LAN接続可能な場所 Where LAN is available. 単位数/Credit(s): 2. 授業代表教員/Director: 大隅 典子. 開講期間/Term of Classes: 2024年システムの年度更新作業完了後~2025年1月31日(金)2024 after system-updating~2025.1.31. 履修年度: 2024. 科目ナンバリング/Course Numbering: -B. 使用言語/Language Used in Course: 2カ国語以上.
神経科学セミナー
○
神経科学セミナー Seminar in Neuroscience
大隅典子、虫明元
Osumi Noriko, Mushiake Hajime
LAN接続可能な場所 Where LAN is available
神経科学におけるより進んだトピックを理解する。Understand advanced topic of neuroscience.
担当教員が実施するセミナー、シンポジウム、あるいは招聘する学外講師によるセミナー、集中講義の受講をトレーニングコース科目の履修として認定する。
Attending seminar,symposium, lectures designated by instructors is certified as a credit.
コロナ禍など特別状況では、オンデマンドの教材の視聴とレポートで単位として認定することもある。
Under special conditions such as pandemic stuation, auditing and writing a report about on-demand lectures is certified as a credit.
遺伝子、分子、細胞、個体レベルから臨床まで神経科学の基本知識と高度な先端的トピックを学ぶ。
Understand basic and advanced topic of neuroscience from molecular, cellular, whole-body, and clinical level.
Neuroscience lecture series(English)
1. Regulation of the Fgf8-Ras-ERK signaling pathway for cerebellar development(仲村春和)
2. The role of Pax6 in embryonic and postnatal neurogenesis(大隅典子)
3. Brain sexual dimorphism and the Drosophila fruitless gene(山元大輔)
4. Role of small GTPase Rab27A and its effectors in regulated exocytosis(福田光則)
5. Color vision - past,present and future - Semir Zeki
6. Making a brain a molecular dissection of neural induction Claudio Stern
7. Functional organization of the entorhinal-hippocampal network Menno P. Witter
8. Comparative aspects of the cortico-hippocampal system Menno P. Witter
9. Development of the hippocampus Menno P. Witter
10. Cortical and subcortical connections of the entorhinal-hippocampal system Menno P. Witter
11 Sven Bestmann(1) Non invasive brain stimulation,General introruction
12 Sven Bestmann(2) Transcranial Magnetic Stimulation(TMS)
13 Sven Bestmann(3) TMS and imaging
14 Sven Bestmann(4) tDCS and TMS in clinical practice
15 Sven Bestmann(5) Action Selection
16 Sven Bestmann(6) Decision making
11-16:Prof. Sven Bestmann (UCL)Human neurophysiology of decision making and action selection using state-of the-art technique
上記の動画を視聴し、「ISTU受講レポート」を提出すること。
(Please submit "ISTU report" about what you learned from 5 videos in English※)
Please consult the graduate course education affair for individual supports.