シラバスの表示

英文学・英語学論文作成法特論Ⅰ / Academic Writing in English Literature and Linguistics (Advanced Lecture)I

前期 木曜日 2講時. 単位数: 2. 担当教員/Instructor: TINK JAMES MICHA. セメスター: 1学期. 履修年度: 2024. 科目ナンバリング: LGH-LIT616E. 使用言語: 英語.

主要授業科目/Essential Subjects

英文学・英語学論文作成法特論Ⅰ

授業題目

Academic Writing in English for Graduate Students

Course Title (授業題目)

大学院生のための英語によるアカデミック・ライティング

授業の目的と概要

This course is intended to help graduate students develop the skills necessary for successfully writing academic assignments in English. Over the course of the semester, students will review and practice the necessary stages for preparing, drafting and editing academic work by writing two essays. Classes each week will review specific skills and strategies for the writing assignment, such as brainstorming, outlining, revising, and practicing sentence styles. The course will also include citation skills using MLA Style and, if required, APA Style.

Course Objectives and Course Synopsis(授業の目的と概要)

このコースは、大学院生がアカデミックな課題を英語でうまく書くために必要なスキルを身につけることを目的としている。学期中、学生は2本のエッセイを書くことで、学術論文の準備、草稿作成、編集に必要な段階を確認し、練習する。各週の授業では、ブレーンストーミング、アウトライン作成、推敲、文体の練習など、ライティング課題に必要な特定のスキルやストラテジーを確認する。また、MLAスタイル、必要であればAPAスタイルを用いた引用のスキルも学びます。

学習の到達目標

By the end of the course students should acquire learning goals: (1) to prepare and write a short essay in English (Introduction-Body-Conclusion format); (2) To understand scholarly citation and reference skills; (3) To improve skills in academic vocabulary and style.

Learning Goals(学習の到達目標)

コース終了時には、以下の学習目標を達成する: (1)英語で小論文を準備し、書くことができる(序論-本文-結論の形式) (2)学術的な引用と参照のスキルを理解する (3)学術的な語彙とスタイルのスキルを向上させる。

授業内容・方法と進度予定

1 Introduction
2: Weekly stages for preparing, writing and editing writing assignment one {all classes included writing exercises)
3: Assignment one (continued)
4: Assignment one (continued)
5: Assignment one (continued)
6: Writing skills: denotation and connotation
7: Writing skills : formal and informal style
8: Writing skills: quotations and citations
9: Writing skills: references
10: Assignment two
11: Assignment two (continued)
12: Assignment two (continued)
13: Assignment two (continued)
14: Assignment two (continued)
15: Conclusion

Class Schedule and Activities(授業内容・方法と進度予定

1 はじめに
2: ライティング課題1の準備、執筆、編集の週間段階{全クラスにライティング演習を含む)
3: 課題1(続き)
4: 課題1(続き)
5: 課題1(続き)
6: ライティングスキル:意味と意味合い
7: ライティングスキル:フォーマルスタイルとインフォーマルスタイル
8: ライティングスキル:引用と引用文
9:ライティングスキル:参考文献
10: 課題2
11: 課題2(続き)
12: 課題2(続き)
13: 課題2(続き)
14: 課題2(続き)
15: まとめ

成績評価方法

Essay one 20% Essay two 40% Shorter writing exercises (40%)

Grading Plan(成績評価方法)

エッセイ1 20% エッセイ2 40% 小論文演習 (40%)

教科書および参考書

Kirszner & Mandell, The Pocket Cengage Handbook. 7th Edition (Cengage, 2017)

授業時間外学習

First Essay
Second Essay
Writing assignments to Google Classroom

その他

This class will be taught in English.

The exact schedule of the semester may change to reflect the size of the class and the academic interests of the students.

 これと関連したシラバス 学務情報システムで確認
このシラバスを共有