シラバスの表示

基礎スペイン語Ⅰ

前期 火曜日 4講時 川北キャンパスA203 / 前期 金曜日 2講時 川北キャンパスA203. 単位数/Credit(s): 2. 担当教員(所属)/Instructor (Position): セシリア シルバ 所属:高度教養教育・学生支援機構. 対象学部/Object: 工(6~14組)①. 開講期/Term: 1セメスター. 科目群/Categories: 全学教育科目言語科目-スペイン語. 履修年度: 2024. 科目ナンバリング/Course Numbering: ZLF-SPA101B. 使用言語/Language Used in Course: 2カ国語以上.

主要授業科目/Essential Subjects

各学部の履修内規または学生便覧を参照。

授業題目/Class Subject

スペイン語コミュニケーション能力トレーニングと文化ワークショップ

Workshop of Spanish culture and communication skills

授業の目的と概要/Object and Summary of Class

スペイン語の基礎的運用能力を身につけると同時にスペイン語圏の文化についての理解を進める。

While acquiring basic Spanish language skills, students will also enhance their understanding of the culture of Spanish-speaking countries.

学修の到達目標/Goal of Study

基礎スペイン語II修了時点で、スペイン語の基本的な特徴を理解した上で、日常生活での基本的な表現を理解し、ごく簡単なやりとりができるようなスペイン語運用能力(ヨーロッパ言語共通参照枠A1レベル)を修得していることを目指す。

Upon completion of Basic Spanish II, students will understand the basic characteristics of Spanish, elementary expressions used in daily life, and Spanish proficiency enough to accomplish very simple exchanges (A1 level of the Common Reference for European Languages).

授業内容・方法と進度予定/Contents and Progress Schedule of the Class

生ビデオ教材・コンピューター教材、ゲーム、音楽、映画、文学、美術を使用して,いろいろな教室活動を取り入れながら授業を進める。
内容: 「自己紹介」; 「人と知り合う: 名前、出身地、年齢, 家族、大学、趣味等を聞いたり話したりする」文法項目:主語とser動詞、場所を表すestar動詞、持つtener動詞、gustar動詞。学生達の興味、レベル、生活に密着した生ビデオ教材を使用し、文法、ヒアリングとコミュニケーションの練習を行う。更に、各テーマと関係がある文化について学ぶ。

単元1 Hola, ¿cómo te llamas? 「挨拶・アルファベット・数字・自己紹介(1)」
単元2 ¿Cuál es tu número de teléfono? 「数字・自己紹介(2)」
単元3 ¿De dónde eres? 「出身等・自己紹介(3)」
単元4 Me gusta 「好きなこと; 若者の自由な時間の過ごし方(文法項目:gustar動詞、好き嫌い;その他 encantar動詞, preferir動詞)」
単元5  ¿Cómo eres? ¿Qué haces? ¿Y tu familia? (外見・性格・家族・職業)


第1回~第4回  
単元1 Hola, ¿cómo te llamas? 「挨拶・アルファベット・数字・自己紹介(1)」

第5回小テスト

第6回~第9回
単元2 ¿Cuál es tu número de teléfono? 「数字・自己紹介(2)」


第10回~第14回 
単元3 ¿De dónde eres? 「出身等・自己紹介(3)」

第15回小テスト 

第16回~第19
単元4  Me gusta 「好きなこと; 若者の自由な時間の過ごし方(文法項目:gustar動詞、好き嫌い;その他 encantar動詞, preferir動詞)」

第20回~第25回
単元5  ¿Cómo eres? ¿Qué haces? ¿Y tu familia? (外見・性格・家族・職業)

第26回~第27回
文化について

第28回纏め

第29回~第30回纏め発表・話す能力テスト

第31回 テスト

第32回 振り返り

Classes are taught using live video teaching materials, computer teaching materials, games, music, movies, literature, and art, and incorporating various classroom activities.
Contents: Self-introduction; Getting to know people: Asking and talking about their name, place of birth, age, family, university, hobbies. Grammar items: subject and verb to be, verb estar to express location, verb tener to have, verb gustar to express likes and dislikes. Students practice grammar, listening, and oral communication using live video materials that are closely related to their interests, level, and daily life. Furthermore, they learn about the culture related to each theme.

1 Hola, ¿cómo te llamas? Hello, what’s your name? (Greetings, Alphabet, Numbers, Self-introduction 1)
2 ¿Cuál es tu número de teléfono? What’s your phone number? (Numbers, Self-introduction 2)
3 ¿De dónde eres? Where are you from? (Self-introduction 3)
4 Me gusta, Likes and dislikes, free time (verbs: gustar, encantar, prefer to express likes and dislikes)
5 ¿Cómo eres? ¿Qué haces? ¿Y tu familia? People (nouns and adjectives to describe physical appearance and personality of people, professions, family)

Classes 1 ~ 4  
1 Hola, ¿cómo te llamas? Hello, what’s your name? (Greetings, Alphabet, Numbers, Self-introduction 1)

Class 5
Short test

Classes 6 ~ 9
2 ¿Cuál es tu número de teléfono? What’s your phone number? (Numbers, Self-introduction 2)

Classes 10 ~14 
3 ¿De dónde eres? Where are you from? (Self-introduction 3)

Class 15 
Short test

Classes 16 ~ 19
4 Me gusta, Likes and dislikes, free time (verbs: gustar, encantar, prefer to express likes and dislikes)

Classes 20 ~ 25
5 ¿Cómo eres? ¿Qué haces? ¿Y tu familia? People (nouns and adjectives to describe physical appearance and personality of people, professions, family)

Classes 26 ~ 27
Cultural contents

Class 28
Synthesis of contents

Class 29
Oral presentations

Class 31
Short test

Class 32
Class evaluation

成績評価方法/Evaluation Method

自宅での学習(10%),小テスト(60%),話す能力についての定期的な評価(30%)を基に行う。授業には遅刻せず、積極的な参加が前提である。

Assessment will be based on home study (10%), quizzes (60%), and regular assessment of speaking ability (30%). Students are expected to actively participate and not be late for class.

教科書および参考書/Textbook and References

  • 開講時に指示す。 辞書が必要である。その他のスペイン語教材「Taller de Español II (スペイン語ワークショップ )」を作成し、配布。,
  • Instructions will be given at the beginning of the course. Other educational materials 「Taller de Español (Spanish Workshop )」will be distributed in class and uploaded on Google Classroom.,

授業時間外学修/Preparation and Review

最低週3時間の自習を前提とする。

A minimum of 3 hours of self-study per week is required.

授業へのパソコン持ち込み【必要/不要】/Students must bring their own computers to class[Yes / No]

Yes

その他/In Addition

学生とのコミュニケーションを図るために、オフィスアワー(面談可能時間)については開講時に説明する。

Office hours (times available for consultation) will be informed at the beginning of the course.

 これと関連したシラバス 学務情報システムで確認
このシラバスを共有