後期 木曜日 2講時 その他. 単位数/Credit(s): 2. 担当教員/Instructor: 佐藤 誠子. 履修年度: 2024.
教育心理学研究の動向
Current Educational Psychology Trends
本授業では,受講生が各自の研究テーマに関連する展望論文(英語論文)を読み,教育心理学研究の最新動向と課題を理解することを目的とする。
In this course, students read review papers related to their research themes to understand the latest trends and issues in educational psychology research.
・教育心理学研究の最新動向および諸課題について理解する。
・各自の研究テーマに関連する有用な知見を得る。
The goals of this course are:
1) to understand the latest trends and issues in educational psychology research.
2) to acquire useful knowledge related to students' own research theme.
各自の関心に基づいて展望論文(英語論文)を選び,内容を報告する。必要に応じて,論文内で紹介されている参考文献等についても読み進める。なお,論文は『Educational Psychology Review』等より選定する。
Students will select review papers based on their interests and report their contents. They are also expected to read the references introduced in the paper.
発表(40%),授業への参加度(30%),レポート(30%)により評価する。
Presentations 40%, discussion participation 30%, final report 30%
授業に参加するにあたり,指定された論文をあらかじめ読んでおくこと。発表者は論文や関連資料を読み込み,発表レジュメを作成すること。
Students are required to prepare for class according to contents of each class.
連絡先:seiko.sato.a1@tohoku.ac.jp
Google Classroom クラスコード:4x5fdx7