シラバスの表示

学際領域ゼミ Interdisciplinary Research

決定次第、グループウェアより通知 indicated dates informed by the Groupware. 単位数/Credit(s): 6. 授業代表教員/Director: 担当教員. 開講期間/Term of Classes: ゼミ(10回程度)、ブースター申請(8月頃) 10 seminars in Japanese on the indicated date informed by the Groupware. Booster Research Application in August.. 履修年度: 2024. 科目ナンバリング/Course Numbering: -J. 使用言語/Language Used in Course: 日本語.

科目名/Subject

学際領域ゼミ

授業題目/Class subject

学際領域ゼミ
Interdisciplinary Research

授業担当教員/Lecturer

医学系研究科教員 他
Faculty menber of Graduate school of medicine

教室/Classroom

決定次第、グループウェアより通知
indicated dates informed by the Groupware

授業の目的と概要/Object and Summary of Class

医学・生命科学の学際領域での研究の現状を理解する
This course provides lectures on advanced medicine and life science research in order to understand interdisciplinary research.

学修の到達目標/Goal of study

学際領域研究の理解を深め、研究推進の一助とする。
This course is designed to understand interdisciplinary research in order to promote research.

授業内容・方法と進度予定/Contents and progress schedule of the class

1 )ゼミ (年間に10回程度実施)
Seminar (Around 10 seminars will be held in a academic year.)
著名人 、医学以外の領域の有名研究者による講演を実施する。日程・会場等は決定次第、グループウェアより通知。
Students will attend lectures by prominent people, well-known researchers in areas other than medical science. As soon as the schedule and venue are decided, it will be notified from groupware.
2 )ブースター申請(8月頃)Booster application (Around August)
大 学 院 で 遂 行 中 の 研 究 内容について研究進捗状況報告書( ブースター申請:A4、2枚程度)を提出する。申請は複数の教員により審査される。申請要項等は決定次第、グループウェアより通知。
Students submit a research progress report (booster application: A4, about 2 sheets) on research under graduate school. The application form will be reviewed by multiple faculty members. Application guidelines etc will be notified from groupware as soon as it is decided.

成績評価方法/Evaluation method

ゼミ出席およびブースター申請の評価によって行う。
Evaluate based on your seminar attendance and booster application.

教科書および参考書/Textbook and References

    授業時間外学修/Preparation and Review

    各ゼミ講師の指示による。
    According to instruction of each seminar lecturer.

    その他・備考/In Addition・Notes

    ゼミの出席回数は、年度を持ち越してカウントすることもできる。その場合は、合計10回以上になるように出席すること。
    Seminar attendance may be counted over the course of the academic year. In this case, students should attend 6 or more seminars in total.

    スターター・ブースター研究奨励賞への申請が必要なことから、同年度中に研究推進・研究倫理ゼミの単位を取得することはできない。
    Because of the need to apply for the Starter/Booster Research Encouragement Award, students may not receive credit for the Research Promotion and Research Ethics during the same academic year.

     これと関連したシラバス 学務情報システムで確認
    このシラバスを共有