後期 金曜日 4講時 その他. 単位数/Credit(s): 2. 担当教員/Instructor: 熊谷 龍一, 有本 昌弘, 久保 沙織, 佐藤 智子, 松林 優一郎. 履修年度: 2024.
教育評価・測定論研究の実際(2)
Research of Educational Assessment and Measurement II
各自の関心に基づいた研究を遂行し,その発表と共同討議を通じて,教育評価・教育測定論に関する高度な知見を確立することを目的とする。
The aim of this course is to acquire the comprehensive knowledge about educational assessment and measurement. Students tackle some research topics based on individual interests, make oral presentation and discuss collaboratively.
1.各自の研究テーマに沿った研究を遂行できる。
2.発表と共同討議を通じて,教育評価・教育測定論分野の幅広い知見を獲得する。
3.発表と共同討議を通じて,研究者に求められる討議能力を獲得する。
The goals of this course are to
1. Tackle some research topics based on individual interests,
2. Obtain comprehensive knowledge about educational assessment and measurement, through oral presentations and joint discussions,
3. Obtain the discussion ability as researchers, through presentations and joint discussions.
1.オリエンテーション(1回)
2.各自の研究発表と共同討議(14回)
1. Orientation (1 session)
2. Presentations and collaborative discussions (14 sessions)
発表・レビュー(70%),討議への参加(30%)
Presentation and review (70%), participation in discussion (30%)
先行研究の探索・整理,レビューの執筆,発表資料の作成
Searching and organizing previous research, writing reviews, and preparing presentation materials
(Googleクラスルーム対応)
クラスコード: kvt243i
教室変更等,重要な連絡をすることがあるので,Googleクラスルームによる連絡の確認を随時行うこと。
教育情報アセスメントコースの教育評価測定論領域に所属する院生は,すでに受講済みの学生であっても,各自の研究を相対化し知見を広げる機会となるので,原則参加すること。
We may make important announcements such as classroom changes, so be sure to check the Google Classroom as needed.
In principle, graduate students belonging to the Educational Evaluation and Measurement Theory area of the Educational Information and Assessment Course should participate in this course, even if they have already taken the course, because it will provide them with an opportunity to relativize their research and expand their knowledge.