シラバスの表示

展開朝鮮語Ⅱ

後期 月曜日 5講時 川北キャンパスA104. 単位数/Credit(s): 2. 担当教員(所属)/Instructor (Position): 権 来順 所属:. 対象学部/Object: 全. 開講期/Term: 4セメスター. 科目群/Categories: 全学教育科目言語科目-朝鮮語. 履修年度: 2024. 科目ナンバリング/Course Numbering: ZLF-KOR202J. 使用言語/Language Used in Course: 日本語.

主要授業科目/Essential Subjects

各学部の履修内規または学生便覧を参照。

授業題目/Class Subject

実践韓国語Ⅱ/ Korean in Practice II

授業の目的と概要/Object and Summary of Class

初級韓国語で学習した内容をベースにして基本的なコミュニケーション力を身につける。韓国の文化、風習などの視聴覚資料を使い会話を学ぶ。
To acquire basic communication skills based on what students have learned in Beginner Korean.
To learn basic grammar and conversation through the use of audio-visual themes such as Korean culture and customs.

学修の到達目標/Goal of Study

読解力と作文力を伸ばし、実践会話に重点を置いてコミュニケーション能力を養う。ハングル能力検定試験4級、韓国能力試験1級合格を目指す。/Develop reading comprehension and writing skills, as well as communication skills with an emphasis on practical conversation. To achieve a pass in Level 4 of the Hanguel proficiency test and Level 1 of the Test of Proficiency in Korean (TOPIK).

授業内容・方法と進度予定/Contents and Progress Schedule of the Class

第1回 イントロダクション                                                  
Lesson 1: Introduction

第2回 過去の経験を表す表現                                               
Lesson 2: Expressions sharing past experiences 

第3回 可能・不可能を表す表現                                                         
Lesson 3: Expressions indicating non/possibility

第4回 用言の活用(依頼・先行する動作を表す表現)                                                           
Lesson 4: Use of practical phrases (expressions indicating requests/preceding actions)

第5回 用言の活用(原因や理由を表す表現)                                              
Lesson 5: Use of practical phrases (expressions indicating causes and reasons) 

第6回 用言の活用(意志や推量を表す表現)                                                        
Lesson 6: Use of practical phrases (expressions indicating intentions and conjectures)

第7回 用言の活用(許可・禁止を表す表現)                                                       
Lesson 7: Use of practical phrases (expressions indicating permission / prohibitions)

第8回 用言の活用(丁寧な依頼・禁止の表現)                                           
Lesson 8: Use of practical phrases (expressions indicating polite requests / restrictions)

第9回 敬語の表現①                                                  
Lesson 9: Honorific Expressions I

第10回 敬語の表現②                                                  
Lesson 10: Honorific Expressions II

第11回 特殊敬語①                                                  
Lesson 11: Special Honorifics I

第12回 特殊敬語②                                                   
Lesson 12: Special Honorifics II

第13回 助詞の敬語に関して                                                    
Lesson 13: On honorifics of particle

第14回 韓国知人にメールを書く                                                        
Lesson 14: Writing email to a Korean friend

第15回 まとめ 
Lesson 15: Summary

成績評価方法/Evaluation Method

期末筆記試験30%、小テスト20%、平常点(授業態度の積極性)50%によって評価する。
Evaluation is based on 30% final written exam, 20% quiz, and 50% regular score (based on participation and attitude in class).

教科書および参考書/Textbook and References

    授業時間外学修/Preparation and Review

    毎回の学習した内容を復習し次の授業に生かすために、新しい語彙や単語の単語帳を作ること。/Students to prepare a vocabulary book comprising new vocabulary and words, for reviewing and use in future classes the new vocabulary learnt.

    授業へのパソコン持ち込み【必要/不要】/Students must bring their own computers to class[Yes / No]

    不要/no

     これと関連したシラバス 学務情報システムで確認
    このシラバスを共有