シラバスの表示

展開朝鮮語Ⅰ

前期 木曜日 2講時 川北キャンパスA301. 単位数/Credit(s): 2. 担当教員(所属)/Instructor (Position): 金 鉉哲 所属:高度教養教育・学生支援機構. 対象学部/Object: 法経. 開講期/Term: 3セメスター. 科目群/Categories: 全学教育科目言語科目-朝鮮語. 履修年度: 2024. 科目ナンバリング/Course Numbering: ZLF-KOR201J. 使用言語/Language Used in Course: 日本語.

主要授業科目/Essential Subjects

各学部の履修内規または学生便覧を参照。

授業題目/Class Subject

実用韓国語(1)
Intermediate Practical Korean (1)

授業の目的と概要/Object and Summary of Class

韓国人と会って自然に話し合うことができる実用的な文型を中心に学習する
特に、聞き取りと会話を集中的に練習する
This class focuses on practical sentence patterns that allow students to talk naturally when they meet Koreans.
In particular, we will focus on practicing listening and speaking.

学修の到達目標/Goal of Study

1,000程度の語彙数を聞き分け、それらで構成される短文を話し、聞くことができる。
This course aims to help students to acquire 1,000 Korean words and understand sentences composed of these words.

授業内容・方法と進度予定/Contents and Progress Schedule of the Class

※この科目ではClassroomを使用します。
* Classroom will be used for this course.

基礎朝鮮語で学んださまざまな文型を復習する。復習を基礎にして文型に慣れるように学習する。
Review various sentence patterns learned in basic Korean, and get used to the sentence patterns based on further review.

第1回 授業の説明、発音練習
第2回 動詞の表現
第3回 質問と答えの練習
第4回 韓国文化の理解(1)
第5回 자기소개の表現 (1)
第6回 자기소개の表現 (2)
第7回 -전에, 다음에の表現
第8回 まとめ、中間テスト
第9回 理由の表現
第10回 形容詞の表現
第11回 質問と答えの練習
第12回 韓国文化の理解(2)
第13回 약속の表現 
第14回 エッセイ読み取り練習
第15回 まとめ、期末テスト

1. Introduction, Pronunciation Practice
2. Verb expression
3. Question-and-answer practice
4. Understanding Korean Culture (1)
5. Self-introduction practice (1)
6. Self-introduction practice (2)
7. Practice of expression for a sequence of events
8. Midterm test
9. Expression of reason
10. Expressions of the adjective
11. Question-and-answer practice
12. Understanding Korean Culture (2)
13. Expression of promise 
14. Essay reading practice
15. Summary, End of term Test

成績評価方法/Evaluation Method

小テストおよび出席を総合した点。
小テストが60%、出席と宿題、発表を総合した平常点が40%。
The student’s overall grade in the class will be evaluated based on the following:
- Quiz: 60%
- Class attendance and attitude in class, short reports: 40%

教科書および参考書/Textbook and References

  • 新装版、できる韓国語 初級2, 李志暎、金鎮姫, アスク (2014)

授業時間外学修/Preparation and Review

予習のために教材の新しい単語を覚えることを課題とする。
授業では、前回学習した新出文法と語彙を確認しながら復習する。
To memorize new words in the textbook.
The grammar and words learned in the previous class will be reviewed in class.

授業へのパソコン持ち込み【必要/不要】/Students must bring their own computers to class[Yes / No]

必要

 これと関連したシラバス 学務情報システムで確認
このシラバスを共有