シラバスの表示

展開スペイン語Ⅰ

前期 水曜日 1講時 川北キャンパスA305. 単位数/Credit(s): 2. 担当教員(所属)/Instructor (Position): ソニア パラシオス 所属:. 対象学部/Object: 文教. 開講期/Term: 3セメスター. 科目群/Categories: 全学教育科目言語科目-スペイン語. 履修年度: 2024. 科目ナンバリング/Course Numbering: ZLF-SPA201B. 使用言語/Language Used in Course: 2カ国語以上.

主要授業科目/Essential Subjects

各学部の履修内規または学生便覧を参照。

授業題目/Class Subject

中級スペイン語コミュニケーション能力 I - 1

Intermediate Spanish Communication Skills I - 1

授業の目的と概要/Object and Summary of Class

基礎スペイン語で修得した内容の延長として、より高度な運用能力を養うための訓練を行うと同時にスペイン語圏の文化についての理解をさらに進める。

As an extension of what students have learned in basic Spanish, this class will train students to develop more advanced operational skills and at the same time further their understanding of the culture of Spanish-speaking countries.

学修の到達目標/Goal of Study

展開スペイン語II修了時において、スペイン語の基本的な特徴に習熟し、日常生活での身近なことがらについて、簡単なやりとりができるようなスペイン語運用能力(ヨーロッパ言語共通参照枠A2レベル)を習得していることを目指す。

Upon completing Intermediate Spanish II, students will have mastered the basic characteristics of Spanish and acquired the Spanish language proficiency (Common European Framework of Reference for Languages A2 level) that will enable them to communicate in simple ways about familiar matters in daily life.

授業内容・方法と進度予定/Contents and Progress Schedule of the Class

各文法項目とスペイン語圏の文化(スポーツ、美術、映画、歴史、文学, 音楽、等)を取り上げて、生ビデオ教材・コンピューター教材を使用して、様々なアクティビティを行う。
学生達の興味、レベル、生活に密着した生ビデオ教材を使用し、文法、ヒアリングとコミュニケーションの練習を行う。そして日常生活で用いる単語を選択して簡単な活動を行う。更に、各テーマと関係がある文化について学ぶ。

内容:
単元1  Hola, ¿cómo estás? 「復習: 挨拶・自己紹介(文法項目:直説法現在の用法、再帰動詞)」
単元2  De pequeño 「子供の頃(文法項目:直説法線過去の用法)」
単元3 ¿Dónde naciste? 「人の一生 (文法項目:直説法点過去の用法)」
単元4 Mi viaje「旅行 (文法項目:直説法点過去の用法と直説法線過去の用法)」
単元5 Ha sido una experiencia inolvidable 「留学(文法項目:直説法点過去の用法、直説法線過去の用法, 直説法現在完了の用法)」

第1回~2回
単元1  Hola, ¿cómo estás? 「復習: 挨拶・自己紹介(文法項目:直説法現在の用法)」

第3回~4回
単元2  De pequeño 「子供の頃(文法項目:直説法線過去の用法)」

第5回~6回
単元3 ¿Dónde naciste? 「人の一生 (文法項目:直説法点過去の用法)」

第7回まとめ・テスト

第8回~10回
単元4 Mi viaje「旅行 (文法項目:直説法点過去の用法と直説法線過去の用法)」

第11回~13回
単元5 Ha sido una experiencia inolvidable 「留学(文法項目:直説法点過去の用法、直説法線過去の用法, 直説法現在完了の用法)」

第14回まとめ・テスト
第15回テスト話す能力テスト
第16回振り返り

各文法項目とスペイン語圏の文化(スポーツ、美術、映画、歴史、文学, 音楽、等)を取り上げて、生ビデオ教材・コンピューター教材を使用して、様々なアクティビティを行う。
学生達の興味、レベル、生活に密着した生ビデオ教材を使用し、文法、ヒアリングとコミュニケーションの練習を行う。そして日常生活で用いる単語を選択して簡単な活動を行う。更に、各テーマと関係がある文化について学ぶ。


内容:
単元1  Hola, ¿cómo estás? 「復習: 挨拶・自己紹介(文法項目:直説法現在の用法、再帰動詞)」
単元2  De pequeño 「子供の頃(文法項目:直説法線過去の用法)」
単元3 ¿Dónde naciste? 「人の一生 (文法項目:直説法点過去の用法)」
単元4 Mi viaje「旅行 (文法項目:直説法点過去の用法と直説法線過去の用法)」
単元5 Ha sido una experiencia inolvidable 「留学(文法項目:直説法点過去の用法、直説法線過去の用法, 直説法現在完了の用法)」

