シラバスの表示

発達障害学演習Ⅱ

後期 火曜日 5講時 総合研究棟202教室. 単位数/Credit(s): 2. 担当教員/Instructor: その他教員. 履修年度: 2024. 科目ナンバリング/Course Numbering: PES-PSY319J. 使用言語/Language Used in Course: 日本語.

主要授業科目/Essential Subjects

授業題目/Class subject

発達障害学応用演習
Advanced seminar on developmental disorders

授業の目的と概要/Object and Summary of Class

発達障害領域の英語文献を購読し、発達障害についての理解を深める

Students will read English literature in the area of developmental disorders to deepen their understanding of developmental disorders.

学習の到達目標/Goal of study

①発達障害領域の基本的な概念、専門用語について理解する
②発達障害領域の心理・教育に関する英語文献の読解力の向上を図る

(1) To understand basic concepts and terminology in the area of developmental disabilities
(2) To improve reading comprehension of English literature on psychology and education in the area of developmental disabilities

授業内容・方法と進度予定/Contents and progress schedule of the class

Baron-Cohen, Lombardo, Tager-Flusberg (2013) Understanding Other Minds: Perspectives from developmental social neuroscienceを分担訳出し、毎回の授業で内容についてディスカッションする

Each student will translate certain chapter in the following textbook; Baron-Cohen, Lombardo, Tager-Flusberg (2013) Understanding Other Minds: Perspectives from developmental social neuroscience, and discuss the contents of the chapters

1    ガイダンス、担当訳出部分の決定  Guidance
2〜15 担当部分の訳出とディスカッション Presentation and discussion

成績評価方法/Evaluation method

発表内容 40% 授業への貢献度 20% 期末レポート 40%

Presentation 40% Contribution to class 20% Final report 40%

教科書および参考書/Textbook and references

    授業時間外学習/Preparation and Review

    予習復習および担当部分の訳出

    Review of the class materials and translation of assigned chapters

     これと関連したシラバス 学務情報システムで確認
    このシラバスを共有