前期 火曜日 3講時 / 前期 火曜日 4講時. 単位数/Credit(s): 2. 担当教員/Instructor : 甲斐 亘. 学期/Semester: 前期. 開講年度/Year: 2024. 科目ナンバリング/Course code/number: SMA-MAT351J. 使用言語/Language Used in Course: 日本語.
○
代数学講座
環論演習
Exercise in ring theory
「代数学概論B」の講義に対応する演習の授業です。自力で証明をおこなったり具体例を計算したりする経験を通じて、講義内容を深く理解することを目的としています。
This is the exercise session for the corresponding lecture. Via writing down proofs and handling concrete examples by themselves, students are supposed to develop a deeper understanding of the material.
環や、関連する概念に習熟し、具体的な場面にあてはめることが出来るようになることを目標としています。
Students will get familiar with rings and related notions and learn how to apply them to concrete situations.
進度は対応する講義に合わせます。各回前半では、その場で配った問題を、各自、解いてもらいます。時間内に教員が解説をし、評価のため解答用紙を回収します。各回後半では、事前に配ってあった黒板発表用の問題への解答を、発表してもらいます。
The class will progress in accordance with the corresponding lecture. In the first half of each session, you will solve the exercise sheet that I distribute at the beginning. The solutions will be explained during the class. Then the sheets will be collected for evaluation. In the second half of each session, students volunteer to give blackboard presentations of their solutions to problems from a separate set of exercise sheets.
提出された問題の解答状況と、黒板発表の内容にもとづく。
Based on the submitted papers and blackboard presentations.
とくになし。
None.
対応する講義の復習をしっかりすることが、演習の予習にもなります。授業時間中によく分からなかった点を、少し時間を取ってじっくり考え直すのが、良い復習になります。
Reviewing the corresponding lectures will serve as preparation for the exercise sessions. Taking some time to examine the points you did not fully understand during the class will be a good review practice.