第1回~2回
単元1  Hola, ¿cómo estás? 「復習: 挨拶・自己紹介(文法項目:直説法現在の用法)」
第3回~4回
単元2  De pequeño 「子供の頃(文法項目:直説法線過去の用法)」
第5回~6回
単元3 ¿Dónde naciste? 「人の一生 (文法項目:直説法点過去の用法)」
第7回まとめ・テスト
第8回~10回
単元4 Mi viaje「旅行 (文法項目:直説法点過去の用法と直説法線過去の用法)」
第11回~13回
単元5 Ha sido una experiencia inolvidable 「留学(文法項目:直説法点過去の用法、直説法線過去の用法, 直説法現在完了の用法)」
第14回まとめ・テスト
第15回テスト話す能力テスト
第16回振り返り

The Intermediate Spanish class covers grammar items and Spanish-speaking culture (sports, art, movies, history, literature, music, and others). Students practice grammar, reading, listening, and communication skills using live video materials that are closely related to their interests, level, and daily life. Students acquire words and expressions used in daily life and perform simple activities. Furthermore, students gain cultural contents related to each theme.

1  Hola, ¿cómo estás?; Revision: Greetings, Self-introduction: Present tense and reflexive verbs
2  De pequeño; When I was a child (Past imperfect tense)
3 ¿Dónde naciste?; Life and biography (Preterit past tense)
4 Mi viaje; Travel (Past imperfect tense and Preterit past tense)
5 Ha sido una experiencia inolvidable; Study abroad, an unforgettable experience (Past tenses)

Classes 1 and 2
Theme 1 Hola, ¿cómo estás?; Revision: Greetings, Self-introduction: Present tense and reflexive verbs

Classes 3 and 4
Theme 2 De pequeño; When I was a child (Past imperfect tense)

Classes 5 and 6
Theme 3 ¿Dónde naciste?; Life and biography (Preterit past tense)

Class 7
Mid-term Test

Classes 8, 9, 10
Theme 4 Mi viaje; Travel (Past imperfect tense and Preterit past tense)

Classes 11, 12, 13
Theme 5 Ha sido una experiencia inolvidable; Study abroad, an unforgettable experience (Past tenses)

Class 14
Test

Class 15
Presentations

Class 16
Class evaluation

成績評価方法/Evaluation Method

1学期
50% 筆記テスト
20% 口頭テスト
20% 課題
10% ティーチング・アシスタントとの練習

授業には遅刻せず、積極的な参加が前提である(授業中に寝る学生は、欠席扱いとする)。
価の方法・割合は上記と変わる場合があります。

1st semester
50% Written test
20% Oral test
20% Assignment
10% Practice with teaching assistant

Students are expected to actively participate and not be late for class (students who sleep during class will be treated as absent).
The valuation method and ratio may differ from the above.

教科書および参考書/Textbook and References

  • 開講時に指示す。 辞書が必要である。その他のスペイン語教材を作成し、配布。Educational material will be distributed in the class and uploaded in Google Classroom.,

授業時間外学修/Preparation and Review

授業の前に教材を読んでおくこと。
水曜日は、教室にて対面ての解説・練習・質疑応答があり、場合によっては授業内で小テストも行われます。。
すべての教材はオンライン、Google Classroom で利用できます。
(上記のオンライン・対面授業の実施については、感染状況によって変わる場合がある)
最低週3時間の自習を前提とする。

Read the material before class.
On Wednesdays, there will be face-to-face explanations, practice, Q&A, and sometimes you will have a short tests in class.
All teaching materials will be available online, Google Classroom.
(The above online/face-to-face classes may change depending on the infection situation)
A minimum of 3 hours of self-study per week is required.

授業へのパソコン持ち込み【必要/不要】/Students must bring their own computers to class[Yes / No]

授業のPC持ち込みが必要です。

You must bring your own computer to class.

その他/In Addition

教材は配布するので、テキストの購入はありません。
授業および配布教材における日本語での説明は最小限の範囲となります。英語・スペイン語による説明が主となります。
重要なメッセージは Steam Google Classroom で送信されます。

Materials will be distributed in class or you must printed at home, so there is no need to purchase textbooks.
Explanations will be mainly in English and Spanish. Explanations in Japanese will be kept to a minium.
Important messages will be sent in Steam Google Classroom.

 これと関連したシラバス 学務情報システムで確認
このシラバスを共有