シラバスの表示

基礎スペイン語Ⅱ

後期 火曜日 4講時 川北キャンパスA203 / 後期 金曜日 2講時 川北キャンパスA203. 単位数/Credit(s): 2. 担当教員(所属)/Instructor (Position): セシリア シルバ 所属:高度教養教育・学生支援機構. 対象学部/Object: 工(6~14組)①. 開講期/Term: 2セメスター. 科目群/Categories: 全学教育科目言語科目-スペイン語. 履修年度: 2024. 科目ナンバリング/Course Numbering: ZLF-SPA102B. 使用言語/Language Used in Course: 2カ国語以上.

主要授業科目/Essential Subjects

各学部の履修内規または学生便覧を参照。

授業題目/Class Subject

スペイン語コミュニケーション能力トレーニングと文化ワークショップ

Workshop of Spanish culture and communication skills

授業の目的と概要/Object and Summary of Class

基礎スペイン語Iに引き続き、スペイン語の基礎的運用能力を身につけると同時にスペイン語圏の文化についての理解を進める。

Upon completion of Basic Spanish I, this course will help students to acquire basic Spanish language skills and at the same time enhance their understanding of the culture of Spanish-speaking countries.

学修の到達目標/Goal of Study

基礎スペイン語II修了時において、スペイン語の基本的な特徴を理解した上で、日常生活での基本的な表現を理解し、ごく簡単なやりとりができるようなスペイン語運用能力(ヨーロッパ言語共通参照枠A1レベル)を修得していることを目指す。

Upon completion of Basic Spanish II, students will understand the basic characteristics of Spanish, elementary expressions used in daily life, and the ability to use the Spanish language to accomplish very simple exchanges (A1 level of the European Language Common Reference).

授業内容・方法と進度予定/Contents and Progress Schedule of the Class

生ビデオ教材・コンピューター教材、ゲーム、音楽、映画、文学、美術を使用して,いろいろな教室活動を取り入れながら授業を進める。
内容: 人と知り合う: 好きなこと、大学、授業等を聞いたり話したりする。
学生達の興味、レベル、生活に密着した生ビデオ教材を使用し、文法、ヒアリングとコミュニケーションの練習を行う。更に、各テーマと関係がある文化について学ぶ。

単元6 Mi universidad y mi ciudad 「大学・町(場所を表すestar動詞、~があるhay動詞)」
単元7 ¿A qué hora tienes clase? 「今、何時ですか、何時から授業がありますか、日常・学生の生活(文法項目:直説法現在)」
単元8 ¿Qué estás haciendo? 「今、留学しています(文法項目:現在進行形;estar+現在分詞)」
単元9 ¿Qué planes tienes?  「計画予定・義務(文法項目:ir aするつもり・tener queしなければならない);旅行の話(文法項目:未来形);食べ物の話(文法項目:動詞の原形)」。その他:「~できる」を表すpoder・「~がほしい」を表すquerer.
単元10 ¿Has visitado España? 「経験(文法項目:直説法現在完了)」

第1回 復習

第2回~第9回
単元6 Mi universidad y mi ciudad 「大学・町(場所を表すestar動詞、~があるhay動詞)」

第10回~第14回
単元7 ¿A qué hora tienes clase? 「今、何時ですか、何時から授業がありますか、日常・学生の生活(文法項目:直説法現在)」

第15回~第16回小テスト/話す能力テスト

第17回第19回

単元8 ¿Qué estás haciendo? 「今、留学しています(文法項目:現在進行形;estar+現在分詞)」
第20回~第22

単元9 ¿Qué planes tienes? 「予定:ir aするつもり・tener queしなければならない」

第23回~第25回
単元10 ¿Has visitado España? 「経験(文法項目:直説法現在完了)」

第26回~第27回
文化について

第28回纏め

第29回~第30回纏め発表・話す能力テスト

第31回 テスト

第32回 振り返り

Classes are taught using live video teaching materials, computer teaching materials, games, music, movies, literature, and art, and incorporating various classroom activities.
Contents: Getting to know people: Ask and talk about your interests, universities, classes, plans, holidays. Students practice grammar, listening, and communication using live video materials that are closely related to their interests, level, and daily life. Furthermore, learn about the culture related to each theme.

6 Mi universidad y mi ciudad, My university and my city. Verbs: estar (+place) hay to express existence.
7 ¿A qué hora tienes clase? What time is it? What time do youhave class? Daily activities, students’ daily routine. Verbs in simple present.
8 ¿Qué estás haciendo? What are you doing? Study abroad. Estar + verbs in gerund.
9 ¿Qué planes tienes? What are you planning to do? Travels. Plans and obligations: ir a (plans)・tener que (obligations). Other verbs: poder (ability to do something) and querer (want to).
10 ¿Has visitado España? Experiences: Have you ever visited Spain? Verbs in present perfect tense.
Class 1
Revision

Classes 2 ~ 9
6 Mi universidad y mi ciudad, My university and my city. Verbs: estar (+place) hay to express existence.

Classes 10 ~ 14
7 ¿A qué hora tienes clase? What time is it? What time do youhave class? Daily activities, students’ daily routine. Verbs in simple present.

Classes 10 ~ 14
小テスト/話す能力テスト

Classes 17~ 19
8 ¿Qué estás haciendo? What are you doing? Study abroad. Estar + verbs in gerund.

Classes 20 ~ 22
9 ¿Qué planes tienes? What are you planning to do? Travels. Plans and obligations: ir a (plans)・tener que (obligations). Other verbs: poder (ability to do something) and querer (want to).

Classes 23 ~ 25
10 ¿Has visitado España? Experiences: Have you ever visited Spain? Verbs in present perfect tense.

Classes 26 ~ 27
Contents related to culture

Class 28
Synthesis of the contents

Classes 29 ~ 30
Oral presentations

Class 31
Test

Class 32
Evaluation of the class

成績評価方法/Evaluation Method

自宅での学習(10%),小テスト(60%),話す能力についての定期的な評価(30%)を基に行う。授業には遅刻せず、積極的な参加が前提である。

Assessment will be based on home study (10%), tests (60%), and regular assessment of speaking ability (30%). Students are expected to actively participate and not be late for class

教科書および参考書/Textbook and References

  • 開講時に指示す。 辞書が必要である。その他のスペイン語教材「Taller de Español II (スペイン語ワークショップ )」を作成し、配布。,
  • Instructions will be given at the beginning of the course. Other educational materials 「Taller de Español (Spanish Workshop )」will be distributed in class and uploaded on Google Classroom.,

授業時間外学修/Preparation and Review

最低週3時間の自習を前提とする。

A minimum of 3 hours of self-study per week is required.

授業へのパソコン持ち込み【必要/不要】/Students must bring their own computers to class[Yes / No]

Yes

その他/In Addition

基礎スペイン語Iを履修したのと同じクラスで受講してください。

Office hours (times available for consultation) will be informed at the beginning of the course.

 これと関連したシラバス 学務情報システムで確認
このシラバスを共有