詳細は後日通知 Time to be announced. 単位数/Credit(s): 2. 授業代表教員/Director: 鈴木 匡子. 開講期間/Term of Classes: 2024年4月-9月 April - September, 2024. 履修年度: 2024. 科目ナンバリング/Course Numbering: -J. 使用言語/Language Used in Course: 日本語.
高次機能障害学概論Ⅰ
高次機能障害学概論Ⅰ
Higher Function Disorders, Introduction I
教授 鈴木匡子、准教授 菅野重範 講師 伊関千書他
Professor Kyoko SUZUKI, Associate Professor Shigenori KANNO, Senior Lecture Chifumi ISEKI
医学部4号館4階 セミナー室
Seminar room 1, the 4th floor, School of Medicine Building 4
高次機能障害学の歴史、基礎理論、臨床的意義について理解する
To understand historical backgrounds, basic theories and clinical significance of neuropsychology
高次機能障害学の歴史、基礎理論を学び、その臨床的意義を説明できる
Students will learn about the historical backgrounds and basic theories of neuropsychology and be able to explain their clinical significance
高次機能障害学の歴史
高次機能障害学の分類
高次機能障害学と行動神経学
高次機能障害学の基礎理論
高次機能障害学の臨床的意義
文献抄読
Historical backgrounds of neuropsychology
Classification of neuropsychological symptoms
Neuropsychology and behavioral neurology
Basic theories of neuropsychology
Clinical significance of neuropsychology
Article review
授業への参加と学習態度による
Evaluation is performed comprehensively based on presentations, class participation and attendance.
到達目標や授業内容に応じた準備学習が求められる。
Students are required to prepare for a class according to the goal and contents of each class.