鮮語Ⅲ

前期 木曜日 4講時 川北キャンパスA301. 単位数/Credit(s): 2. 担当教員(所属)/Instructor (Position): 金 鉉哲 所属:高度教養教育・学生支援機構. 対象学部/Object: 全. 開講期/Term: 5セメスター. 科目群/Categories: 全学教育科目言語科目-朝鮮語. 履修年度: 2024. 科目ナンバリング/Course Numbering: ZLF-KOR203J. 使用言語/Language Used in Course: 日本語.

主要授業科目/Essential Subjects

各学部の履修内規または学生便覧を参照。

授業題目/Class Subject

発展韓国語(1)
Upper-Intermediate Korean (1)

授業の目的と概要/Object and Summary of Class

韓国文化についてのテキストを読み、「基礎朝鮮語Ⅰ・Ⅱ」と「展開朝鮮語Ⅰ・Ⅱ」で学習しなかった表現や文法事項を学習する。
単なる韓国語の習得だけではなく、比較文化的な観点から異文化(韓国)についても理解を深める。
The main aims of this course are to read the text about Korean culture and learn the expressions and grammar items that were not covered in "Basic Korean I and II" and "Developed Korean I and II."
In addition to just learning the Korean language, this course will also deepen the student’s understanding of other cultures from a comparative cultural point of view.

学修の到達目標/Goal of Study

この授業では,終了時に学生が以下の能 力を身につけていることを目標とする。
- 日常的な場面で使われる基本的な韓国語を理解し、それらを用いて表現できる。
- 韓国能力試験の3級合格程度の韓国語レベルを目標とする。
By the end of the course, students should be able to do the following:
- Understand and express the basic Korean language used in everyday situations.
- Achieve a level of Korean proficiency to be able to pass TOPIK levels 3.

授業内容・方法と進度予定/Contents and Progress Schedule of the Class

※この科目ではClassroomを使用します。
* Classroom will be used for this course.

第1回:韓国語の勉強歴・韓国語で自己紹介
第2回:韓国人の感情表現について
第3回:韓国旅行と地域文化の特徴
第4回:韓国料理と食文化
第5回:韓国の大学生のキャンパスライフ
第6回:発表と自己紹介の練習(1)
第7回:日本人にとって難しい発音について
第8回:日韓の「友達」について
第9回:大学生活について
第10回:日韓問題の討論(1)
第11回:日韓問題の討論(2)
第12回:論理的な発表の練習(1):整形手術
第13回:論理的な発表の練習(2):K-POP
第14回:日韓の「ステレオタイプ」比較
第15回:まとめ

1. Introduce yourself in Korean
2. About Korean emotional expression
3. Travel to Korea and Understanding the local culture
4. Korean Cuisine and Food Culture
5. Campus life of Korean University Students
6. Presentation and self-introduction practice (1)
7. Learning about pronunciation difficult for Japanese learners
8. Learning about "Friends" in Japan and Korea
9. Learning about college life
10. Discussion on Japan-Korea issues (1)
11. Discussion on Japan-Korea issues (2)
12. Logical presentation Practice (1): Plastic Surgery
13. Logical presentation practice (2): K-pop
14. Comparison of "stereotypes" between Japan and Korea
15. Summary

成績評価方法/Evaluation Method

小テストおよび出席を総合した点。
小テストが60%、出席と宿題、発表を総合した平常点が40%。
The student’s overall grade in the class will be evaluated based on the following:
- Quiz: 60%
- Class attendance and attitude in class, short reports: 40%

教科書および参考書/Textbook and References

    授業時間外学修/Preparation and Review

    課題は新しい決まり文句を覚えること。
    The students are expected to be proficient in commonly used phrases.

    授業へのパソコン持ち込み【必要/不要】/Students must bring their own computers to class[Yes / No]

    必要
    Yes

     これと関連したシラバス 学務情報システムで確認
    このシラバスを共有